Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.09.2009, 21:41
räyhäracing räyhäracing ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.08
Sijainti: niinisalo
Viestit: 127
Perusasetus

HJ:n jarrut todella heikot.


Mikä on kun saa seistä kahdella jalalla jarrupolkimen päällä ja siltikään ei meinaa topata?Palat ja hihnat on ok.Tulee mieleen pikku corollan tehostamattomat jarrut,ja siinäkin vielä paremmat.Entäpä mitä pitää sisällään alipainepumppu laturin perässä?Tai voisiko tehostimen kalvo olla menny ja voiko niitä ostaa erikseen?Tehostin on märän näköinen mutta nestettä ei ole tarvinnu lisätä.Noin kolmannen pumppauksen jälkeen alkaa jarruvalo (mittaristossa) kytemään.

__________________
Köyhän on pakko yrittää.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.09.2009, 22:46
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Ok vai juuri vaihdettu?

Jarrun merkkivalo palaa vikatapauksessa kahdesta syystä,joko jarrunestepinta laskee(Ilmaa,putki poikki),tai alipaine loppuu(säiliössä/letkuissa reikä,pumppu rikki,kalvossa reikä).

Ja jos ja kun siellä on paineensäätö taka-akselille ja sen vipu on irti niin sillonkaan ei jarruta ehkä kuin etupyörät.

Viimeksi muokannut Bj Andy : 06.09.2009 22:48
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.09.2009, 05:59
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Mulla ainakin meni alipainepumppu paskaks ja silloin sai tosiaan painaa koko sadan kiloln voimal, että pysähty.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.09.2009, 07:33
romurauta:n Avatar
romurauta romurauta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: kokkola
Viestit: 236
Perusasetus

mulla oli alipaine putki katkennut laturin perästä.oli tuntuma aika jäykän oloinen ilman tehostusta.ei se tosiaan meinannut pysähtyä vaikka kuin tärisin siinä polkimien ja penkin välissä..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.09.2009, 15:13
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Alipainepumpun ja jarrutehostimen toiminta testataan BJ:n oppaan mukaan näin: Jarru pohjaan ja sitten auto tulille. Jarrupolkimen tulisi painua alaspäin vähän matkaa kun auto käynyt pikku tovin.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.09.2009, 16:25
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

mulla oli jarrutehostin rikki niin ei meinannut pysähtyä millään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.09.2009, 17:16
mosku mosku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.07
Sijainti: Lohja,Finland.
Viestit: 245
Perusasetus

Ja mulla oli pääsylinterin kumit rikki. Aiheutti esim. sen että, meni kaikki paine takajarruille. Kylläkin BJ:ssä mutta HJ:n jarruilla ilman kuormaventtiiliä. Tuntui välillä siltä että, vuoti kaikki paineet takaisin jarrunestesäiliöön jolloin poljin oli kivikova.
__________________

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.09.2009, 21:45
räyhäracing räyhäracing ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.08
Sijainti: niinisalo
Viestit: 127
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ok vai juuri vaihdettu?

Jarrun merkkivalo palaa vikatapauksessa kahdesta syystä,joko jarrunestepinta laskee(Ilmaa,putki poikki),tai alipaine loppuu(säiliössä/letkuissa reikä,pumppu rikki,kalvossa reikä).

Ja jos ja kun siellä on paineensäätö taka-akselille ja sen vipu on irti niin sillonkaan ei jarruta ehkä kuin etupyörät.
Ok,pari vuotta vanhat ja vipstaakit on kiinni.
__________________
Köyhän on pakko yrittää.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.09.2009, 21:47
räyhäracing räyhäracing ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.08
Sijainti: niinisalo
Viestit: 127
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 Näytä viesti
Mulla ainakin meni alipainepumppu paskaks ja silloin sai tosiaan painaa koko sadan kiloln voimal, että pysähty.
Mikä sieltä pääsee hajoon?Onko sielä sellaiset lamellilevyt?
__________________
Köyhän on pakko yrittää.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.09.2009, 21:48
räyhäracing räyhäracing ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.08
Sijainti: niinisalo
Viestit: 127
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Alipainepumpun ja jarrutehostimen toiminta testataan BJ:n oppaan mukaan näin: Jarru pohjaan ja sitten auto tulille. Jarrupolkimen tulisi painua alaspäin vähän matkaa kun auto käynyt pikku tovin.
Tämän kokeilin jo ennempää ja poljin tippu kyllä alas noin 5mm.
__________________
Köyhän on pakko yrittää.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.09.2009, 21:50
räyhäracing räyhäracing ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.08
Sijainti: niinisalo
Viestit: 127
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
mulla oli jarrutehostin rikki niin ei meinannut pysähtyä millään.
Oliko kalvo menny?Haitko uuden kalvon?Mistä?Mitä makso?
__________________
Köyhän on pakko yrittää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-90 cherokeen heikot kohdat?! ari Tekniikka & Jutustelu 1 11.12.2007 09:01
Defen Td5 moottorin heikot puolet ? p3000 Tekniikka & Jutustelu 2 04.12.2006 23:32
VOLVO -maastureiden heikot paikat ! finvalp Tekniikka & Jutustelu 24 27.06.2006 20:44
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) Paavo Tekniikka & Jutustelu 20 12.12.2005 15:21
vahva euro, heikot setelit bono Business 0 26.06.2002 16:30


Sivu luotu: 18:11 (GMT +2).