Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2010, 09:36
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Vinssin moottorin kuumeneminen


Monesti olen lukenut, että vinssin moottori on "punasena". Olen ajatellut, että en sitten koskaan ole kunnolla vinssanut kun mottori on ollut taskulämmin pitkän vinssauksen jälkeen. Nyt yksi Warniin halpavinssin vaihtanut sanoi, ettei moottori enää kuumene. Mulla ei ole ollut muita kuin Warnin kalllimpia malleja käytössä.

Voisko kalliimpien vinssien moottorien hyötysuhde olla parempi? Käyttää tehon muuhun kuin lämmitykseen. Tietääkö joku asiasta?

__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2010, 13:46
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Yks mikä varmasti vaikuttaa, on välitysrattaiden ja muiden vaihteiston osien viimeistely. Vähän ehkä vaikea sormituntumalla päätellä eroja, kun välitys on niin tiheä. On myös nähty sulaneita rummun muovilaakereita ja sit vuosikausia vanhempia ehjiä muovilaakereita. Nämä kenttäkäämimoottorithan kiertää niin kovaa kuin jaksavat, joten samalla moottorilla ja samalla välityksellä nopeuden pitäis kertoa paljonko välityksessä yms on vastusta?
Sit tietty akkujen kunto ja johtojen paksuus. Jännite pienenee, niin virta kasvaa ja lämpöä syntyy?

Moottoreissa ei come-up, warn, superwinch ja bowmotor välillä silmämääräisesti tai vetonopeudessa ollut eroja kuin hinnassa..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2010, 02:19
-wj- -wj- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.09
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 57
Perusasetus

Mistä lie johtuu. Välityksistä, laadusta vai onko "laatu" vinsseissä jotain erityisiä jäähdytyksiä tai hyötysuhteita. Mutten ole tota 9.5ti:tä kuumaksi vielä saanut vaikka paskat on vinssattu oksasta ylös riippumaan. Vaikka tolla rahalla olis saanu 3 kiinan vinssiä olen tyytyväinen tohon.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2010, 15:08
Jussik:n Avatar
Jussik Jussik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.05
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 132
Perusasetus

On niissä eroja, osa selviää ihan speksejä lukemalla. Kaikki valmistajat ei vaan ilmoita kaikkea, miksiköhän?
Varmaan vaihteistokin vaikuttaa mutta luulisin moottorin käämityksen olevan oleellisin.... halvalla ei saa hyvää.

Taborista näkee jo spekseistä ettei se ole paras mahdollinen sähkönkäytön suhteen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vinssin moottorin testaaminen ¤Offi-Osku¤ Tekniikka & Jutustelu 22 25.09.2013 14:40
Ostetaan HJ-61 ...12-HT moottorin öljypohja Hippo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.10.2008 11:30
Moottorin lämmitin HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 15 11.02.2007 01:05
Li-Lux moottorin ongelmista Tekniikka & Jutustelu 6 26.05.2006 15:16
Vinssi ja vinssin kopiot. vinkkejä vinssin ostoon! Glutton Tekniikka & Jutustelu 7 03.07.2005 12:49


Sivu luotu: 23:32 (GMT +2).