![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Blazer tuli taloonTuli ostettua Chevrolet Blazer, vm -83. 6.2 dieselillä, ja th350 laatikolla. 230km:n kotimatkalla ei tullut muuta ihmeellistä, kuin täristää moottorijarrutuksessa, se mistä se tulee on isokysymysmerkki. Mutta päähuomio kiinnittyy auton ulkopuoleen. Se näyttää lähinnä madalletulta pikku citymaasturilta! Ja sehän sopii kyseiseen autoon yhtä hienosti kuin punainen plyyssisisusta. Eli, miten kannattaa lähtee korottamaan kyseistä autoa? a) Koria? Onko väliä nouseeko se 50mm, vai samantien 75mm? b) Jousitusta/akselin ja jousen alle palaa? Korotetaan ainakin niin paljon, ettei vielä näytä hölmöltä 33" palleroilla...
|
|
||||
|
||||
![]() korotus
itellä 75mm korotus palat rungon ja korin välissä
takajoiset korotin kääntämällä takariipukkeen alaspäin etujouset taottiin ja lisättiin yksi lisä jousi juositus korottu noi 2 tuumaa |
|
||||
|
||||
![]()
Mun mielipide on että pelkkä korinkorotus on aivan turhaa ja vähän tyhmän näköistäkin.
Kunnollista korotusjousta alle vain, racers place palvelee. Unohda ne korotusklossit jos metsässä ajelet (multa löytyy yksi pari alumiinisia ![]() Yksi yleisesti käytetty kikka on etsiä jostain ylimääräiset takajouset jotka sitten heität eteen. Muista sitten myös pidemmät iskarit. Tää,nyt vain oli mun mielipide. Amerikanpoikien virityksiä voi seurata osoitteesa www.coloradok5.com Siellä on texasin murteella selitetty monia hienoja juttuja.
|
||||
|
||||
![]()
jos meinaat 33" palleroita käyttää niin riittää ihan parin tuuman korotus että mahtuu hyvin pyörimään, itselläni oli aikoinaan 3" korotus ja 35" kumit ja hyvin mahtu olemaan.
|
||||
|
||||
![]()
Mun mielestä korinkorotuksen ainoot edut on: painopiste säilyy alhaalla, ajettavuus lähes entisellää, ja on varmaa helpoin/halvin tapa korottaa. Totta on myös se, että tulee hölmön näkönen ku korottaa paljon koria, ja varsinki jos ei nosta puskureita.
Metsään nyt ei oo aikomusta mennä ihan täysillä rymyämää, ku kori on niin hyväs kunnos, mut tottakai maastoauton on metsään päästävä. Lähinnä haen vaan näköä, ku on niin onnettoman näkönen noin. Täytyy kysellä sieltä racers placelta mitä niillä on... |
|
||||
|
||||
![]()
Meillä vakio alustalla (2-lehtiset etupakat) oli aika kiikku lauta, nyt rough countryn 4" etujouset edessä ja riipuke takaa ympäri + 2" palikat, ajettavuus muuttuu huomattavasti parempaa suuntaan.ei pahemmin vaapu eikä keinu.
Tää on vaa mun mielipide. ![]()
KYM#5 |
|
||||
|
||||
![]()
Jos korottaa koria 75mm, ni tarviiko tehä mitää ihmeellisiä kikkoja, kuten jatkaa rattiakselia, pa-linjoja/vastaavaa?
4" korotus jouset on aika kalliit ostaa vaa näön vuoks. Nooh, pitää kattoo mitä keksii... |
|
||||
|
||||
![]()
Mitä makso jouset, ja tarviko ostaa uus ohjaustanko? Minkälainen rojekti kääntää se takariippu? Voiko kääntää edestä?
|
|
||||
|
||||
![]()
n. 700 euroa korotus blokeilla, eli ei taakse jousia, nii tuo oli sarjahinta, siihen sisältyy kaikki tarvittava muuten.
Tuolta. http://www.4x4parts.fi/
KYM#5 |
|
||||
|
||||
![]()
Saman tapanen sarja olis kans saatavilla, eteen 4" jouset, ja taakse vaan 4" palikat. Mut ei kai tollasta saa enää leimaa? Ku alustaahan ei saa korottaa 75mm enempää, ja siitä viel vähennetää renkaat.
|
|
||||
|
||||
![]()
Periaatteessa ei. kuukausi sitten katsastin auton korotuksilla, eivät mitanneet korkeutta joten olin myöskin hiljaa korotuksista.
