Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Dieseli Niva (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52175)

La tuskaa 27.10.2008 19:15

Dieseli Niva
 
No niin nyt alkaa projekti dieseli nivasta. Tänään kävin hakemassa sellaisen kapineen halliin seisomaan ja tarkoitus olis laittaa se mahd pian liikenteeseen. Työtä riittää jonnin verran jo pelkästään vuotavasta kattoluukusta johtuen.

Lata on 82 vuosimallia ja siihen on vuonna 1996 istutettu Nissanin 2l diesel kone ja 4 lovinen loota ja myös onneksi katsastettu sille koneelle. Koneita tuli kaksi kipaletta mukana joista toinen on läpi käyty juurikin silloin 96 vuonna.

Autoa ei ole sen vuoden 96 jälkeen katsastettu eli se on jossain lavossa seissy siitä asti. Helmat pitää siihen tehä ja pohjaan pari paikkaa. Tuulilasi vaihtaa ja taka akselin vaihan nykyisestä kulkineesta ku siinä vuotaa vetarin stefa. En vain ole ihan varma onko 82v ja 86v nivojen välityksissä eroa. jos on niin sitten vaihdan etuperänkin.

Maalata se pitää kanssa ja värinä pysyy sama miranolin keltainen mikä nykyisessä kulkineessakin on.:D

Kirjoittelen tänne sitä mukaa ku projekti etenee. Ja heti huomenna otan muutaman kuvan myös tänään ei ehtinyt.

La tuskaa 29.10.2008 20:20

4 Liiteet
No niin nyt on sisusta purettu ja huomenna alkaa rälläkkä laulamaan.
Muutamia kuvia otin.

La tuskaa 30.10.2008 16:58

No niin tänään on sit rälläkkä laulanut urakalla ja kuskin puolen helmana on jo sit 100*100*5mm palkki. Lattiaan huomenna paikat kuskin puolelle niin saapi kääntää auton toiste päin ja kallistaa vänkärin puoli ylös.
Luulis kestävän tunkkailla ja kiviin ottaa iskua tuolla helmalla :D

IHKULAINEN 31.10.2008 09:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja La tuskaa (Viesti 501007)
En vain ole ihan varma onko 82v ja 86v nivojen välityksissä eroa. jos on niin sitten vaihdan etuperänkin.

vuonna -84 vaihtui perän välitykset 4.3:sta 4.1:een.

Eli tossa on tiheempi perä. Hyvämpi maastossa :D
Mut kannattaa silti tarkastaa mikä välitys siellä on. Voi olla että esim. dieselöinin yhteydessä sinne on pistetty esim. 3.9 välitykset et pystyy ajaa maantielläkin järkevillä kierroksilla...
Vaihda se stefa :D

Joo kyl noi helmat noilla palkeilla kestää :D:D kuveja! Itteki pitäis jokupäivä jaksaa vääntää nuo palkit...


Millos pääset koeajolle? Tuleeko tästä käyttöpeli vai metsämönkijä?

Mitä muutoksii tohon autoon on tehty että on saatu kone kiinne?
Kiinnostais itteeki tommonen Diisseli, jos mahdollista leimata... Mutta tehdään tää nykyinen nyt valmiiks :D

Onnea projektiin. Kyllä toi on varmaan ihan eri auto tolla moottorilla!!!

La tuskaa 31.10.2008 18:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja IHKULAINEN (Viesti 502159)
vuonna -84 vaihtui perän välitykset 4.3:sta 4.1:een.

Eli tossa on tiheempi perä. Hyvämpi maastossa :D
Mut kannattaa silti tarkastaa mikä välitys siellä on. Voi olla että esim. dieselöinin yhteydessä sinne on pistetty esim. 3.9 välitykset et pystyy ajaa maantielläkin järkevillä kierroksilla...
Vaihda se stefa :D

Joo kyl noi helmat noilla palkeilla kestää :D:D kuveja! Itteki pitäis jokupäivä jaksaa vääntää nuo palkit...


Millos pääset koeajolle? Tuleeko tästä käyttöpeli vai metsämönkijä?

Mitä muutoksii tohon autoon on tehty että on saatu kone kiinne?
Kiinnostais itteeki tommonen Diisseli, jos mahdollista leimata... Mutta tehdään tää nykyinen nyt valmiiks :D

Onnea projektiin. Kyllä toi on varmaan ihan eri auto tolla moottorilla!!!


