Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.08.2009, 09:33
Solenoidi:n Avatar
Solenoidi Solenoidi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: Pohjois-savo, Kaavi
Viestit: 86
Perusasetus

Imusarjan vääntely


Onko kellään kokemusta miten imusarja kuuluisi väännellä nelisylinteriseen turbodieseliin? Pitääkö imuputkien olla jonkun tietyn matemaattisen kaavan pohjalta luotu vai voiko homman vääntää ihan noin fiilispohjalta asennusöljyn innoittamana? Ideoita kaivataan...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.08.2009, 10:07
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Tekee sellaisen sarjan mikä virtaa mahdollisimman hyvin, ts. siinä ei ole jyrkkiä mutkia ja että virtaus jakaantuu tasaisesti jokaiseen sylinteriin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.08.2009, 10:16
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 148
Perusasetus

http://holysmoke.fi/forum/viewtopic....994eb3f2b2f852
tuolla keskustelua ja hyviä kuvia itsetehdyistä imusarjoista sekä bensa että dieselkoneisiin.

Kaipa diisselioneen imusarjaan koskee samat säännöt ku bensakoneen satsiinkin. Tekee tarpeeksi pitkän ja ei liian isosta putkesta, niin pysyy vääntökäyrä hyvänä. Noihin mitotuksiin löytyy laskureita netistä.
Itte tein Nivan imusarjan "tuubiputkista ja -mutkista", joita saa vesiputkiliikkeistä.->
http://picasaweb.google.com/lh/photo...eat=directlink
__________________
Niva- ei tarvitse katua
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.08.2009, 20:08
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

kirjastossa oli joku alfamerin kirja,olikohan "virittäjän käsikirja"...
sielä muistaakseni oli juttua aiheesta,jos muistan oikein niin pituus, halkaisija ,mutkat ja pinnan laatu vaikuttaa huomattavasti moottorin ominaisuuksiin...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.08.2009, 21:07
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja IHKULAINEN Näytä viesti
http://holysmoke.fi/forum/viewtopic....994eb3f2b2f852
tuolla keskustelua ja hyviä kuvia itsetehdyistä imusarjoista sekä bensa että dieselkoneisiin.

Kaipa diisselioneen imusarjaan koskee samat säännöt ku bensakoneen satsiinkin. Tekee tarpeeksi pitkän ja ei liian isosta putkesta, niin pysyy vääntökäyrä hyvänä. Noihin mitotuksiin löytyy laskureita netistä.
Itte tein Nivan imusarjan "tuubiputkista ja -mutkista", joita saa vesiputkiliikkeistä.->
http://picasaweb.google.com/lh/photo...eat=directlink
Mikäs nivan kone se tuommonen on?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.08.2009, 21:34
_LM_:n Avatar
_LM_ _LM_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.01.09
Sijainti: VALKEALA
Viestit: 513
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patroltd Näytä viesti
Mikäs nivan kone se tuommonen on?
Fiatin twin cam kone
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle.
GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.08.2009, 10:01
Solenoidi:n Avatar
Solenoidi Solenoidi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: Pohjois-savo, Kaavi
Viestit: 86
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
kirjastossa oli joku alfamerin kirja,olikohan "virittäjän käsikirja"...
sielä muistaakseni oli juttua aiheesta,jos muistan oikein niin pituus, halkaisija ,mutkat ja pinnan laatu vaikuttaa huomattavasti moottorin ominaisuuksiin...

Kiitti vinkistä. Pitää käydä Arabian rannassa hakemassa tuo oopus... Kattelin noita "pyhän savun"-sivustoja ja aikas teknis / tieteelliseltä näyttää nää hommat. Tässä ei tainnutkaan olla "oikotietä onneen".

Aikas hemmetinmoinen viritys: http://www.bufkinengineering.com/intake%20manifolds.htm
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.08.2009, 10:19
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jos ei mitään viimesiä hevosvoimia lähetä hakemaan, niin se on dieselkoneessa ihan sama, mimmosen imu- ja pakosarjan vääntää. Ennen opetettiin, että suihkunputkienkin pitäs olla yhtä pitkiä.

Katot vaikka likimain jokaista turbotettua hojoa, niin ei siellä mitään millejä oo ruvettu miettimään :P
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ60 (H2) imusarjan kaasuläppä. peraaa Tekniikka & Jutustelu 7 26.04.2009 13:05
Suzukin imusarjan takaiskuventtiilistä kysymys anracing Tekniikka & Jutustelu 3 14.01.2008 13:41
patrollin imusarjan kaasuläppä Tekniikka & Jutustelu 0 16.07.2007 06:35
ZR1/LT5 imusarjan irroitus / Mielenkiintoinen sivu ZR1 Vuosimallit 1984-1996 1 29.01.2003 16:00


Sivu luotu: 08:11 (GMT +2).