Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Suzuki SJ426 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66623)

Rausku4x4 08.12.2009 22:25

Suzuki SJ426
 
Nonni nyt on sitten seuraava projekti saatu alulleen :P Elikkäs aihio haettu, Ja tekemistä riittää!

Eli laitoshan on suzuki johon on istutettu foordin v6 2,6 bensa automaatti :D

Muutamia hommia mitä nyt on ilmennyt:

1: Laatikossa ilmeisesti mättää jokin kun ei meinaa pysyä käynnissä, kun on vaihde päällä ja pysähdyksissä. Huomasin että laatikossa on ilmeisesti vissiin liikaa öljyä ylä rajastakin reilusti ylite? Kertokaapa viisanmat mikä siinä on vialla? turbiini? vai joku muu pahasti vialla?

2: takapään jousitus/ tuenta vissiin menee uusiin puihin joko lehtijouset takaisin tai jotain muutosta jousille, meinaan on sitten niin pirun löysä takapää.

3: Sähköjen uusiksi tekeminen/ parantelu.Lähinnä valot ja flektien sähköt kuntoon.

4: Ohjaustehosti EHKÄ orbitrooli pitäs saada tähän, väkereltyä johonka sitten tarvii tosissaan ammatti apua, että mitenkä se toteutetaan.

5: Jossain vaiheessa EHKÄ patrollin akselit, että saadaan autoon leveyttä ja mahdollista kestävyyttä voimansiirtoon.

Kuvatuksia kansalle!

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47406

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47408

Niinkuin kuva näyttää että sinne on pesinyt melkoinen johto helevetti :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47409

mielenkiintoinen takapään jousitus jos ei nyt aluksi muuta niin paremmat jousilautaset
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47407

Ja sittemin että mikä anturi tämä on? voiko tähän kytkeä flektin anturin? Ei tullut katsottua pahemmin että onko syylärissä omaa paikkaa flektin anturin paikkaa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47410

Kuten kuvista näkyy että tekemistä riittää. Niin ja auto ei todellakaan tule liikenteeseen vaan pelkkään harraste offiin joten elkää pelätkö:D

Ostos listalle nyt aluksi jotkut vanteet ja renkaat, luultavasti joku 31" näin ensin.

niko69 08.12.2009 23:02

ihan näin alkuun pidä vauhti alle 5km/h !! :)

Repro 08.12.2009 23:09

Rumahan se on kuin helvetti ja työnjälkikin sen mukaista.:D:p
Kertoiskohan tuo anturi jäähdytysnesteen pinnan alhaisesta tasosta? Jos se on flektin anturi niin pitäisi lukea jotain celsius lukemia kyljessä (ainakin yleensä)
Helppohan toi on toki kattoo yleismittarilla mitä tapahtuu kun pöntön laskee tyhjäks.

AtteL 08.12.2009 23:19

Kappas, joku on laittanu sinne 124 mersun paisuntasäiliön. Tuo on vaan jäähdytysnesteen tasopinnan anturi.

E: ja kun oikein kattoo, niin onhan siellä syylärikin samasta mallista..

nuti-90 08.12.2009 23:20

OHO
 
ompahan melekosen kiinnostavan näkönen laitos:D
onnea vaan rakenteluun.:)

PeteTurku 09.12.2009 16:32

Tuo kierrejousitus on kyllä huimasti rakennettu. Komeet on tukivarret. Tsemppiä projektiin.

Rausku4x4 09.12.2009 17:59

jeeps eli tänään tuli pähkäiltyä tuota takapäätä, niin että siihen varmaan suzukin orgis lehtijouset tuloopi. Harmi vaan että alkuperäiset kiinnikeet oli leikattu pois. Noo täytyy ottaa kaverin suzukista mitat ja tehä samoihin paikkoihin uudet jousen kiinnikeet kunnon materiaalista.

Joten nyt tarvitsis jo sitten suzukin alkuperäis jousia jos jollain ois myytävänä mielellään lähteltä keskisuomea?!?

Rupes tänään mietityttämään toi bensa tekniikakin, että jos senkin vaihtais mersun diiseliin :D

Mätähommia en rupea sen paremmin koriin tekemään :D. Kun auto ei tule kumminkaan liikenteeseen vaan kyseessä on hauskan pitoväline.

Mietin myös että noita nojailu rautoja vähän jatketaan eteen ja taakse.

HRD 09.12.2009 22:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 (Viesti 621841)
jeeps eli tänään tuli pähkäiltyä tuota takapäätä, niin että siihen varmaan suzukin orgis lehtijouset tuloopi. Harmi vaan että alkuperäiset kiinnikeet oli leikattu pois. Noo täytyy ottaa kaverin suzukista mitat ja tehä samoihin paikkoihin uudet jousen kiinnikeet kunnon materiaalista.

Eikö kannattas enemmin miettiä vaikka y-linkkiä, kun lehtijousiakin joutuu virpoon, et saa paikalleen. Tuossa on vahva käsityönjälki. :D

Tuoppo 09.12.2009 23:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 (Viesti 621841)
jeeps eli tänään tuli pähkäiltyä tuota takapäätä, niin että siihen varmaan suzukin orgis lehtijouset tuloopi. Harmi vaan että alkuperäiset kiinnikeet oli leikattu pois. Noo täytyy ottaa kaverin suzukista mitat ja tehä samoihin paikkoihin uudet jousen kiinnikeet kunnon materiaalista.

Ja samalla ku niitä jousia rupeet härvään nii laita suosiolla y-linkki. meinaa olla nuo suitsan vakiolehdet aika säälittävä esitys joustojen puolesta

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 (Viesti 621841)
Rupes tänään mietityttämään toi bensa tekniikakin, että jos senkin vaihtais mersun diiseliin :D

Oikein

Teemu 09.12.2009 23:21

ei saatana

Rausku4x4 10.12.2009 19:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuoppo (Viesti 621985)
Ja samalla ku niitä jousia rupeet härvään nii laita suosiolla y-linkki. meinaa olla nuo suitsan vakiolehdet aika säälittävä esitys joustojen puolesta


Oikein

Tuo rupes kyllä kiinnostamaan toi y-linkki jousitus, kun siitä vähän otin selvää.
löytyisköhän ikh:lta niitä niveliä mitä tulee sinne y-linkin päähän, ja käykö esim traktorin työntövarsien päät tähän tarkoitukseen? Ja millä työ olette laittaneet niitä linkkejä kiinni akseliin hitsaamalla vai pultti liitkosin?
Minkä kierre jouset sopis parhaiten suzukiin? Siitähän vois tulla ihan toimiva takapään ratkaisu, ja ehkä jopa helpomallakin vois päästä.

Joske 10.12.2009 20:15

Jampelilta mallia vaan:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55487

apiaani 11.12.2009 07:38

Mitkä noi konepellin etureunas törröttävät raudat on?

Rausku4x4 11.12.2009 15:03

Ne on vissiin ollut vinssin narun kieputus rauat :D lähtee siitä vielä. Jeps elikkä y-linkki sinne takapäähän nyt tuleepi, mitkähän kierrejouset jouset ois hyvät tommoseen todella kevyeeseen takapäähän? Ja riittäisköhän materiaaliksi 40mm putki 4-5mm seinämällä? kun sitä nimittäin löytyis.

Tuoppo 11.12.2009 17:56

eikös tolla jampelilla ollu 127jouset sielä takapäässä kans ja näytti joustavan ihan hyvin.

JariKoo 11.12.2009 18:43

Jampelilla näky olevan Corollan takajouset takana. Eiköhän ne jouset kannata laittaa jostain suunnilleen saman painoluokan kulkineesta niin ei tule ainakaan kivireki->saa joustoja...
Itselläkin samanlaisia suunnitelmia suzukin alustan suhteen kunhan saisi ensiksi mätäpaiseet pois hitsattua kopasta.

juhoke 11.12.2009 19:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 (Viesti 622470)
Ja riittäisköhän materiaaliksi 40mm putki 4-5mm seinämällä? kun sitä nimittäin löytyis.

Jos ei riitä ni voihan niitä sitte vahvistaa...

IironSika 11.12.2009 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 (Viesti 622470)
mitkähän kierrejouset jouset ois hyvät tommoseen todella kevyeeseen takapäähän? Ja riittäisköhän materiaaliksi 40mm putki 4-5mm seinämällä?

En oo ikinä nähnyt tuommoisia, mutta luulis kantavuuden riittävän. Joustoista niin väliä... :D

Rausku4x4 13.02.2010 13:12

Rojekti ollut pahasti jäissä. Ei ole oikein edistynyt muuten kuin että sain flekteille vedettyä virrat.

Kertokaapa mistä työ lähtisitte etsimään tuota vaihteisto ongelmaa? Eli auto ei pysy käynnissä vaihde päällä, tuntuu että se ei mene ollenkaan "vapaalle" eli jatkaa vaan menoa ja jos jarrulla pidät autoa niin se sammuu. Pelkkä vaihteen päällä paneminen vaan saa aikaan kovan nykäisyn ja auto sammuu.

