![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hilux..Kertokaahan nyt hilux:si miehet. Missä vuosimallissa on jakopää hihnalla ja mistä muuttuu taas ketjulle??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei se minnekkään vaihdu. Kaikissa remmillä nokka.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
eikös jossain bensiini mallissa ole kumminkii hihnalla, esim. 4Y???
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
ainaki kaasarikoneellisissa 2,2l koneissa on ketju.
muista bensoista ei tietoa. kaikki dieselit tietääkseni hihnalla. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Ei.
Ainaki 4y koneessa ketju ja 22r koneessa kans.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jaa aaa.. Ku soitellu tässä hilux:sista osto mielessä. Yhdestä 2003 vuoden mallista ku soitin ni sanottiin et vasta on hihnaki vaihdettu. Ja sit ku yhdestä 2005 vuoden mallista soitin ni sanottiin et se on ketjulla... Dieseleistä ihan sit kysymys.
Täytyy varmaan liikkeellä ottaa ja kattoo mitä se on syöny.. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() hihna
d4d koneessa on hihna pumpulta nokalle kampuralta pumpulle on ketju. muutaman olen vaihtanut hiaceen ja hiluksiin.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa kohta olla tuolla hiluxsin jakopäässä joka lähtöön jotaki..
![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
D4D koneessa jakopää hammashihnalla. Laturi ja vesipumppu (myös ilmastointi) moniurahihnalla. Ruiskutuspumppu ja ohjaustehostin on hammaspyorillä.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Itse vain nähnyt sen, että nokka saa käytön hihnalla dieselpumpulta, ja muuten on jakopää toteutettu hammasrattailla ![]()
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"- |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Perkele mä meen kattoon, et miten ne menee.
![]() Tarkistus tuotti tulosta: Joo eli -01 mallisessa D4D moottorissa on jakopää (nokka-akseli) hammashihnalla, ja sama hammashihna pyörittää ruiskutuspumppua. Ottaa siis voimansa kampiakselilta. Laturi ja vesipumppu (myös ilmastointi) moniurahihnalla kampiakselilta. Ohjaustehostin on hammaspyörillä. Tai jotain. Viimeksi muokannut Mutamies : 16.01.2011 17:03 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
On se menny nykynen hiluxsi sekavaks sopaks..
![]() ![]() Tiistaina kai pitäs autoo mennä kattoo ni väittely jatkukoot ainakin myyjän kanssa.. ![]() ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Näin se menee. Ainakin 2,5 l D4D moottorissa.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Siis ruiskutuspumppua pyöritetään rattailla? Ja siitä hammashihna nokalle? Häh, nyt mä olen sekaisin... Normaalia enemmän...
Olenhan mä jo sen nokan hihnakin kerran jo vaihtanut, öö ei muista. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
http://www.topspeed.com/cars/toyota/...ure157956.html
Tuosta kuvasta näkee nokkahihnan sijoituksen, vaikka kuva onkin uudemmasta mottorista(kuorrutettu uudemmalla turbolla ja välijäähdyttimellä. Kampuran pää sijaitsee kutakuinkin tuulettimen propellin navan alapuolella, nokkahihnan alaratas sen sijaan tulee sivusta, dieselpumpun kohdalta. Toitsun kone on pystymotti, ei kallistettu. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Mutta selvisipähän tämäkin lopulta.. et yläpäässä on hihnaan pätkä ja alapääs rattaat tai ketju siit en viel tiiä.
![]() Mut kumminki huomenna hiluxsia kattomaan... senpä näkee sit tuleeko kaupat. Ja kiits teille jotka kommentia heittäneet, oli mulle eka vierailu koko tällä sivustolla. ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Juu kyl me autokauppiaan kans siit hihna löydettiin vaikka se väitti että se on ketjulla.
![]() |