![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Suzuki SJ426Nonni nyt on sitten seuraava projekti saatu alulleen :P Elikkäs aihio haettu, Ja tekemistä riittää! Eli laitoshan on suzuki johon on istutettu foordin v6 2,6 bensa automaatti ![]() Muutamia hommia mitä nyt on ilmennyt: 1: Laatikossa ilmeisesti mättää jokin kun ei meinaa pysyä käynnissä, kun on vaihde päällä ja pysähdyksissä. Huomasin että laatikossa on ilmeisesti vissiin liikaa öljyä ylä rajastakin reilusti ylite? Kertokaapa viisanmat mikä siinä on vialla? turbiini? vai joku muu pahasti vialla? 2: takapään jousitus/ tuenta vissiin menee uusiin puihin joko lehtijouset takaisin tai jotain muutosta jousille, meinaan on sitten niin pirun löysä takapää. 3: Sähköjen uusiksi tekeminen/ parantelu.Lähinnä valot ja flektien sähköt kuntoon. 4: Ohjaustehosti EHKÄ orbitrooli pitäs saada tähän, väkereltyä johonka sitten tarvii tosissaan ammatti apua, että mitenkä se toteutetaan. 5: Jossain vaiheessa EHKÄ patrollin akselit, että saadaan autoon leveyttä ja mahdollista kestävyyttä voimansiirtoon. Kuvatuksia kansalle! Niinkuin kuva näyttää että sinne on pesinyt melkoinen johto helevetti ![]() mielenkiintoinen takapään jousitus jos ei nyt aluksi muuta niin paremmat jousilautaset Ja sittemin että mikä anturi tämä on? voiko tähän kytkeä flektin anturin? Ei tullut katsottua pahemmin että onko syylärissä omaa paikkaa flektin anturin paikkaa. Kuten kuvista näkyy että tekemistä riittää. Niin ja auto ei todellakaan tule liikenteeseen vaan pelkkään harraste offiin joten elkää pelätkö ![]() Ostos listalle nyt aluksi jotkut vanteet ja renkaat, luultavasti joku 31" näin ensin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
ihan näin alkuun pidä vauhti alle 5km/h !!
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Rumahan se on kuin helvetti ja työnjälkikin sen mukaista.
![]() ![]() Kertoiskohan tuo anturi jäähdytysnesteen pinnan alhaisesta tasosta? Jos se on flektin anturi niin pitäisi lukea jotain celsius lukemia kyljessä (ainakin yleensä) Helppohan toi on toki kattoo yleismittarilla mitä tapahtuu kun pöntön laskee tyhjäks. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kappas, joku on laittanu sinne 124 mersun paisuntasäiliön. Tuo on vaan jäähdytysnesteen tasopinnan anturi.
E: ja kun oikein kattoo, niin onhan siellä syylärikin samasta mallista..
__________________
KYM Viimeksi muokannut AtteL : 08.12.2009 23:24 |
#5
|
|||
|
|||
![]() OHO
ompahan melekosen kiinnostavan näkönen laitos
![]() onnea vaan rakenteluun. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuo kierrejousitus on kyllä huimasti rakennettu. Komeet on tukivarret. Tsemppiä projektiin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
jeeps eli tänään tuli pähkäiltyä tuota takapäätä, niin että siihen varmaan suzukin orgis lehtijouset tuloopi. Harmi vaan että alkuperäiset kiinnikeet oli leikattu pois. Noo täytyy ottaa kaverin suzukista mitat ja tehä samoihin paikkoihin uudet jousen kiinnikeet kunnon materiaalista.
Joten nyt tarvitsis jo sitten suzukin alkuperäis jousia jos jollain ois myytävänä mielellään lähteltä keskisuomea?!? Rupes tänään mietityttämään toi bensa tekniikakin, että jos senkin vaihtais mersun diiseliin ![]() Mätähommia en rupea sen paremmin koriin tekemään ![]() Mietin myös että noita nojailu rautoja vähän jatketaan eteen ja taakse. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oikein
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
ei saatana
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
löytyisköhän ikh:lta niitä niveliä mitä tulee sinne y-linkin päähän, ja käykö esim traktorin työntövarsien päät tähän tarkoitukseen? Ja millä työ olette laittaneet niitä linkkejä kiinni akseliin hitsaamalla vai pultti liitkosin? Minkä kierre jouset sopis parhaiten suzukiin? Siitähän vois tulla ihan toimiva takapään ratkaisu, ja ehkä jopa helpomallakin vois päästä. Viimeksi muokannut Rausku4x4 : 10.12.2009 19:46 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Mitkä noi konepellin etureunas törröttävät raudat on?
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ne on vissiin ollut vinssin narun kieputus rauat
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
eikös tolla jampelilla ollu 127jouset sielä takapäässä kans ja näytti joustavan ihan hyvin.
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Jampelilla näky olevan Corollan takajouset takana. Eiköhän ne jouset kannata laittaa jostain suunnilleen saman painoluokan kulkineesta niin ei tule ainakaan kivireki->saa joustoja...
Itselläkin samanlaisia suunnitelmia suzukin alustan suhteen kunhan saisi ensiksi mätäpaiseet pois hitsattua kopasta. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Jos ei riitä ni voihan niitä sitte vahvistaa...
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Sika ajaa Possulla |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Rojekti ollut pahasti jäissä. Ei ole oikein edistynyt muuten kuin että sain flekteille vedettyä virrat.
Kertokaapa mistä työ lähtisitte etsimään tuota vaihteisto ongelmaa? Eli auto ei pysy käynnissä vaihde päällä, tuntuu että se ei mene ollenkaan "vapaalle" eli jatkaa vaan menoa ja jos jarrulla pidät autoa niin se sammuu. Pelkkä vaihteen päällä paneminen vaan saa aikaan kovan nykäisyn ja auto sammuu. Tarkoitus olis vaihtaa öljyt sinne laatikkoon, mutta kun tietäis että pitääkö sinne pistää ihan perus atf:ää? Vai jotain muuta? Automaattilaatikko on mulle aivan uutta en ole oikeastaan koskaan joutunut pelaamaan näitten kanssa. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Öljynä toiminee dexron 3 luokiteltu ölppä, ei ole koskaan tullut pelattua voortin tomaattien kanssa niin en sen paremmin tiedä että onko sillä jotain spesiaali vaatimuksia. edit/ Pikainen kuukletus kertoi että Ford vaatii Mercon ATF:n. Mutta D3 luokitettu riittää hyvin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 13.02.2010 15:03 |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
sähkökatkaisija pitäisi olla sellainen anturi josta lähtee kaksi johtoa. ainakin uskoisin niin
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
Mikä laatikko siinä on? C4 vai C6?
Turbiinin lukkoa (jos siinä sellainen on) ohjataan potikalla mikä on läppäkotelon kupeessa, jarrupoljin katkaisijalla, nopeusanturilla ja ohjainboksilla. Tai kuten vanhoissa GM:n laitteissa sähköllä ja alipaineella. Tai ihan on/off katkaisijalla. Vivuilla/vaijerilla ohjataan kick-downia.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Niin joo, ihan ekaks öljytaso kohdalleen. Mittatikussa pitäis olla ohje oikean tason mittaamiseen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sen verran sain tietoon, että se kone onkin luultavasti 2,3 v6 kone koska se on ford consulin kone ja consulia ei vissiin ole ollut saatavilla kuin 2,3 litraisena. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |