Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.12.2009, 22:25
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Suzuki SJ426


Nonni nyt on sitten seuraava projekti saatu alulleen :P Elikkäs aihio haettu, Ja tekemistä riittää!

Eli laitoshan on suzuki johon on istutettu foordin v6 2,6 bensa automaatti

Muutamia hommia mitä nyt on ilmennyt:

1: Laatikossa ilmeisesti mättää jokin kun ei meinaa pysyä käynnissä, kun on vaihde päällä ja pysähdyksissä. Huomasin että laatikossa on ilmeisesti vissiin liikaa öljyä ylä rajastakin reilusti ylite? Kertokaapa viisanmat mikä siinä on vialla? turbiini? vai joku muu pahasti vialla?

2: takapään jousitus/ tuenta vissiin menee uusiin puihin joko lehtijouset takaisin tai jotain muutosta jousille, meinaan on sitten niin pirun löysä takapää.

3: Sähköjen uusiksi tekeminen/ parantelu.Lähinnä valot ja flektien sähköt kuntoon.

4: Ohjaustehosti EHKÄ orbitrooli pitäs saada tähän, väkereltyä johonka sitten tarvii tosissaan ammatti apua, että mitenkä se toteutetaan.

5: Jossain vaiheessa EHKÄ patrollin akselit, että saadaan autoon leveyttä ja mahdollista kestävyyttä voimansiirtoon.

Kuvatuksia kansalle!





Niinkuin kuva näyttää että sinne on pesinyt melkoinen johto helevetti


mielenkiintoinen takapään jousitus jos ei nyt aluksi muuta niin paremmat jousilautaset


Ja sittemin että mikä anturi tämä on? voiko tähän kytkeä flektin anturin? Ei tullut katsottua pahemmin että onko syylärissä omaa paikkaa flektin anturin paikkaa.


Kuten kuvista näkyy että tekemistä riittää. Niin ja auto ei todellakaan tule liikenteeseen vaan pelkkään harraste offiin joten elkää pelätkö

Ostos listalle nyt aluksi jotkut vanteet ja renkaat, luultavasti joku 31" näin ensin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.12.2009, 23:02
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

ihan näin alkuun pidä vauhti alle 5km/h !!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.12.2009, 23:09
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Rumahan se on kuin helvetti ja työnjälkikin sen mukaista.
Kertoiskohan tuo anturi jäähdytysnesteen pinnan alhaisesta tasosta? Jos se on flektin anturi niin pitäisi lukea jotain celsius lukemia kyljessä (ainakin yleensä)
Helppohan toi on toki kattoo yleismittarilla mitä tapahtuu kun pöntön laskee tyhjäks.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.12.2009, 23:19
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Kappas, joku on laittanu sinne 124 mersun paisuntasäiliön. Tuo on vaan jäähdytysnesteen tasopinnan anturi.

E: ja kun oikein kattoo, niin onhan siellä syylärikin samasta mallista..
__________________
KYM

Viimeksi muokannut AtteL : 08.12.2009 23:24
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.12.2009, 23:20
nuti-90 nuti-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: haukipudas
Viestit: 493
Perusasetus

OHO


ompahan melekosen kiinnostavan näkönen laitos
onnea vaan rakenteluun.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.12.2009, 16:32
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.869
Perusasetus

Tuo kierrejousitus on kyllä huimasti rakennettu. Komeet on tukivarret. Tsemppiä projektiin.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.12.2009, 17:59
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

jeeps eli tänään tuli pähkäiltyä tuota takapäätä, niin että siihen varmaan suzukin orgis lehtijouset tuloopi. Harmi vaan että alkuperäiset kiinnikeet oli leikattu pois. Noo täytyy ottaa kaverin suzukista mitat ja tehä samoihin paikkoihin uudet jousen kiinnikeet kunnon materiaalista.

Joten nyt tarvitsis jo sitten suzukin alkuperäis jousia jos jollain ois myytävänä mielellään lähteltä keskisuomea?!?

Rupes tänään mietityttämään toi bensa tekniikakin, että jos senkin vaihtais mersun diiseliin

Mätähommia en rupea sen paremmin koriin tekemään . Kun auto ei tule kumminkaan liikenteeseen vaan kyseessä on hauskan pitoväline.

