Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.08.2009, 22:00
komulainen komulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 75
Perusasetus

lj perävuoto?


takaa vuotaa jarru rummun välistä öljyä, varmaan stefa mennyt. minkähänlainen homma tuo on vaihtaa? pitääkö paljoki purkaa? kiitos jo etukäteen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2009, 22:08
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Jarrut irti, vetari irti, pyöränlaakeri irti, stefa irti, uus stefa ja laakeri paikalleen rymppiholkkeineen ja lukkorenkaineen ja kamat kasaan.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.08.2009, 22:27
komulainen komulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 75
Perusasetus

motonetisä näkyy olevan stefoja usiampia, onko lj:ssä kevennetty vai täyskevennetty ja mitä nuo etes tarkottaa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2009, 00:22
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja komulainen Näytä viesti
motonetisä näkyy olevan stefoja usiampia, onko lj:ssä kevennetty vai täyskevennetty ja mitä nuo etes tarkottaa
Mun silmät ei Mutanetin sivuilta löytäny Lj/Rj:n stefoja erkseen, mutta takapyörän laakerisarja löyty, kannattaa varmaan soittamalla varmistaa sisältyykö siihen stefa.
21-1495 Ei kuvaa TOYOTA LAND CRUISER Takap laakeris Toyota

LandCruiser LJ70 ja RJ70 85->89 [1985->1989] 31.90 €
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2009, 05:17
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.756
Perusasetus

Mulla ainakin oli motonetin asennussarjassa kaikki stefat ja systeemit.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2009, 07:33
ttimonen ttimonen ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.10.03
Sijainti: Haukipudas, Finland.
Viestit: 515
Perusasetus

Tämä vuoto leviää kuin sikaflunssa
Mulla oli viimeviikolla pitkäntikun laakeri sökö ja eilen vaihdoin lyhyenpuolen laakerin ku alko myös se tiputtaan.

Motonetin laakerisarjassa on kaikki tarvittavat hilppeet, ei kannata etsiä pelkkää stefaa kun kumminkin
laakerikin sökönä kun vuotaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.08.2009, 08:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

perä vuoto?


Mulla aiheutti tukossa tai huonosti hengittävä huohotin jatkuvasti vuotoja milloin mistäkin vaan ei enään kuin on tarpeeksi iso putki sisältä ilman takaiskuja.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.08.2009, 13:05
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Niin tosiaan unohtui mainita että se akseliputkessa oleva stefakin pitää vaihtaa!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.08.2009, 19:15
komulainen komulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 75
Perusasetus

miten v....ssa sen laakerin saa irti? on ku yhtä rautaa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.08.2009, 19:23
komulainen komulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 75
Perusasetus

hain motonetistä laakeri ja stefa satsin 54,60e ei paha kun sais entisen pois
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.08.2009, 19:33
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.671
Perusasetus

jos ei ole todella hyvää ulosvetäjää niin rymppiholkin ehjänä irroitus on liki mahdotonta. helpoin tapa lienee hioa cnc-ohjelmoitavalla rälläkällä rymppiholkki sen verran ohueksi että se antautuu, metallitaltalla kun lyö siihen tasaiseksi hiottuun kohtaan niin holkki pyörähtää helposti. sit se lähtee purkautumaan hyvin.

kasaamisessa on sitten toho tai butaanipoltin hyvä millä saa holkkia tarpeeksi laajennettua lämmöllä että se menee paikalleen, ja kannattaa sit laittaa se kerralla oikeinpäin ettei sitäkin tartte särkeä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.08.2009, 19:36
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Niin tosiaan unohtui mainita että se akseliputkessa oleva stefakin pitää vaihtaa!
Niin tosiaan,tuo akseliputkessa oleva stefa pitää sen öljyn sisällä.Laakeria ei tarvi välttämättä purkaa,jos ei samalla halua sitä uusia,mikä on kyllä viisasta,ku menee samalla purkamisella.Ja sit voi vaihtaa sen kurasuojakumin ku purkaa vanhan laakerin pois.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.08.2009, 21:02
komulainen komulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 75
Perusasetus

Holkki on pois, mutta laakeri ei lähe mihinkään
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.08.2009, 21:50
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.269
Perusasetus

Lisää voimaa, tai ajele olutohjattavalla rälläkällä sisäkooli poikki. ÄLÄ ajele liian syvälle, ettei tule vetariin jälkiä.
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.08.2009, 22:04
komulainen komulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 75
Perusasetus

nyt mää korkkaan pari olutta ja saunaan sitte itken itteni uneen ja huomena uus raivo päälle
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 14.08.2009, 23:51
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Joo siitä laakerin sisäkoolista kannattaa ajaa semmonen siivu pois että kuulat mahtuu tulemaan pihalle, sit lähtee se laakeripesä irti ja sit vetää sisäkooliin taas siivun ja lyö siihen taltalla et kooli halkeaa.
Kasatessa jäähdyttää vetaria jääspraylla ja lämmittää laakeria kuumailmapuhaltimella.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.08.2009, 08:03
ttimonen ttimonen ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.10.03
Sijainti: Haukipudas, Finland.
Viestit: 515
Perusasetus

Uutta laakeria hakatessa sisään on hyvä apuväline n.43mm sisähalkaisijaltaan oleva putki. Sillä saa tasaisesti hakattua uuden laakerin sisään. Rymppi tipahtaa nätisti kun malttaa kunnolla kosaanilla lämmittaa ennenkuin tiputtaa.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 15.08.2009, 14:25
komulainen komulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.08.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 75
Perusasetus

nyt ois auto taas kasassa olihan melko ahellys. piti tosiaan kuulat kynsiä ensin pois ennen ku pääsi etes kunnolla työstään. kiitos kaikille neuvoista ja vinkeistä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 15:23 (GMT +2).