Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.10.2008, 19:15
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Dieseli Niva


No niin nyt alkaa projekti dieseli nivasta. Tänään kävin hakemassa sellaisen kapineen halliin seisomaan ja tarkoitus olis laittaa se mahd pian liikenteeseen. Työtä riittää jonnin verran jo pelkästään vuotavasta kattoluukusta johtuen.

Lata on 82 vuosimallia ja siihen on vuonna 1996 istutettu Nissanin 2l diesel kone ja 4 lovinen loota ja myös onneksi katsastettu sille koneelle. Koneita tuli kaksi kipaletta mukana joista toinen on läpi käyty juurikin silloin 96 vuonna.

Autoa ei ole sen vuoden 96 jälkeen katsastettu eli se on jossain lavossa seissy siitä asti. Helmat pitää siihen tehä ja pohjaan pari paikkaa. Tuulilasi vaihtaa ja taka akselin vaihan nykyisestä kulkineesta ku siinä vuotaa vetarin stefa. En vain ole ihan varma onko 82v ja 86v nivojen välityksissä eroa. jos on niin sitten vaihdan etuperänkin.

Maalata se pitää kanssa ja värinä pysyy sama miranolin keltainen mikä nykyisessä kulkineessakin on.

Kirjoittelen tänne sitä mukaa ku projekti etenee. Ja heti huomenna otan muutaman kuvan myös tänään ei ehtinyt.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.10.2008, 20:20
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No niin nyt on sisusta purettu ja huomenna alkaa rälläkkä laulamaan.
Muutamia kuvia otin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1929.jpg‎
Views:	1217
Size:	96,8 Kt
ID:	2200   Click image for larger version

Name:	IMG_1933.jpg‎
Views:	1486
Size:	97,9 Kt
ID:	2201   Click image for larger version

Name:	IMG_1932.jpg‎
Views:	1277
Size:	93,5 Kt
ID:	2202   Click image for larger version

Name:	IMG_1940.jpg‎
Views:	1672
Size:	95,9 Kt
ID:	2203  
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.10.2008, 16:58
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No niin tänään on sit rälläkkä laulanut urakalla ja kuskin puolen helmana on jo sit 100*100*5mm palkki. Lattiaan huomenna paikat kuskin puolelle niin saapi kääntää auton toiste päin ja kallistaa vänkärin puoli ylös.
Luulis kestävän tunkkailla ja kiviin ottaa iskua tuolla helmalla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.10.2008, 09:08
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 148
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa Näytä viesti
En vain ole ihan varma onko 82v ja 86v nivojen välityksissä eroa. jos on niin sitten vaihdan etuperänkin.
vuonna -84 vaihtui perän välitykset 4.3:sta 4.1:een.

Eli tossa on tiheempi perä. Hyvämpi maastossa
Mut kannattaa silti tarkastaa mikä välitys siellä on. Voi olla että esim. dieselöinin yhteydessä sinne on pistetty esim. 3.9 välitykset et pystyy ajaa maantielläkin järkevillä kierroksilla...
Vaihda se stefa

Joo kyl noi helmat noilla palkeilla kestää kuveja! Itteki pitäis jokupäivä jaksaa vääntää nuo palkit...


Millos pääset koeajolle? Tuleeko tästä käyttöpeli vai metsämönkijä?

Mitä muutoksii tohon autoon on tehty että on saatu kone kiinne?
Kiinnostais itteeki tommonen Diisseli, jos mahdollista leimata... Mutta tehdään tää nykyinen nyt valmiiks

Onnea projektiin. Kyllä toi on varmaan ihan eri auto tolla moottorilla!!!
__________________
Niva- ei tarvitse katua
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.10.2008, 18:55
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IHKULAINEN Näytä viesti
vuonna -84 vaihtui perän välitykset 4.3:sta 4.1:een.

