Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.09.2009, 18:52
HiluMiks:n Avatar
HiluMiks HiluMiks ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 09.01.06
Sijainti: suonenjoki, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Hiluxin pakosarja banaaniksi


Taas sain pakosarjan vääntymään banaaniksi,ensin vääntyi itse rakennettu pakosarja joka kahdesti koneistettiin suoraksi ja nyt on alkuperäinen kyseessä johon rakennettu J-kirjaimen muotoinen mutka Turboa varten.
itse tehty oli ehkä liian ohutta materiaalia.
mutta kummastuttaa kun valurautainenkin vääntyi, siinä saattoi kyllä käydä etten innossani muistanu kunnolla kiristää.
Kyseessä 2.2 kone turbotettuna.
Onko muilla vääntyilly pakosarjoja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.09.2009, 21:54
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

voishko olla lämpöä jostain syystö toosi paljon pakosarjassa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.09.2009, 22:05
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

kuu mottaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluMiks Näytä viesti
Taas sain pakosarjan vääntymään banaaniksi,ensin vääntyi itse rakennettu pakosarja joka kahdesti koneistettiin suoraksi ja nyt on alkuperäinen kyseessä johon rakennettu J-kirjaimen muotoinen mutka Turboa varten.
itse tehty oli ehkä liian ohutta materiaalia.
mutta kummastuttaa kun valurautainenkin vääntyi, siinä saattoi kyllä käydä etten innossani muistanu kunnolla kiristää.
Kyseessä 2.2 kone turbotettuna.
Onko muilla vääntyilly pakosarjoja.
Vai ootko kiristäny liikaa?tai vääräs järjestykses?mitäs korjaus manuaali sanoo?Mites pako paineet?Jostain syystä se nyt lämpenee ja pahasti.Yks syy vois olla se et ihan sen ahtimen painosta se sarja voi vääntyä.Veikkaisin et sul on pako paineet niin isot et siks se lämpenee.Pako paine sais olla oikeestaan mahdollisimman matala,eli onkohan ahdas fööni vai ahistaako pakoputki?Se jii mutka epäilyttäs kans.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.09.2009, 08:05
HiluMiks:n Avatar
HiluMiks HiluMiks ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 09.01.06
Sijainti: suonenjoki, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Kyllä minä kiristin tasaisesti kaikkia kerrallaan enkä usko että olesivat olleet liian tiukassakaan.
Vanha turbo oli pienempi ja pakopaineet oli jotain 1.5 luokkaa uudella en ole vielä mitannu.
samanlainen pakosarja viritys on esim, Lepoanttilla eikä sillä ole mihinkään vääntyny.
Onko muilla pakosarjan välissä normi tiivisteet.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.09.2009, 08:23
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluMiks Näytä viesti
Kyllä minä kiristin tasaisesti kaikkia kerrallaan enkä usko että olesivat olleet liian tiukassakaan.
Vanha turbo oli pienempi ja pakopaineet oli jotain 1.5 luokkaa uudella en ole vielä mitannu.
samanlainen pakosarja viritys on esim, Lepoanttilla eikä sillä ole mihinkään vääntyny.
Onko muilla pakosarjan välissä normi tiivisteet.
Normi tiiviste ollu ainakin mulla. Jos 10mm pultit niin aika tiukkaan saa kiristää, 8mm pulteilla (vanhempi2.2) ei taho saada tarpeeksi tiukkaan. Voisko liian löysästi kirrattu pakosarja lämmetä sen takia, ku ei lämpö siirry kanteen.

Ps. mulla ois yks joutilas vakio pakosarjaa..
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.09.2009, 09:00
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

EIhan pultit vaan ole mitaan rautakaupan 8.8 pultteja?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.09.2009, 09:38
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
EIhan pultit vaan ole mitaan rautakaupan 8.8 pultteja?
Ne 8mm on aika hepposen oloiset ja virheellisesti sanoin, ku pinnapultithan siellä on eikä pultit. Ennen pakosarjan kiristystä kannattas herkistellä kierteet, niin et mutterit pyörii sormilla. Viimeistely esim. kuparitahnalla. Tietysti M8 muttereiden tilalle vois löytyä pitempi kierteiset mutterit, ainakin vähä helpottaa. Paksumpi 10mm pinnapultti on 10x1.25 kierteellä, eli ei perus metrinen kierre. Paksummassa pinnapultissa riittää oma vakio mutteri.

