Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Daihatsu rocky korotus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68822)

Rocker 11.02.2010 21:41

Daihatsu rocky korotus
 
Pitäs korin korotusta alkaa vääntämään edellä mainittuun laitteeseen. Käytännön kokemuksia tarvitaan että meneekö koropalikat heittämällä, vai pitääkö alkaa lisäksi pidentelemään tankin letkuja, syyläriä laskemaan ym. Tiedetään, tutkimalla se selviää. Muttei viittis aikaa tuhlata siihen tutkimiseen, koska kyseessä on offivehe ja samalla käyttis.

Artzi_ip 11.02.2010 22:00

en ole kyseistä autoa korin korottanut... mut juurikin nuo edellä mainitsemasi syylärin lasku. täyttöputkien jatkot ja sit vielä rattiakseli ja vaihekepit pitää luultavasti jatkaa. myös muut letkut,putket ja johdot konehuoneessa ja muualla kannattaa tarkistaa et varat riittää.. ja muuten semmonen juttu saattaa sit lisäksi tulla et lämppärin kennosta tulee korkein neste tila joten kone pitää ilmata aina lämppärin letkujen kautta.

santikko 11.02.2010 22:02

tee soa niin ei tarvi noista murehtia.?

hutikka 11.02.2010 22:18

paljonko ajattelit lyödä rotia väliin?ite korotin pitkää pajeroa 2" syksyllä eikä siinä ollu huomioitavia seikkoja ku käpärin vaijerit,tankin täyttöputki,vaihdekeppien suojakumit,jarruputket/letkut ja konehuonetta kannattaa tutkia tupakillisen verran että mitä nousee korin mukana ja mitä ei:eek:.toki kyseessä on eri merkki mutta periaate sama.työvaiheet meni suunilleen niin että 1)avasin kaikki pultit. 2)irrotin/löysäsin edellämainitut huomioitavat seikat. 3)nostin takaa ja laitoin palikat väliin ja pultit valeeseen. 4)etupäässä sama juttu. 5)sitten keskelle vielä palikat ja kaikki pultit kireelle. 5)kavereille näyttämään:D:D

pecu 11.02.2010 22:20

riippuu tietenki paljon meinaat sitä korottaa mut joku 50mm jos korottaa niin en usko et tarvii hirveesti muutella muutakuin jäähdytin korkeus! ei kyllä kokemusta kyseisestä automallista mut näin ainaki pajerossa.

Rocker 11.02.2010 22:30

50mm palikat on jo odottelemassa asennusta. Kokemusta on korottamisesta kincgapin verran, johon ei tarvinu muuta tehdä kuin syylärin lasku. Tuo on totta että ainaki jakokepin saattaa joutua pidentää, on nimittäin nyt jo tympeän lyhkänen. Soaa ei näillä näkymin ikinä tulekaan, koska autoa ei tarvi nostaa kuin tuo 2" enään, niin mahtuu nuo 33x12.5 pyörimään joustoissaki. Ja korin korotus on kuitenki korotuksista helpoin.

ROCKY 12.02.2010 08:01

-tankin täyttö ja ilmaputken klemmarit löysälle täyttökorkinpäästä (ei tarvi vaihtaa)
-jarruputkessa (menee takapäähän) on kieppi (vänkärin puoli) korin ja rungon välissä, kieppiä täytyy kääntää n,+45 ` pääsee avautumaan paremmin.
-ohjausakselissa on liuku mutta saattaa vaatia herkistelyä (yleensä jumissa)
-syylärin muovinen ilmanohjain täytyy avartaa alhaalta tai poistaa kokonaan.
-jakolaatikon keppi saattaa osua koriin (hitaalla alueella) -> kepin/aukon lievä muokkaus

No siinäpä ne oli mitä muistan.

33x12,5" :lle tuo korinkorotus ei vielä riitä -> etukaarta joutuu leikkaamaan alakulmasta.

Rocker 12.02.2010 10:04

Kiitokset Rockylle, nyt uskaltaa alkaa palikkaa lyömään väliin. 33renkaat on jo jonkun aikaa ollut alla, eikä muuta ongelmaa ole ollut kuin joustoissa ottaa vähän kaariin kiinni.


Sivu luotu: 19:50 (GMT +2).