Eli tossa on tiheempi perä. Hyvämpi maastossa
Mut kannattaa silti tarkastaa mikä välitys siellä on. Voi olla että esim. dieselöinin yhteydessä sinne on pistetty esim. 3.9 välitykset et pystyy ajaa maantielläkin järkevillä kierroksilla...
Vaihda se stefa

Joo kyl noi helmat noilla palkeilla kestää kuveja! Itteki pitäis jokupäivä jaksaa vääntää nuo palkit...


Millos pääset koeajolle? Tuleeko tästä käyttöpeli vai metsämönkijä?

Mitä muutoksii tohon autoon on tehty että on saatu kone kiinne?
Kiinnostais itteeki tommonen Diisseli, jos mahdollista leimata... Mutta tehdään tää nykyinen nyt valmiiks

Onnea projektiin. Kyllä toi on varmaan ihan eri auto tolla moottorilla!!!

Niin no siinä on kyl sen dieselin laatikkokin et kyllä kai se suht järkevillä kiekoilla liikkuu maantielläkin. Ja toisaalta kun vääntävä kone niin ei tarvii kytkintä niin luistattaa maastossa.
Tästä tulee ihan käyttö peli mut tietysti enemmän maastoon tarkoitettu ku tielle.
Juuh noi palkit on tosi nätti laittaa.

Ei siihen ole muuta tarvinnut tehä muutoksia ku moottorin korvakoihin sovite palat, Syyläri vaihdettu ja siirretty vähän eteenpäin. Öljy pohjaa muokattu et etuperä mahtuu oleen ja sille on kanssa kiinnikke palat tehty. laatikon kiinnityksiä en oo vielä edes niin tarkoin kattonut.

Pitääpä huomenna ottaa kuvia et missä mennään. yks paikka vielä hollille ja sit se tukivarren korvakko tehä uusiksi. On kyllä ihan ok kunnossa mutta repeehän se kuitenkin joskus jos ei sitä laita vahvemmasta.

Jaa pääsen helpommalla ku vaihan koko taka akselin ku on molemmat alatukivarret iha solmussa niin sais niiden kanssa sit tapella. Ja etuperä on sen verran surkean näköinen et pitää sekin vaihtaa ja ajan kanssa laittaa sit iskuun toi.

Kojolle toivottavasti tulevan kuun aikana. Pelti hommiin saa viikon ainakin vielä varata jos enemmänkin ku työt haittaa harrastuksia ja sit motin paikkoilleen laitossahan ei mee ku päivä toki se pitää tarkistaa ennen paikoilleen laittoa et se pelaa. Kytkimen joutuu hommaan uuden.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.10.2008, 22:53
-Mika-:n Avatar
-Mika- -Mika- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.06
Sijainti: Raahe
Viestit: 292
Perusasetus

Tulit keltaisella tänään illalla lassintiellä? vastaan. Vilautin pitkiä ja jos oikein näin niin tassu nousi ylös. Menikö niva yhtä luisussa kurvit kuin läjä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.11.2008, 07:49
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Joo niinpäs tulit. Meinaa nuo insat hiukan olla liukkaat kumit näillä keleillä Ei sitä passaa luistatella ku perhe kyytissä. Tulee sanomista mutta totta ku yksin oon niin parhaani mukaan luistattelen. Toki tuossa tuo voima ikään kuin loppuu kesken siinä hommassa Mut jospa se dieseli sitten vääntelis paremmin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.11.2008, 11:31
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No niin nyt olis muutama kuvanen otettuna projektista
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1943.jpg‎
Views:	998
Size:	96,4 Kt
ID:	2220   Click image for larger version

Name:	IMG_1944.jpg‎
Views:	836
Size:	86,4 Kt
ID:	2221   Click image for larger version

Name:	IMG_1945.jpg‎
Views:	941
Size:	93,9 Kt
ID:	2222   Click image for larger version

Name:	IMG_1946.jpg‎
Views:	941
Size:	97,2 Kt
ID:	2223   Click image for larger version

