Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HJ:n jarrut todella heikot. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62971)

räyhäracing 06.09.2009 21:41

HJ:n jarrut todella heikot.
 
Mikä on kun saa seistä kahdella jalalla jarrupolkimen päällä ja siltikään ei meinaa topata?Palat ja hihnat on ok.Tulee mieleen pikku corollan tehostamattomat jarrut,ja siinäkin vielä paremmat.Entäpä mitä pitää sisällään alipainepumppu laturin perässä?Tai voisiko tehostimen kalvo olla menny ja voiko niitä ostaa erikseen?Tehostin on märän näköinen mutta nestettä ei ole tarvinnu lisätä.Noin kolmannen pumppauksen jälkeen alkaa jarruvalo (mittaristossa) kytemään.

Bj Andy 06.09.2009 22:46

Ok vai juuri vaihdettu?

Jarrun merkkivalo palaa vikatapauksessa kahdesta syystä,joko jarrunestepinta laskee(Ilmaa,putki poikki),tai alipaine loppuu(säiliössä/letkuissa reikä,pumppu rikki,kalvossa reikä).

Ja jos ja kun siellä on paineensäätö taka-akselille ja sen vipu on irti niin sillonkaan ei jarruta ehkä kuin etupyörät.

artsi777 07.09.2009 05:59

Mulla ainakin meni alipainepumppu paskaks ja silloin sai tosiaan painaa koko sadan kiloln voimal, että pysähty.

romurauta 07.09.2009 07:33

mulla oli alipaine putki katkennut laturin perästä.oli tuntuma aika jäykän oloinen ilman tehostusta.ei se tosiaan meinannut pysähtyä vaikka kuin tärisin siinä polkimien ja penkin välissä..

Eskimo 07.09.2009 15:13

Alipainepumpun ja jarrutehostimen toiminta testataan BJ:n oppaan mukaan näin: Jarru pohjaan ja sitten auto tulille. Jarrupolkimen tulisi painua alaspäin vähän matkaa kun auto käynyt pikku tovin.

ugly_hj 07.09.2009 16:25

mulla oli jarrutehostin rikki niin ei meinannut pysähtyä millään.

mosku 07.09.2009 17:16

Ja mulla oli pääsylinterin kumit rikki. Aiheutti esim. sen että, meni kaikki paine takajarruille. Kylläkin BJ:ssä mutta HJ:n jarruilla ilman kuormaventtiiliä. Tuntui välillä siltä että, vuoti kaikki paineet takaisin jarrunestesäiliöön jolloin poljin oli kivikova.

räyhäracing 07.09.2009 21:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 590106)
Ok vai juuri vaihdettu?

Jarrun merkkivalo palaa vikatapauksessa kahdesta syystä,joko jarrunestepinta laskee(Ilmaa,putki poikki),tai alipaine loppuu(säiliössä/letkuissa reikä,pumppu rikki,kalvossa reikä).

Ja jos ja kun siellä on paineensäätö taka-akselille ja sen vipu on irti niin sillonkaan ei jarruta ehkä kuin etupyörät.

Ok,pari vuotta vanhat ja vipstaakit on kiinni.

räyhäracing 07.09.2009 21:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 (Viesti 590132)
Mulla ainakin meni alipainepumppu paskaks ja silloin sai tosiaan painaa koko sadan kiloln voimal, että pysähty.

Mikä sieltä pääsee hajoon?Onko sielä sellaiset lamellilevyt?

räyhäracing 07.09.2009 21:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo (Viesti 590226)
Alipainepumpun ja jarrutehostimen toiminta testataan BJ:n oppaan mukaan näin: Jarru pohjaan ja sitten auto tulille. Jarrupolkimen tulisi painua alaspäin vähän matkaa kun auto käynyt pikku tovin.

Tämän kokeilin jo ennempää ja poljin tippu kyllä alas noin 5mm.

räyhäracing 07.09.2009 21:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj (Viesti 590249)
mulla oli jarrutehostin rikki niin ei meinannut pysähtyä millään.

Oliko kalvo menny?Haitko uuden kalvon?Mistä?Mitä makso?:D


Sivu luotu: 11:27 (GMT +2).