Mietin myös että noita nojailu rautoja vähän jatketaan eteen ja taakse.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.12.2009, 22:14
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
jeeps eli tänään tuli pähkäiltyä tuota takapäätä, niin että siihen varmaan suzukin orgis lehtijouset tuloopi. Harmi vaan että alkuperäiset kiinnikeet oli leikattu pois. Noo täytyy ottaa kaverin suzukista mitat ja tehä samoihin paikkoihin uudet jousen kiinnikeet kunnon materiaalista.
Eikö kannattas enemmin miettiä vaikka y-linkkiä, kun lehtijousiakin joutuu virpoon, et saa paikalleen. Tuossa on vahva käsityönjälki.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.12.2009, 23:12
Tuoppo:n Avatar
Tuoppo Tuoppo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Lehmäjoki
Viestit: 509
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
jeeps eli tänään tuli pähkäiltyä tuota takapäätä, niin että siihen varmaan suzukin orgis lehtijouset tuloopi. Harmi vaan että alkuperäiset kiinnikeet oli leikattu pois. Noo täytyy ottaa kaverin suzukista mitat ja tehä samoihin paikkoihin uudet jousen kiinnikeet kunnon materiaalista.
Ja samalla ku niitä jousia rupeet härvään nii laita suosiolla y-linkki. meinaa olla nuo suitsan vakiolehdet aika säälittävä esitys joustojen puolesta

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
Rupes tänään mietityttämään toi bensa tekniikakin, että jos senkin vaihtais mersun diiseliin
Oikein
__________________
2X suzuki sj410 -83
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.12.2009, 23:21
Teemu Teemu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.05
Sijainti: 33100 Tampere, Finland.
Viestit: 315
Perusasetus

ei saatana
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.12.2009, 19:43
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo Näytä viesti
Ja samalla ku niitä jousia rupeet härvään nii laita suosiolla y-linkki. meinaa olla nuo suitsan vakiolehdet aika säälittävä esitys joustojen puolesta


Oikein
Tuo rupes kyllä kiinnostamaan toi y-linkki jousitus, kun siitä vähän otin selvää.
löytyisköhän ikh:lta niitä niveliä mitä tulee sinne y-linkin päähän, ja käykö esim traktorin työntövarsien päät tähän tarkoitukseen? Ja millä työ olette laittaneet niitä linkkejä kiinni akseliin hitsaamalla vai pultti liitkosin?
Minkä kierre jouset sopis parhaiten suzukiin? Siitähän vois tulla ihan toimiva takapään ratkaisu, ja ehkä jopa helpomallakin vois päästä.

Viimeksi muokannut Rausku4x4 : 10.12.2009 19:46
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.12.2009, 20:15
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Jampelilta mallia vaan:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55487
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.12.2009, 07:38
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Viestit: 940
Perusasetus

Mitkä noi konepellin etureunas törröttävät raudat on?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.12.2009, 15:03
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Ne on vissiin ollut vinssin narun kieputus rauat lähtee siitä vielä. Jeps elikkä y-linkki sinne takapäähän nyt tuleepi, mitkähän kierrejouset jouset ois hyvät tommoseen todella kevyeeseen takapäähän? Ja riittäisköhän materiaaliksi 40mm putki 4-5mm seinämällä? kun sitä nimittäin löytyis.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.12.2009, 17:56
Tuoppo:n Avatar
Tuoppo Tuoppo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Lehmäjoki
Viestit: 509
Perusasetus

eikös tolla jampelilla ollu 127jouset sielä takapäässä kans ja näytti joustavan ihan hyvin.
__________________
2X suzuki sj410 -83
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 11.12.2009, 18:43
JariKoo:n Avatar
JariKoo JariKoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.08
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 213
Perusasetus

Jampelilla näky olevan Corollan takajouset takana. Eiköhän ne jouset kannata laittaa jostain suunnilleen saman painoluokan kulkineesta niin ei tule ainakaan kivireki->saa joustoja...
Itselläkin samanlaisia suunnitelmia suzukin alustan suhteen kunhan saisi ensiksi mätäpaiseet pois hitsattua kopasta.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.12.2009, 19:00
juhoke:n Avatar
juhoke juhoke ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.04.07
Sijainti: lahti, .
Viestit: 641
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
Ja riittäisköhän materiaaliksi 40mm putki 4-5mm seinämällä? kun sitä nimittäin löytyis.
Jos ei riitä ni voihan niitä sitte vahvistaa...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.12.2009, 19:31
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
mitkähän kierrejouset jouset ois hyvät tommoseen todella kevyeeseen takapäähän? Ja riittäisköhän materiaaliksi 40mm putki 4-5mm seinämällä?
En oo ikinä nähnyt tuommoisia, mutta luulis kantavuuden riittävän. Joustoista niin väliä...
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 13.02.2010, 13:12
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Rojekti ollut pahasti jäissä. Ei ole oikein edistynyt muuten kuin että sain flekteille vedettyä virrat.

