![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() 6x6 normimaasturiinOnko kukaan toteuttanu tollasta 6x6 muutosta mihinkään vekottimeen? Jotain linjoilla 1 ylimääränen jakolaatikko+1ylimääränen taka-akseli+ 2 takakardaania + jonkinlainen keinuteliviritys mallia mäyris tms?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin pari kipaletta on toki suomessa tehty.
Tuossa yksi versio, http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40778 Lisäksi ihan kilvissä pari land cruiseria. Itellä kanssa ois salaisena fantasiana tehä jostain HJ:n ruoskasta 6x6. Ainakin yksi on toteutettu niin, että jakiksen pääakselille (laatikosta tuleva akseli) on laitetu laippa päähän ja siitä vedetty kardaani taaemmalle akselille. Toimii, mutta hidasta puolta ei oo käytettävissä. Ite oon miettiny, olisiko miten vaikea rakentaa läpivetävä keskiakseli, esim. semifloater banjoon, johon sitten navat fullfloaterista, niin ei tartteis c-clipsien kanssa tapella. Sekä taakse lähtevä pinjoni, että taka-akselin murikka pitäisi olla ylösalaisin. Kannattaisiko keskiakselilla sitten carrieri pultata kahden murikan väliin pitkillä pulteillla, vai laikata toisesta laakeripukit irti ja jättää pinjoni banjon varaan. Toinen vaihtoeto olisi joku hybridijakolaatikko, josta voisi vetää taaksepäin kaksi kardaanilähtöä. Esim joku hiluksin jakis, johon rakentelisi takakardaanille laipan jatkamalla etukardaanin akselia taaksepäin... Viimeksi muokannut Viipo : 04.12.2009 19:25 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Suunnitelmia on monella toteutuksia ei kenelläkään??? Ja jos on niin kuvia kiitos.Siis kilpivehkeistä.
Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
aika monessa 6x6 rakennelmassa taitaa olla väärinpäin käännetty ylimääräinen jakis, esim erillinen np-205 on auton oman jakiksen takana. josta veto meneekin sisään entisestä takakardaanin laipasta ja ulos akseleille entisistä etukardaanin ja päälaatikon laipoista.
etuveto toimii auton alkuperäisen jakiksen kautta. löyty kuvakin: ![]()
__________________
www.classicjeepparts.com Viimeksi muokannut Jeeper : 04.12.2009 22:09 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ps. maansiirtoautothan on telivetosia ja nousutelivehkeet rimpuloita... ![]()
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jotain tollasta ajattelinkin mitä Jeeperin kuvassa on.
Mitäs muita päteviä extrajakis vaihtoehtoja olis? Entäs PTO veto toiseen taka-akseliin, saakohan välitystä sattumaan mitenkään kohdalleen? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kiinteä 6x4 ei tyhjänä oikein loista etenemiskyvyllään. 6x2 menee teli pystyssä usein pahempaan paikkaan. Kuorma päällä sitten eri asia.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Vaan kun ei niitä vanajan jälkeläisiä enään tehdä, kun autojakin on olemassa samaan asiaan
![]() ![]() Rissoila siirrettävä voima ei oikein pysty oleen kun 40hv. Tiedetään aika varmaksi kun metsäperävaunuja ollaan kehitelty yhdessä suomalaisen valmistajan kanssa. Tietysti koskee painavampia laitteita, maasturi käytössä painot kun on pienemmät niin voimaa saa enemmän. Silti renkaat repeää kun oikein rulla kääntää. Maasturin renkaat kun on hieman pehmeemmät kun metsä kärryissä käytetyt ja niistä lähtee pinta irti. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
btw, uutta sisua ei tällä hetkellä saa edes rahalla. Tilauskanta on niin pieni, ettei tehtaita kannata laittaa muutaman auton takia pyörimään. takaisin suunnittelulaudalle: Kävi mielessä laittaa tommonen "tuplajakis" ihan ketjulla ja hammasrattailla... |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|