![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() LJ:n etuperän stefan vaihtoMinkälainen operaatio mahtaa olla LJ:n etupään vetoakselin stefan vaihto?. Pistin uudet synteettiset lirut etuperään ja eihän ne siellä tunnu pysyvän, toinen etunivel tippasee öljyä tallin lattialle.Onnistuuko vaihto ihan "jokamiesreiskan" työkaluilla vai vienkö suosiolla verstaalle. //Juha Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
ei ole mahoton homma, jos saa ruostuneen jarru putken ehjäjä irti!
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onnistuu, riippuu tietysti asenteesta, käytettävistä työkaluista seka aikaisemmasta teknisestä kokemuksesta.
Eli toisinsanoen PAHA MENNÄ SANOMAAN näin mitenkään tuntematta. Mutta tekemällä oppii, soon yks mikä on varma. Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen. WIRMA Montenegros#10 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla on melko hyvät ohjeet tojon etuakselin purkuun:
http://www.birfield.com/~morgan/tech/axle/index.html Eipä siinä hommassa taida muuta "erikoistyökalua" tarvita kuin se 54mm napamutteriavain. ____________________________ VAZ 2121 Niva SORONÓ Off-Road Team #1 Mansen Maasturi Club toveriniva@kotikone.fi |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hanki valmiiksi uusi jarruputki. Edullinen hankkia ja vähentää harmitusta irroittaessa, kun ei tarvitse varoa.
Muuten helppo homma, paitsi että pronssiholkki voi olla hieman jumeksessa. Jos siis innostut sitäkin vaihtamaan. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
En minä ole irrotellu noita jarruputkia. Ottaa koko satulan pois ja laittaa riippumaan siihen syrjään niin ei tartte enää ilmailla.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo hirmu paha homma, jopa minä sen tein ja just birfieldin ohjeella. Tiukkoja saattaa olla ne pienet kartioprikat joilla napalukon runko on kiinni ja sitten tuo pronssiholkki, muttei mitään mistä ei väkivallalla selviäisi.
Vaihda vaan sekin pronssiholkki samalla kertaa, niin ei tartte tehdä vuoden sisään uudelleen samaa hommaa! -Nimim. been there, done that... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mutterit irti, jatkomutteri tilalle ja pari terävää napautusta, niin kartioprikat ponnahtaa irti. Asiaa voi helpottaa jatkomutteriin kierretyllä pultilla tai sopivalla tuurnalla. Näin on napauttelu helpompaa eikä tule napaan vaurioita vasaran pususta.
_______________________________ "Pisnes is pisnes and Love is Bullshit" #SLCK215 BJ42 -83, FJ40 -73, Unimog 416DoKa -70 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kuparivasara rules... Mielestäni ylivertainen keksintö kartioprikkojen aukomiseen. Hallittu voiman käyttö eli väkivalta helpompaa toteuttaa, kuin vasaran ja tuurnan kanssa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajero: Vinssipeti & stefan vaihto ym. (kuvia) | Kelaperse | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 04.09.2011 08:28 |
HJ61 jakolaatikon takakardaanin stefan vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 04.05.2007 11:48 | |
Stefan vaihto Jeeppiin | sjeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 10.03.2007 08:18 |
Cherokeen perän stefan vaihto | Jyri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.08.2004 08:29 |
Takakardaanin stefan vaihto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.11.2003 21:22 |