Name:	IMG_1947.jpg‎
Views:	1046
Size:	95,7 Kt
ID:	2224  

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.11.2008, 11:33
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Ja vielä lisää. Ei olis paljoa enään hitsaamista kuskin puolella. Saa nuo paikat laitettua niin sit teen vielä ton tukivarren korvakon.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1948.jpg‎
Views:	1072
Size:	95,4 Kt
ID:	2225  
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.11.2008, 22:04
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Nyt tuli kiire. 15 päivä olis ajot niin siihen mennessä jos sais liikenteeseen. Saattaa olla mahdoton temppu ku ei kuitenkaan ihan kaikkee aikaa eikä edes kaikkee vapaa aikaa voi siihen käyttää. mut yritys kova.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.11.2008, 08:23
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Noniin nyt alkaa kuskin puoli oleen pikku viimeistelyjä vaille valmis. Otin tossa muutaman huono laatuisen kuvan alatukivarren korvakosta. Jospa tuo kestäis jotenkin
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	06112008(002).jpg‎
Views:	856
Size:	93,5 Kt
ID:	2355  
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.11.2008, 11:29
RJ70:n Avatar
RJ70 RJ70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.02.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

miten tää etenee?? lauantai on aika lähellä... =)
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.11.2008, 08:58
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Noo kuskin puolen sain eilen hitsailtua. Et vielä pientä hiomista ja pohjamaalit niin saa auton kääntää. Ei pelkoa että tänään pääsis sillä liikenteeseen. Ja toisella kun voisin lähteä mutta paskatauti perkele päällä niin pelottaa jo ajatuskin lähdöstä prkl..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.11.2008, 16:42
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No niin alkaa oleen vänkärin puolikin jo hyvällä mallilla. Taka kaareen levike vielä niin hep hep. Sit persaus ilmaan ja tehä se ja vaihtaa taka akseli samalla. Sen jälkeen oliskin vuorossa moottorin paikoilleen heittoa
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1987.JPG‎
Views:	704
Size:	131,3 Kt
ID:	2536   Click image for larger version

Name:	IMG_1988.JPG‎
Views:	698
Size:	127,6 Kt
ID:	2537   Click image for larger version

Name:	IMG_1989.JPG‎
Views:	680
Size:	126,7 Kt
ID:	2538   Click image for larger version

Name:	IMG_1990.JPG‎
Views:	713
Size:	126,4 Kt
ID:	2539   Click image for larger version

Name:	IMG_1991.JPG‎
Views:	773
Size:	132,9 Kt
ID:	2540  

Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.11.2008, 17:40
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No niin kohta on auto hitsattu kattoluukkua lukuun ottamatta. Yks latan pätkä vielä niin olis hitsaukset tehty. Tossa yks päivä nostin sen persauksen ilmaan ja tipautin taka akselin irti. Ihmeen helposti lähti ei ykskään pultti jumittanut puslan sisään. Jos sitä tosiaa pääsis jo kohta puoliin tekniikan kimppuun.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva001.jpg‎
Views:	677
Size:	140,0 Kt
ID:	2659  
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 27.11.2008, 20:21
härski:n Avatar
härski härski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.03.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 150
Talking

TÄ? Onko sulla kattoluukkukin ruosteessa? Vaimikäseoli...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 29.11.2008, 09:34
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Ei se ruosteessa toki ole. Vuotaa vain ku seula. Joku mikälie paska luukku. Pitää eroon päästä siitä. Jos joku haluaa ostaa sen niin voin 20e myydä. Toimivuudesta ja pitävyydestä en takuita anna.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 29.11.2008, 15:31
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No niin nyt olis toinen taka-akseli jo muuten irti muutaku ottaa pois vain. Jos sitä huomenna sais sen pois et pääsee modaamaan sitä. Ens viikolla hope so mottia mallaan paikoilleen. Kyl tää tästä
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.12.2008, 21:09
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No niin nyt olis sitten jousilautaset tehty, Iskarin paikkoja en vielä tehnyt ku ei aikataulu anna periksi. Mutta tehdään ne sitten kun aikaa on .
Juuh tottakai se aksila piti maalata ja mikä se muukaan voi väri olla ku keltainen. Mitähän tuo lie konttorin herra mieltä noista jousilautasista hmmm....
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva034.jpg‎
Views:	751
Size:	112,0 Kt
ID:	2728   Click image for larger version

