![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Vinssin moottorin kuumeneminenMonesti olen lukenut, että vinssin moottori on "punasena". Olen ajatellut, että en sitten koskaan ole kunnolla vinssanut kun mottori on ollut taskulämmin pitkän vinssauksen jälkeen. Nyt yksi Warniin halpavinssin vaihtanut sanoi, ettei moottori enää kuumene. Mulla ei ole ollut muita kuin Warnin kalllimpia malleja käytössä. Voisko kalliimpien vinssien moottorien hyötysuhde olla parempi? Käyttää tehon muuhun kuin lämmitykseen. Tietääkö joku asiasta?
|
||||
|
||||
![]()
Yks mikä varmasti vaikuttaa, on välitysrattaiden ja muiden vaihteiston osien viimeistely. Vähän ehkä vaikea sormituntumalla päätellä eroja, kun välitys on niin tiheä. On myös nähty sulaneita rummun muovilaakereita ja sit vuosikausia vanhempia ehjiä muovilaakereita. Nämä kenttäkäämimoottorithan kiertää niin kovaa kuin jaksavat, joten samalla moottorilla ja samalla välityksellä nopeuden pitäis kertoa paljonko välityksessä yms on vastusta?
Sit tietty akkujen kunto ja johtojen paksuus. Jännite pienenee, niin virta kasvaa ja lämpöä syntyy? Moottoreissa ei come-up, warn, superwinch ja bowmotor välillä silmämääräisesti tai vetonopeudessa ollut eroja kuin hinnassa..
|
|||
|
|||
![]()
Mistä lie johtuu. Välityksistä, laadusta vai onko "laatu" vinsseissä jotain erityisiä jäähdytyksiä tai hyötysuhteita. Mutten ole tota 9.5ti:tä kuumaksi vielä saanut vaikka paskat on vinssattu oksasta ylös riippumaan. Vaikka tolla rahalla olis saanu 3 kiinan vinssiä olen tyytyväinen tohon.
|
|
||||
|
||||
![]()
On niissä eroja, osa selviää ihan speksejä lukemalla. Kaikki valmistajat ei vaan ilmoita kaikkea, miksiköhän?
Varmaan vaihteistokin vaikuttaa mutta luulisin moottorin käämityksen olevan oleellisin.... halvalla ei saa hyvää. Taborista näkee jo spekseistä ettei se ole paras mahdollinen sähkönkäytön suhteen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vinssin moottorin testaaminen | ¤Offi-Osku¤ | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 25.09.2013 14:40 |
Ostetaan HJ-61 ...12-HT moottorin öljypohja | Hippo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.10.2008 11:30 |
Moottorin lämmitin | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 11.02.2007 01:05 |
Li-Lux moottorin ongelmista | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.05.2006 15:16 | |
Vinssi ja vinssin kopiot. vinkkejä vinssin ostoon! | Glutton | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.07.2005 12:49 |