Tarkoitus olis vaihtaa öljyt sinne laatikkoon, mutta kun tietäis että pitääkö sinne pistää ihan perus atf:ää? Vai jotain muuta? Automaattilaatikko on mulle aivan uutta en ole oikeastaan koskaan joutunut pelaamaan näitten kanssa.

HeikkiH 13.02.2010 15:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rausku4x4 (Viesti 641966)
Kertokaapa mistä työ lähtisitte etsimään tuota vaihteisto ongelmaa? Eli auto ei pysy käynnissä vaihde päällä, tuntuu että se ei mene ollenkaan "vapaalle" eli jatkaa vaan menoa ja jos jarrulla pidät autoa niin se sammuu. Pelkkä vaihteen päällä paneminen vaan saa aikaan kovan nykäisyn ja auto sammuu.

Toimiiko se loota muuten? Ensin tulee mieleen että jos siinä on lukkoturbiini ja se on viritelty toimimaan katkaisijalla, niin se voi olla lukossa koko ajan.

Öljynä toiminee dexron 3 luokiteltu ölppä, ei ole koskaan tullut pelattua voortin tomaattien kanssa niin en sen paremmin tiedä että onko sillä jotain spesiaali vaatimuksia.

edit/ Pikainen kuukletus kertoi että Ford vaatii Mercon ATF:n. Mutta D3 luokitettu riittää hyvin.

Rausku4x4 13.02.2010 20:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 641998)
Toimiiko se loota muuten? Ensin tulee mieleen että jos siinä on lukkoturbiini ja se on viritelty toimimaan katkaisijalla, niin se voi olla lukossa koko ajan.

Öljynä toiminee dexron 3 luokiteltu ölppä, ei ole koskaan tullut pelattua voortin tomaattien kanssa niin en sen paremmin tiedä että onko sillä jotain spesiaali vaatimuksia.

edit/ Pikainen kuukletus kertoi että Ford vaatii Mercon ATF:n. Mutta D3 luokitettu riittää hyvin.

Kyllä siinä kaikki vaihteet pelaa, vapaat ja muut löytyy ihan ilman ongelmia. Minkähänlainen tommonen lukko turbiinin katkaisin on? Oiskohan se tossa ihan mekaaninen? Pitäs ryömiä auton alle ja vilkuilla meneekö sinne mitään vipuja yms.

MotorPsycho 14.02.2010 08:42

sähkökatkaisija pitäisi olla sellainen anturi josta lähtee kaksi johtoa. ainakin uskoisin niin

HeikkiH 14.02.2010 11:37

Mikä laatikko siinä on? C4 vai C6?

Turbiinin lukkoa (jos siinä sellainen on) ohjataan potikalla mikä on läppäkotelon kupeessa, jarrupoljin katkaisijalla, nopeusanturilla ja ohjainboksilla. Tai kuten vanhoissa GM:n laitteissa sähköllä ja alipaineella. Tai ihan on/off katkaisijalla.

Vivuilla/vaijerilla ohjataan kick-downia.

HeikkiH 14.02.2010 11:40

Niin joo, ihan ekaks öljytaso kohdalleen. Mittatikussa pitäis olla ohje oikean tason mittaamiseen.

Rausku4x4 16.02.2010 19:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 (Viesti 642407)
Turbiinin lukkoa (jos siinä sellainen on) ohjataan potikalla mikä on läppäkotelon kupeessa, jarrupoljin katkaisijalla, nopeusanturilla ja ohjainboksilla. Tai kuten vanhoissa GM:n laitteissa sähköllä ja alipaineella. Tai ihan on/off katkaisijalla.

Vivuilla/vaijerilla ohjataan kick-downia.

Tosiaan pääsin tänään vilkuilemaan sitä laatikkoa, niin sieltä laatikolta tulee 3 sähkö johtoa, jotka on katkaistu. Ne johdot tuli suoraan ylöspäin laatikosta. Niiden värit oli musta, ruskea ja sini musta. Liityisikö nämä jotenkin siihen turbiini lukkoon?

Sen verran sain tietoon, että se kone onkin luultavasti 2,3 v6 kone koska se on ford consulin kone ja consulia ei vissiin ole ollut saatavilla kuin 2,3 litraisena.


Sivu luotu: 03:20 (GMT +2).