Name:	Kuva030.jpg‎
Views:	900
Size:	135,8 Kt
ID:	2729   Click image for larger version

Name:	Kuva033.jpg‎
Views:	923
Size:	128,4 Kt
ID:	2730  
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 02.12.2008, 21:40
keranha keranha ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.08
Sijainti: Muhos
Viestit: 255
Perusasetus

No näyttäs ainakin tukevalta, tuskin konttorinsetä juonittelee. Meinaatko maalata tuon kokoauton vai jääkö aatteenpunaiseksi?

saitko muuten yv:n siitä lukko hommasta?
__________________
Jeep wj V8

www.autotuningkeranen.com
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 03.12.2008, 12:29
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Juu sain kiitti vain. Juuh on se tukeva. Sittenhän tuon kuulee mitä ne sanoo siitä. ja muutenkin koko läjästä
Tänään sain aksilan paikoilleen ja tulihan hieno Ja taka helman ja maan väliin jää tasan 70cm noilla maasto kumeilla. Tokihan se hiukan laskeutuu ku jouset hakee paikkansa ja sisustaan tulee mitä tulee. mutta aika kivasti kuitenkin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kuva036.jpg‎
Views:	713
Size:	140,1 Kt
ID:	2739  
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 03.12.2008, 15:25
RJ70:n Avatar
RJ70 RJ70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 27.02.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 311
Perusasetus

uus tetlaini!! 20.12 perinteinen "kuusenhaku" reissu. käytiin reijon kans jo tutustuun uusiin maastoihin ja ihan mukavia paikkoja löyty!
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 04.12.2008, 08:24
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

No jos kaikki menee hyvin niin kyll se siihen mennessä kulkee ja on leimassa. Hope so. Hmmm mikähän se lienee työ vuoro silloin hmm.. Pitääpäs katsoa.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 05.12.2008, 06:12
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Kyllä niveaan sopii hyvin toi keltainen akseli
Toi jousilautasten korotus on aika hyvä tehdä juuri niinku teit,tulee samalla sisäänjousto rajoitetuksi ettei sitä erikseen tarvi tehdä..
Itse kiipesin vähän perse edellä puuhun kun korotin jousen yläpäästa ja pudotin pohjaanlyöntikumeja alas.. sama lopputuloshan siinä on mutta helvetisti enemmän töitä.
Samalla kun oli tukivarret irti ni tarkistitko ylempien varsien hitsaus-saumat?
Omassani saumat olivat oikeastaan kiinni vain tangossa,eikä lainkaan holkissa,on kuulemma ladan tyyppivika nämä ylemmat tangot
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 05.12.2008, 08:46
La tuskaa La tuskaa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.06.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 556
Perusasetus

Juu tarkistin mää niiden saumat ja vahvistinkin niitä. Ja onneksi löytyy noita osia nyt ihan kivasti ku on toinen mistä ottaa osia Helpottaa kummasti. Vähän pelottaa mitä konttorin herra sanoo tosta laitoksesta mutta ei siinä pitäis olla mitään pahemmin laitonta. Miten on kardaanin kulmien kanssa onks kellään tietoo meneeks liika jyrkälle kuin äkkiä. Pitääkö allkaa traktorin ulosotto akselista tekeen kardaani????
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan dieseli webasto/ eber savlari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.11.2008 19:05
Uaziin dieseli? SeppoS Tekniikka & Jutustelu 2 28.02.2008 17:20
Dieseli ei käynnisty lupailee vaan Nevakiitäjä Tekniikka & Jutustelu 10 14.10.2007 23:12
Mikä dieseli FJ55:een??? K Tekniikka & Jutustelu 5 23.11.2005 09:27
M: NIVA psychobilly O/M/V Muut 1 31.10.2005 10:22


Sivu luotu: 18:14 (GMT +2).