Niin no siinä on kyl sen dieselin laatikkokin et kyllä kai se suht järkevillä kiekoilla liikkuu maantielläkin. Ja toisaalta kun vääntävä kone niin ei tarvii kytkintä niin luistattaa maastossa.
Tästä tulee ihan käyttö peli mut tietysti enemmän maastoon tarkoitettu ku tielle.
Juuh noi palkit on tosi nätti laittaa.

Ei siihen ole muuta tarvinnut tehä muutoksia ku moottorin korvakoihin sovite palat, Syyläri vaihdettu ja siirretty vähän eteenpäin. Öljy pohjaa muokattu et etuperä mahtuu oleen ja sille on kanssa kiinnikke palat tehty. laatikon kiinnityksiä en oo vielä edes niin tarkoin kattonut.

Pitääpä huomenna ottaa kuvia et missä mennään. yks paikka vielä hollille ja sit se tukivarren korvakko tehä uusiksi. On kyllä ihan ok kunnossa mutta repeehän se kuitenkin joskus jos ei sitä laita vahvemmasta.

Jaa pääsen helpommalla ku vaihan koko taka akselin ku on molemmat alatukivarret iha solmussa niin sais niiden kanssa sit tapella. Ja etuperä on sen verran surkean näköinen et pitää sekin vaihtaa ja ajan kanssa laittaa sit iskuun toi.

Kojolle toivottavasti tulevan kuun aikana. Pelti hommiin saa viikon ainakin vielä varata jos enemmänkin ku työt haittaa harrastuksia :mad: ja sit motin paikkoilleen laitossahan ei mee ku päivä toki se pitää tarkistaa ennen paikoilleen laittoa et se pelaa. Kytkimen joutuu hommaan uuden.

-Mika- 31.10.2008 22:53

Tulit keltaisella tänään illalla lassintiellä? vastaan. Vilautin pitkiä ja jos oikein näin niin tassu nousi ylös. Menikö niva yhtä luisussa kurvit kuin läjä? ;)

La tuskaa 01.11.2008 07:49

Joo niinpäs tulit. Meinaa nuo insat hiukan olla liukkaat kumit näillä keleillä :D Ei sitä passaa luistatella ku perhe kyytissä. Tulee sanomista mutta totta ku yksin oon niin parhaani mukaan luistattelen. Toki tuossa tuo voima ikään kuin loppuu kesken siinä hommassa :D Mut jospa se dieseli sitten vääntelis paremmin :D

La tuskaa 01.11.2008 11:31

5 Liiteet
No niin nyt olis muutama kuvanen otettuna projektista

La tuskaa 01.11.2008 11:33

1 Liiteet
Ja vielä lisää. Ei olis paljoa enään hitsaamista kuskin puolella. Saa nuo paikat laitettua niin sit teen vielä ton tukivarren korvakon.

La tuskaa 04.11.2008 22:04

Nyt tuli kiire. 15 päivä olis ajot niin siihen mennessä jos sais liikenteeseen. Saattaa olla mahdoton temppu ku ei kuitenkaan ihan kaikkee aikaa eikä edes kaikkee vapaa aikaa voi siihen käyttää. mut yritys kova.

La tuskaa 07.11.2008 08:23

1 Liiteet
Noniin nyt alkaa kuskin puoli oleen pikku viimeistelyjä vaille valmis. Otin tossa muutaman huono laatuisen kuvan alatukivarren korvakosta. Jospa tuo kestäis jotenkin :D:D

RJ70 14.11.2008 11:29

miten tää etenee?? lauantai on aika lähellä... =)

La tuskaa 15.11.2008 08:58

Noo kuskin puolen sain eilen hitsailtua. Et vielä pientä hiomista ja pohjamaalit niin saa auton kääntää. Ei pelkoa että tänään pääsis sillä liikenteeseen. Ja toisella kun voisin lähteä mutta paskatauti perkele päällä niin pelottaa jo ajatuskin lähdöstä prkl..