![]()
KYM#5 |
|
||||
|
||||
![]()
Minkälainen rojekti kääntää se takariippu? Voiko kääntää edestä?
ite laitoin vanin takajouset eteen ja jätin muutaman lehden pois (ois käyny blazerinkin mut ei sattunu löytyyn käytettyjä). vanin takajouset vähän kapeemmat mut sorvautin holkit väliin niin a vot! ja Rytarilta ostin ne käännetyt takariipukkeet (on muuten laatu työtä) vanhat pois ja ne Rytarin tekeleet tilalle, eikä menny kauaa, kun ne sopi kun nenä päähän ![]() mulla nousi 4" ja 35" pyörät rouskuttaa ristiriipunnassa kaaria!! en mäkään niistä mitään maininnu konttorilla kun ei kiinnittäny huomioo siihen ![]() Viimeksi muokannut pattis : 22.10.2009 22:48 |
|
||||
|
||||
![]()
Tossa kuva alkuperäisestä modattuna.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=38156
KYM#5 |
|
||||
|
||||
![]()
itellä edessä 3" korottavat jouset ja takana Rytarilta ostetut shakle flip korvat 33" mahtuu pyöriin hyvin ja 36" kohtalaisesti.
Tos pari huanoo kuvaa korvakkeista
|
||||
|
||||
![]()
Ei rengasta vähennetä alustan korotuksesta. 75mm + 25.5mm kun alkuperäistä kokoa saa kasvattaa 51mm
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
||||
|
||||
![]()
eikös alustaa saa korottaa 150mm ? vai onko joku nyt muuttunu vuoden sisällä ? kyllä mulla ainakin on ollut parinkin auton otteessa 150mm korotukset.
|
||||
|
||||
![]()
75mm alustaa ja 75mm koria=150mm kokonaiskorotus
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juu, ja eilen kattelin noita vanhoja jousia.. Tulin siihen tuloksee, et paras olis hommata uudet jouset joka nurkkaa. On ne niin väsyneet, ja perästä apparinpuoli on 3cm matalampi ku toinen. Viimeksi muokannut kippo86 : 24.10.2009 03:33 |
|
||||
|
||||
![]()
itse ainakin huomannut sen että harva katsastusmies niitä korotuksia hirmu tarkkaan katselee, itselläni ollut 10" korotettu dodge ram jossa 6" otteessa ja 7" korotettu blazeri jossa oli otteessa 3" ja ikinä ei kukaan niistä mitään valittanut.
|
||||
|
||||
![]()
Se 150mm sisältää myös renkaat, joten jos jousissa on 75mm niin korin ja rungon väliin saa laittaa 50mm.
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
||||
|
||||
![]()
Ok... No mites porukalla on 6" jousikorotuksia leimalla? Väitetty kirkkain silmin 3"..??
![]() Mites muute jos ootte koria korottanu, ni saako alkuperäsiä puskureita nostettua siiststi ylös, vai onko helpompi tehä uudet puskurit? Mitä tossa kattelin, ni on aika veemäisesti kiinni... Ja sit, onko Bleiserissä vakiona kahet iskarit edessä?? |
|
||||
|
||||
![]()
Aika helposti pitäis puskurit saada nostettuu. Mahtaisko olla heavy duty maleis kahet iskarit edes.
|
||||
|
||||
![]()
Njoo, sen verran pyöriny auton ympärillä, et melkein pakko ostaa uudet jouset.
Edessä korkeusero on 5cm, ja takana 3cm! Sit vaa vertailee jousien hintoja. Jos joku tietää mistä saa edullisimmin, ni saa ehdottaa. Oliko niin, ettei kannata korottaa jousilla ku max 4"? Muuten käy kardaanien päälle/vastaavaa..? |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli aikoinaan -90 luvun alkupuolella Ranchon 4" jouset, 3" korin korotuspalat (jos muistan oikein), Bushwackkerit ja 36x15,5R15 Fun Countryt pyöri hyvin Blazerin alla.
|
|
||||
|
||||
![]()
korin korotuspalat on helppo ja halpa ite tehä ihan nylonpatukasta kun pätkii vaan sopivan mittasiks palasiks ja poraa reiät keskelle. nii ja harvempi katsastusmies noita vanhoja vehkeitä rupee mittailemaan että paljonkohan ois korotettu kun ei noista alkuperäismitoistakaan kukaan mitään tiedä, eivät ainakaan minulla ole ikinä ees korotuksia kattoneet vaikka on selvästi nähnyt että on korotettu eikä otteessa lue mitään.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeep tuli taloon... | offipete | Maasturiprojektit | 20 | 04.04.2008 18:25 |
Hoyakka tuli taloon | Berkele | Maasturiprojektit | 2 | 16.04.2007 15:55 |
Blondi tuli taloon (HJ) | pee | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 31.03.2005 22:09 |
Koira tuli taloon... | Carlos | Rakas Päiväkirja | 15 | 10.01.2005 11:46 |
Talbotti tuli taloon. | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 14.12.2004 21:40 |