Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.11.2004, 11:33
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Defenderin tuonti & paku


Tervehdys!
Onko tietoa ja kokemuksia kuinka onnistuu Defenderin tuonti ulkomailta ja sen muutoskatsastus pakuksi? Eli kuinka homma käytännössä menee? Tehdäänkö muutos pakuksi ennen tullausta pikapikaa Suomessa ja onko menettely laillinen?? Autovero on näet 0% jos auto on vanhempi kuin -93, jos menee pakuksi, mutta katto vaatii pienen (10 cm)korotuksen ennenkuin 3 m3 tila täyttyy.

Mitä muita kokemuksia TDI 200 Defestä? KULUTUS keskimäärin? Muita murheita jakohihnan lisäksi??

TT

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.11.2004, 12:01
iippo iippo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.03
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 379
Perusasetus

Pieni epäilys,

että ei taida mennä 0% 93 ja vanhemmat. Tästä kai käytiin aikasemminki keskustelua.

------------------------------------------------
Off-road driving should only be attempted by drivers with the necessary skill, experience and understanding of the vehicle's limits
www.lapinneliveto.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.11.2004, 16:44
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ilmoitat tullissa että tulee pakuna. Katsastuksessa tulee sitten täyttää pakun vaatimukset.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.11.2004, 20:21
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mutta kun ei täytä pakun vaatimuksia tullissa?? Onko väliä?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.11.2004, 20:52
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.055
Perusasetus

Näin se menee: tuot ennen 3.5.1993 rekisteröidyn Defen semmosenaan maahan ja ennen rekisteröintikatsastusta korotat katon että 3 m3 täyttyy ja riipaset takaistuimet pois kiinnityspisteineen.
Tulli haluaa nähdä katsastustodistuksesta että auto on "autoverolain 23 §:n mukainen pakettiauto". Ilman sitä et saa tuotua ilman veroja.
Voit käydä Tullissa tekemässä autoveropäätöksen. Se jää vaiheeseen siksi aikaa kunnes kiikutat heille katsastustodistuksen nähtäväksi missä lukee tuo yllämainittu teksti.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.11.2004, 21:38
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.157
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Näin se menee: tuot ennen 3.5.1993 rekisteröidyn Defen semmosenaan maahan ja ennen rekisteröintikatsastusta korotat katon että 3 m3 täyttyy ja riipaset takaistuimet pois kiinnityspisteineen.
Tulli haluaa nähdä katsastustodistuksesta että auto on "autoverolain 23 §:n mukainen pakettiauto". Ilman sitä et saa tuotua ilman veroja.
Voit käydä Tullissa tekemässä autoveropäätöksen. Se jää vaiheeseen siksi aikaa kunnes kiikutat heille katsastustodistuksen nähtäväksi missä lukee tuo yllämainittu teksti.

Tuli vain mieleen, vaikuttaakos tuohon jos sen rekkaa huoltoautoksi???


-- Wannabe OFF-roader --
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.11.2004, 21:52
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.055
Perusasetus

Lainaus:
quote:Tuli vain mieleen, vaikuttaakos tuohon jos sen rekkaa huoltoautoksi???
Huoltoauton veroprosentti on 35 % eli sama kuin uudemmassa alennetun autoveron pakussa. Eli menee verolle jos tekee huoltoauton.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.11.2004, 10:52
LRMan LRMan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.06.04
Sijainti: Melkein Tsad, Finland.
Viestit: 69
Perusasetus

No entäs jos tuo esim. saksasta tollasen Defen vaikka jotain vm-84-88 niin ei siihen paljon veroa joudu maksaan, kattoo vaikka tähän mennessä tuotujen päätöksistä.
MUTTA voikos tollasen rekisteröidä 2+3pakuks sillä kovemman puoleisella takapenkillä? Jos siis tuodessa maksaa verot kiltisti.
Mitäs sanot -MaTTI- tai muut?
LRMan.

-Taas Rangen jälkeen haaveissa Defe tai Disco_

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.11.2004, 20:47
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

[quote]
Mitä muita kokemuksia TDI 200 Defestä? KULUTUS keskimäärin? Muita murheita jakohihnan lisäksi??

TT

-Eiksuikan tuo jakomielinen hihna onkelma ole, tarvii vaan vaihtaa
ajoissa

-mikä ristus o
kunei aharista...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.11.2004, 20:58
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.055
Perusasetus

Lainaus:
quote:No entäs jos tuo esim. saksasta tollasen Defen vaikka jotain vm-84-88 niin ei siihen paljon veroa joudu maksaan, kattoo vaikka tähän mennessä tuotujen päätöksistä.
MUTTA voikos tollasen rekisteröidä 2+3pakuks sillä kovemman puoleisella takapenkillä? Jos siis tuodessa maksaa verot kiltisti.
Mitäs sanot -MaTTI- tai muut?
LRMan.

-Taas Rangen jälkeen haaveissa Defe tai Disco_
Joo, silloin veroja menee mitä menee, jonkun verran kuitenkin (käytännössä alveineen n. 35 % käyvästä hinnasta täällä). Silloin sen voi rekisteröidä pakuks ilman kattokorotusta ja pehmeillä takapenkeillä (yksittäin maahantuotua pidetään täyden autoveron autona). Eri asia kuinka kauan kannattaa niitä takapenkkejä pitää siellä, veromuutos on todnäk tulossa lähiaikoina. Eli jos takapenkillinen paku = henkilöauton d-vero. Mutta silloinkin asiasta pääsee muutoskatsastamalla 2-3 hlön pakuksi (etupenkit vain).

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.11.2004, 10:26
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Äläs ny kaima räkkyä, sullahan ny möhäjää nokalla just tuommonen 200-kone ja orota vaan ku se laukee.....ruuvatahan sitte kökällä sinne takaasi se alivetoinen 2,5-kone....
No ei vaiskaa. Mitä kokemuksia, muuta kun huima tehon kasvu vanhaan verrattuna? Ja sinähän sen tiedät sanua, palijoko se syöö löpyä tai tupajumia?

TT

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.11.2004, 21:39
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Äläs ny kaima räkkyä, sullahan ny möhäjää nokalla just tuommonen 200-kone ja orota vaan ku se laukee.....ruuvatahan sitte kökällä sinne takaasi se alivetoinen 2,5-kone....
No ei vaiskaa. Mitä kokemuksia, muuta kun huima tehon kasvu vanhaan verrattuna? Ja sinähän sen tiedät sanua, palijoko se syöö löpyä tai tupajumia?

TT

Note! This message was posted anonymously!
-Ööö, tähän asti kaikki mitä oon tankkihi lorottanu

Eikö se virallinen pyöri siinä 10,5 korvilla...
toki mulla menöö enee, ku välitykset jää ny hiukan
tiheiksi ja jenkaa pitää antaa nottei larat ohita !

Ps. mähän ny perinteisesti oon saanu kaiken rikki...
siksi ajanki lantikoilla, ne saa korjatuksiki...

-mikä ristus o
kunei aharista...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
autotrailerin tuonti? -sami- Tekniikka & Jutustelu 17 15.02.2006 14:44
Kolariauton tuonti? Jeeper Chit-Chat 0 12.01.2006 16:24
Toorekin tuonti.... Touareg Tekniikka & Jutustelu 4 15.02.2005 18:49
vanhemman Defenderin tuonti saksasta pakettiautona Tekniikka & Jutustelu 10 17.01.2005 08:48
-92 corveten tuonti USA:sta Vuosimallit 1984-1996 3 28.07.2003 20:54


Sivu luotu: 01:57 (GMT +2).