Kertokaapa mistä työ lähtisitte etsimään tuota vaihteisto ongelmaa? Eli auto ei pysy käynnissä vaihde päällä, tuntuu että se ei mene ollenkaan "vapaalle" eli jatkaa vaan menoa ja jos jarrulla pidät autoa niin se sammuu. Pelkkä vaihteen päällä paneminen vaan saa aikaan kovan nykäisyn ja auto sammuu.

Tarkoitus olis vaihtaa öljyt sinne laatikkoon, mutta kun tietäis että pitääkö sinne pistää ihan perus atf:ää? Vai jotain muuta? Automaattilaatikko on mulle aivan uutta en ole oikeastaan koskaan joutunut pelaamaan näitten kanssa.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 13.02.2010, 15:00
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 Näytä viesti
Kertokaapa mistä työ lähtisitte etsimään tuota vaihteisto ongelmaa? Eli auto ei pysy käynnissä vaihde päällä, tuntuu että se ei mene ollenkaan "vapaalle" eli jatkaa vaan menoa ja jos jarrulla pidät autoa niin se sammuu. Pelkkä vaihteen päällä paneminen vaan saa aikaan kovan nykäisyn ja auto sammuu.
Toimiiko se loota muuten? Ensin tulee mieleen että jos siinä on lukkoturbiini ja se on viritelty toimimaan katkaisijalla, niin se voi olla lukossa koko ajan.

Öljynä toiminee dexron 3 luokiteltu ölppä, ei ole koskaan tullut pelattua voortin tomaattien kanssa niin en sen paremmin tiedä että onko sillä jotain spesiaali vaatimuksia.

edit/ Pikainen kuukletus kertoi että Ford vaatii Mercon ATF:n. Mutta D3 luokitettu riittää hyvin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 13.02.2010 15:03
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 13.02.2010, 20:02
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Toimiiko se loota muuten? Ensin tulee mieleen että jos siinä on lukkoturbiini ja se on viritelty toimimaan katkaisijalla, niin se voi olla lukossa koko ajan.

Öljynä toiminee dexron 3 luokiteltu ölppä, ei ole koskaan tullut pelattua voortin tomaattien kanssa niin en sen paremmin tiedä että onko sillä jotain spesiaali vaatimuksia.

edit/ Pikainen kuukletus kertoi että Ford vaatii Mercon ATF:n. Mutta D3 luokitettu riittää hyvin.
Kyllä siinä kaikki vaihteet pelaa, vapaat ja muut löytyy ihan ilman ongelmia. Minkähänlainen tommonen lukko turbiinin katkaisin on? Oiskohan se tossa ihan mekaaninen? Pitäs ryömiä auton alle ja vilkuilla meneekö sinne mitään vipuja yms.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 14.02.2010, 08:42
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

sähkökatkaisija pitäisi olla sellainen anturi josta lähtee kaksi johtoa. ainakin uskoisin niin
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 14.02.2010, 11:37
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Mikä laatikko siinä on? C4 vai C6?

Turbiinin lukkoa (jos siinä sellainen on) ohjataan potikalla mikä on läppäkotelon kupeessa, jarrupoljin katkaisijalla, nopeusanturilla ja ohjainboksilla. Tai kuten vanhoissa GM:n laitteissa sähköllä ja alipaineella. Tai ihan on/off katkaisijalla.

Vivuilla/vaijerilla ohjataan kick-downia.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 14.02.2010, 11:40
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Niin joo, ihan ekaks öljytaso kohdalleen. Mittatikussa pitäis olla ohje oikean tason mittaamiseen.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 16.02.2010, 19:59
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Turbiinin lukkoa (jos siinä sellainen on) ohjataan potikalla mikä on läppäkotelon kupeessa, jarrupoljin katkaisijalla, nopeusanturilla ja ohjainboksilla. Tai kuten vanhoissa GM:n laitteissa sähköllä ja alipaineella. Tai ihan on/off katkaisijalla.

Vivuilla/vaijerilla ohjataan kick-downia.
Tosiaan pääsin tänään vilkuilemaan sitä laatikkoa, niin sieltä laatikolta tulee 3 sähkö johtoa, jotka on katkaistu. Ne johdot tuli suoraan ylöspäin laatikosta. Niiden värit oli musta, ruskea ja sini musta. Liityisikö nämä jotenkin siihen turbiini lukkoon?

Sen verran sain tietoon, että se kone onkin luultavasti 2,3 v6 kone koska se on ford consulin kone ja consulia ei vissiin ole ollut saatavilla kuin 2,3 litraisena.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 21:32 (GMT +2).