Oma pakosarja painaa turboineen n.40kg, ylimääräisiä tukia ei ole ja hyvin on pysyny ja turbon jatkeena vielä pystyputki. Ite ku tein tämän pakosarjan, niin pitää olla kansi irti ku kirraa mutterit. Ei saa muuten tarpeeksi tiukkaan ja alkaa polttamaan pakosarjan tiivistettä. Kuparitahnalla kasasin myös kannentiivisteen. Oman olettamuksen mukaan lämmön pitäs siirtyä lohkoon ja kanteen tiivarista. Mene ja tiedä...
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.09.2009, 11:29
HiluMiks:n Avatar
HiluMiks HiluMiks ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 09.01.06
Sijainti: suonenjoki, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Ei ole 8.8 pultteja kun on tiheä kierteiset 10mm.
Taidan kokeilla tota kuparitahnaa kanssa.
Härdelli jos en saa Lepoantilta uutta pakosarjaa niin voisin hakea sen sulta kun tuo matkakaan ei ole pitkä.
Kurkkaas onko se täysin suora vai onko hiukaan kaareva se pinta mikä tulee kanteen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.09.2009, 11:37
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluMiks Näytä viesti
Ei ole 8.8 pultteja kun on tiheä kierteiset 10mm.
Taidan kokeilla tota kuparitahnaa kanssa.
Härdelli jos en saa Lepoantilta uutta pakosarjaa niin voisin hakea sen sulta kun tuo matkakaan ei ole pitkä.
Kurkkaas onko se täysin suora vai onko hiukaan kaareva se pinta mikä tulee kanteen.
Se satsi on paikoillaan kannessa. pitää katselmoida ku piipahdan "tallilla". Samaan syssyyn saisit kuparitahnaa mukaan. Mulla on sellainen litran purkki, se riittää näillä näkymin 40 vuodeksi.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.09.2009, 18:03
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluMiks Näytä viesti
Taas sain pakosarjan vääntymään banaaniksi......
...itse tehty oli ehkä liian ohutta materiaalia.
mutta kummastuttaa kun valurautainenkin vääntyi...


Ettei ole nyt pakopaineet "tapissaan" ja sarjat hehkuu mansikkana???

Kokeile "helppoa" korjausta, eli rälläkälla sarja poikki 1-2 kohtaa ja seuraa mitä tapahtuu laipalle. On tuo kone kuiteskii sen verta pitkä, jotta lämpölaajeneminen vaikuttaa suht paljon asiaan. Ja 10mm pulteille 13mm reiät!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.09.2009, 18:16
HiluMiks:n Avatar
HiluMiks HiluMiks ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 09.01.06
Sijainti: suonenjoki, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Väkkärä taas kasassa uudella tiivisteellä pakosarjaan tarkoitettua tiiviste mössöä välissä ja pultit ampumalla tiukassa.
pienen alku lämmittelyn jälkeen tennari lattiaan ja ahtopaine 1.3 pakopaine 1.7 liekkö liika tai ei mutta imupuolelle tulossa avarrusta.
Reunimmaiset reijät on väljät
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.09.2009, 20:06
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

aika hyvältä vaikuttaa, oletettavasti ei johdu pakopaineista tässä tapauksessa vääntyily. koitatko ilman ronkkelia seuraavaksi?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.09.2009, 20:35
HiluMiks:n Avatar
HiluMiks HiluMiks ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 09.01.06
Sijainti: suonenjoki, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
aika hyvältä vaikuttaa, oletettavasti ei johdu pakopaineista tässä tapauksessa vääntyily. koitatko ilman ronkkelia seuraavaksi?
Huomenna meinasin koklata ilman ronkkelia
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.09.2009, 21:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja härdelli Näytä viesti
Oma pakosarja painaa turboineen n.40kg, ylimääräisiä tukia ei ole ja hyvin on pysyny ja turbon jatkeena vielä pystyputki.
No onhan rautaa jos 40 kg painaa!?! 20 kg:kin kuulostaisi jo painavalta, 15 kg ehkä lähempänä totuutta kun Hiluxin pataan sopivista osista puhutaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan lj 70 pakosarja jonisalmi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.08.2009 17:58
hiluxin pakosarja Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 9 28.07.2009 21:32
Ostetaan lj pakosarja Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.06.2009 07:42
Ostetaan bj:n pakosarja lazze1 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 04.09.2008 21:56
M: HJ-61 pakosarja Nokisormi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 07.01.2008 16:09


Sivu luotu: 14:03 (GMT +2).