La tuskaa 20.11.2008 16:42

5 Liiteet
No niin alkaa oleen vänkärin puolikin jo hyvällä mallilla. Taka kaareen levike vielä niin hep hep. Sit persaus ilmaan ja tehä se ja vaihtaa taka akseli samalla. Sen jälkeen oliskin vuorossa moottorin paikoilleen heittoa :D

La tuskaa 27.11.2008 17:40

1 Liiteet
No niin kohta on auto hitsattu kattoluukkua lukuun ottamatta. Yks latan pätkä vielä niin olis hitsaukset tehty. Tossa yks päivä nostin sen persauksen ilmaan ja tipautin taka akselin irti. Ihmeen helposti lähti ei ykskään pultti jumittanut puslan sisään. Jos sitä tosiaa pääsis jo kohta puoliin tekniikan kimppuun.

härski 27.11.2008 20:21

TÄ? Onko sulla kattoluukkukin ruosteessa? Vaimikäseoli...

La tuskaa 29.11.2008 09:34

Ei se ruosteessa toki ole. Vuotaa vain ku seula. Joku mikälie paska luukku. Pitää eroon päästä siitä. Jos joku haluaa ostaa sen niin voin 20e myydä. Toimivuudesta ja pitävyydestä en takuita anna.

La tuskaa 29.11.2008 15:31

No niin nyt olis toinen taka-akseli jo muuten irti muutaku ottaa pois vain. Jos sitä huomenna sais sen pois et pääsee modaamaan sitä. Ens viikolla hope so mottia mallaan paikoilleen. Kyl tää tästä :D

La tuskaa 02.12.2008 21:09

3 Liiteet
No niin nyt olis sitten jousilautaset tehty, Iskarin paikkoja en vielä tehnyt ku ei aikataulu anna periksi. Mutta tehdään ne sitten kun aikaa on :D.
Juuh tottakai se aksila piti maalata ja mikä se muukaan voi väri olla ku keltainen. Mitähän tuo lie konttorin herra mieltä noista jousilautasista hmmm....

keranha 02.12.2008 21:40

No näyttäs ainakin tukevalta, tuskin konttorinsetä juonittelee. Meinaatko maalata tuon kokoauton vai jääkö aatteenpunaiseksi?

saitko muuten yv:n siitä lukko hommasta?

La tuskaa 03.12.2008 12:29

1 Liiteet
Juu sain kiitti vain. Juuh on se tukeva. Sittenhän tuon kuulee mitä ne sanoo siitä. ja muutenkin koko läjästä
Tänään sain aksilan paikoilleen ja tulihan hieno Ja taka helman ja maan väliin jää tasan 70cm noilla maasto kumeilla. Tokihan se hiukan laskeutuu ku jouset hakee paikkansa ja sisustaan tulee mitä tulee. mutta aika kivasti kuitenkin.

RJ70 03.12.2008 15:25

uus tetlaini!! 20.12 perinteinen "kuusenhaku" reissu. käytiin reijon kans jo tutustuun uusiin maastoihin ja ihan mukavia paikkoja löyty!

La tuskaa 04.12.2008 08:24

No jos kaikki menee hyvin niin kyll se siihen mennessä kulkee ja on leimassa. Hope so. Hmmm mikähän se lienee työ vuoro silloin hmm.. Pitääpäs katsoa.

Punanenä 05.12.2008 06:12

Kyllä niveaan sopii hyvin toi keltainen akseli :)
Toi jousilautasten korotus on aika hyvä tehdä juuri niinku teit,tulee samalla sisäänjousto rajoitetuksi ettei sitä erikseen tarvi tehdä..
Itse kiipesin vähän perse edellä puuhun kun korotin jousen yläpäästa ja pudotin pohjaanlyöntikumeja alas.. sama lopputuloshan siinä on mutta helvetisti enemmän töitä.
Samalla kun oli tukivarret irti ni tarkistitko ylempien varsien hitsaus-saumat?
Omassani saumat olivat oikeastaan kiinni vain tangossa,eikä lainkaan holkissa,on kuulemma ladan tyyppivika nämä ylemmat tangot

La tuskaa 05.12.2008 08:46

Juu tarkistin mää niiden saumat ja vahvistinkin niitä. Ja onneksi löytyy noita osia nyt ihan kivasti ku on toinen mistä ottaa osia :D Helpottaa kummasti. Vähän pelottaa mitä konttorin herra sanoo tosta laitoksesta mutta ei siinä pitäis olla mitään pahemmin laitonta. Miten on kardaanin kulmien kanssa onks kellään tietoo meneeks liika jyrkälle kuin äkkiä. Pitääkö allkaa traktorin ulosotto akselista tekeen kardaani????


Sivu luotu: 12:52 (GMT +2).