![]() |
Suzuki SJ426
Nonni nyt on sitten seuraava projekti saatu alulleen :P Elikkäs aihio haettu, Ja tekemistä riittää!
Eli laitoshan on suzuki johon on istutettu foordin v6 2,6 bensa automaatti :D Muutamia hommia mitä nyt on ilmennyt: 1: Laatikossa ilmeisesti mättää jokin kun ei meinaa pysyä käynnissä, kun on vaihde päällä ja pysähdyksissä. Huomasin että laatikossa on ilmeisesti vissiin liikaa öljyä ylä rajastakin reilusti ylite? Kertokaapa viisanmat mikä siinä on vialla? turbiini? vai joku muu pahasti vialla? 2: takapään jousitus/ tuenta vissiin menee uusiin puihin joko lehtijouset takaisin tai jotain muutosta jousille, meinaan on sitten niin pirun löysä takapää. 3: Sähköjen uusiksi tekeminen/ parantelu.Lähinnä valot ja flektien sähköt kuntoon. 4: Ohjaustehosti EHKÄ orbitrooli pitäs saada tähän, väkereltyä johonka sitten tarvii tosissaan ammatti apua, että mitenkä se toteutetaan. 5: Jossain vaiheessa EHKÄ patrollin akselit, että saadaan autoon leveyttä ja mahdollista kestävyyttä voimansiirtoon. Kuvatuksia kansalle! http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47406 http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47408 Niinkuin kuva näyttää että sinne on pesinyt melkoinen johto helevetti :D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47409 mielenkiintoinen takapään jousitus jos ei nyt aluksi muuta niin paremmat jousilautaset http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47407 Ja sittemin että mikä anturi tämä on? voiko tähän kytkeä flektin anturin? Ei tullut katsottua pahemmin että onko syylärissä omaa paikkaa flektin anturin paikkaa. http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47410 Kuten kuvista näkyy että tekemistä riittää. Niin ja auto ei todellakaan tule liikenteeseen vaan pelkkään harraste offiin joten elkää pelätkö:D Ostos listalle nyt aluksi jotkut vanteet ja renkaat, luultavasti joku 31" näin ensin. |
ihan näin alkuun pidä vauhti alle 5km/h !! :)
|
Rumahan se on kuin helvetti ja työnjälkikin sen mukaista.:D:p
Kertoiskohan tuo anturi jäähdytysnesteen pinnan alhaisesta tasosta? Jos se on flektin anturi niin pitäisi lukea jotain celsius lukemia kyljessä (ainakin yleensä) Helppohan toi on toki kattoo yleismittarilla mitä tapahtuu kun pöntön laskee tyhjäks. |
Kappas, joku on laittanu sinne 124 mersun paisuntasäiliön. Tuo on vaan jäähdytysnesteen tasopinnan anturi.
E: ja kun oikein kattoo, niin onhan siellä syylärikin samasta mallista.. |
OHO
ompahan melekosen kiinnostavan näkönen laitos:D
onnea vaan rakenteluun.:) |
Tuo kierrejousitus on kyllä huimasti rakennettu. Komeet on tukivarret. Tsemppiä projektiin.
|
jeeps eli tänään tuli pähkäiltyä tuota takapäätä, niin että siihen varmaan suzukin orgis lehtijouset tuloopi. Harmi vaan että alkuperäiset kiinnikeet oli leikattu pois. Noo täytyy ottaa kaverin suzukista mitat ja tehä samoihin paikkoihin uudet jousen kiinnikeet kunnon materiaalista.
Joten nyt tarvitsis jo sitten suzukin alkuperäis jousia jos jollain ois myytävänä mielellään lähteltä keskisuomea?!? Rupes tänään mietityttämään toi bensa tekniikakin, että jos senkin vaihtais mersun diiseliin :D Mätähommia en rupea sen paremmin koriin tekemään :D. Kun auto ei tule kumminkaan liikenteeseen vaan kyseessä on hauskan pitoväline. Mietin myös että noita nojailu rautoja vähän jatketaan eteen ja taakse. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
ei saatana
|
Lainaus:
löytyisköhän ikh:lta niitä niveliä mitä tulee sinne y-linkin päähän, ja käykö esim traktorin työntövarsien päät tähän tarkoitukseen? Ja millä työ olette laittaneet niitä linkkejä kiinni akseliin hitsaamalla vai pultti liitkosin? Minkä kierre jouset sopis parhaiten suzukiin? Siitähän vois tulla ihan toimiva takapään ratkaisu, ja ehkä jopa helpomallakin vois päästä. |
|
Mitkä noi konepellin etureunas törröttävät raudat on?
|
Ne on vissiin ollut vinssin narun kieputus rauat :D lähtee siitä vielä. Jeps elikkä y-linkki sinne takapäähän nyt tuleepi, mitkähän kierrejouset jouset ois hyvät tommoseen todella kevyeeseen takapäähän? Ja riittäisköhän materiaaliksi 40mm putki 4-5mm seinämällä? kun sitä nimittäin löytyis.
|
eikös tolla jampelilla ollu 127jouset sielä takapäässä kans ja näytti joustavan ihan hyvin.
|
Jampelilla näky olevan Corollan takajouset takana. Eiköhän ne jouset kannata laittaa jostain suunnilleen saman painoluokan kulkineesta niin ei tule ainakaan kivireki->saa joustoja...
Itselläkin samanlaisia suunnitelmia suzukin alustan suhteen kunhan saisi ensiksi mätäpaiseet pois hitsattua kopasta. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Rojekti ollut pahasti jäissä. Ei ole oikein edistynyt muuten kuin että sain flekteille vedettyä virrat.
Kertokaapa mistä työ lähtisitte etsimään tuota vaihteisto ongelmaa? Eli auto ei pysy käynnissä vaihde päällä, tuntuu että se ei mene ollenkaan "vapaalle" eli jatkaa vaan menoa ja jos jarrulla pidät autoa niin se sammuu. Pelkkä vaihteen päällä paneminen vaan saa aikaan kovan nykäisyn ja auto sammuu. Tarkoitus olis vaihtaa öljyt sinne laatikkoon, mutta kun tietäis että pitääkö sinne pistää ihan perus atf:ää? Vai jotain muuta? Automaattilaatikko on mulle aivan uutta en ole oikeastaan koskaan joutunut pelaamaan näitten kanssa. |
Lainaus:
Öljynä toiminee dexron 3 luokiteltu ölppä, ei ole koskaan tullut pelattua voortin tomaattien kanssa niin en sen paremmin tiedä että onko sillä jotain spesiaali vaatimuksia. edit/ Pikainen kuukletus kertoi että Ford vaatii Mercon ATF:n. Mutta D3 luokitettu riittää hyvin. |
Lainaus:
|
sähkökatkaisija pitäisi olla sellainen anturi josta lähtee kaksi johtoa. ainakin uskoisin niin
|
Mikä laatikko siinä on? C4 vai C6?
Turbiinin lukkoa (jos siinä sellainen on) ohjataan potikalla mikä on läppäkotelon kupeessa, jarrupoljin katkaisijalla, nopeusanturilla ja ohjainboksilla. Tai kuten vanhoissa GM:n laitteissa sähköllä ja alipaineella. Tai ihan on/off katkaisijalla. Vivuilla/vaijerilla ohjataan kick-downia. |
Niin joo, ihan ekaks öljytaso kohdalleen. Mittatikussa pitäis olla ohje oikean tason mittaamiseen.
|
Lainaus:
Sen verran sain tietoon, että se kone onkin luultavasti 2,3 v6 kone koska se on ford consulin kone ja consulia ei vissiin ole ollut saatavilla kuin 2,3 litraisena. |
Sivu luotu: 03:20 (GMT +2). |