Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   lj perävuoto? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62107)

komulainen 13.08.2009 22:00

lj perävuoto?
 
takaa vuotaa jarru rummun välistä öljyä, varmaan stefa mennyt. minkähänlainen homma tuo on vaihtaa? pitääkö paljoki purkaa? kiitos jo etukäteen.

Repro 13.08.2009 22:08

Jarrut irti, vetari irti, pyöränlaakeri irti, stefa irti, uus stefa ja laakeri paikalleen rymppiholkkeineen ja lukkorenkaineen ja kamat kasaan.

komulainen 13.08.2009 22:27

motonetisä näkyy olevan stefoja usiampia, onko lj:ssä kevennetty vai täyskevennetty ja mitä nuo etes tarkottaa:confused:

Pauli 14.08.2009 00:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja komulainen (Viesti 582868)
motonetisä näkyy olevan stefoja usiampia, onko lj:ssä kevennetty vai täyskevennetty ja mitä nuo etes tarkottaa:confused:

Mun silmät ei Mutanetin sivuilta löytäny Lj/Rj:n stefoja erkseen, mutta takapyörän laakerisarja löyty, kannattaa varmaan soittamalla varmistaa sisältyykö siihen stefa.
21-1495 Ei kuvaa TOYOTA LAND CRUISER Takap laakeris Toyota

LandCruiser LJ70 ja RJ70 85->89 [1985->1989] 31.90 €

Micco 14.08.2009 05:17

Mulla ainakin oli motonetin asennussarjassa kaikki stefat ja systeemit.

ttimonen 14.08.2009 07:33

Tämä vuoto leviää kuin sikaflunssa :)
Mulla oli viimeviikolla pitkäntikun laakeri sökö ja eilen vaihdoin lyhyenpuolen laakerin ku alko myös se tiputtaan.

Motonetin laakerisarjassa on kaikki tarvittavat hilppeet, ei kannata etsiä pelkkää stefaa kun kumminkin
laakerikin sökönä kun vuotaa.

Rekisteröimätön 14.08.2009 08:26

perä vuoto?
 
Mulla aiheutti tukossa tai huonosti hengittävä huohotin jatkuvasti vuotoja milloin mistäkin vaan ei enään kuin on tarpeeksi iso putki sisältä ilman takaiskuja.

Repro 14.08.2009 13:05

Niin tosiaan unohtui mainita että se akseliputkessa oleva stefakin pitää vaihtaa! :D

komulainen 14.08.2009 19:15

miten v....ssa sen laakerin saa irti? on ku yhtä rautaa :mad:

komulainen 14.08.2009 19:23

hain motonetistä laakeri ja stefa satsin 54,60e ei paha kun sais entisen pois

lepoantti 14.08.2009 19:33

jos ei ole todella hyvää ulosvetäjää niin rymppiholkin ehjänä irroitus on liki mahdotonta. helpoin tapa lienee hioa cnc-ohjelmoitavalla rälläkällä rymppiholkki sen verran ohueksi että se antautuu, metallitaltalla kun lyö siihen tasaiseksi hiottuun kohtaan niin holkki pyörähtää helposti. sit se lähtee purkautumaan hyvin.

kasaamisessa on sitten toho tai butaanipoltin hyvä millä saa holkkia tarpeeksi laajennettua lämmöllä että se menee paikalleen, ja kannattaa sit laittaa se kerralla oikeinpäin ettei sitäkin tartte särkeä.

Arpe 14.08.2009 19:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 582989)
Niin tosiaan unohtui mainita että se akseliputkessa oleva stefakin pitää vaihtaa! :D

Niin tosiaan,tuo akseliputkessa oleva stefa pitää sen öljyn sisällä.Laakeria ei tarvi välttämättä purkaa,jos ei samalla halua sitä uusia,mikä on kyllä viisasta,ku menee samalla purkamisella.Ja sit voi vaihtaa sen kurasuojakumin ku purkaa vanhan laakerin pois.

komulainen 14.08.2009 21:02

Holkki on pois, mutta laakeri ei lähe mihinkään

Arska-tehtaalta 14.08.2009 21:50

Lisää voimaa, tai ajele olutohjattavalla rälläkällä sisäkooli poikki. ÄLÄ ajele liian syvälle, ettei tule vetariin jälkiä.

komulainen 14.08.2009 22:04

nyt mää korkkaan pari olutta ja saunaan sitte itken itteni uneen ja huomena uus raivo päälle:)

Repro 14.08.2009 23:51

Joo siitä laakerin sisäkoolista kannattaa ajaa semmonen siivu pois että kuulat mahtuu tulemaan pihalle, sit lähtee se laakeripesä irti ja sit vetää sisäkooliin taas siivun ja lyö siihen taltalla et kooli halkeaa.
Kasatessa jäähdyttää vetaria jääspraylla ja lämmittää laakeria kuumailmapuhaltimella.

ttimonen 15.08.2009 08:03

Uutta laakeria hakatessa sisään on hyvä apuväline n.43mm sisähalkaisijaltaan oleva putki. Sillä saa tasaisesti hakattua uuden laakerin sisään. Rymppi tipahtaa nätisti kun malttaa kunnolla kosaanilla lämmittaa ennenkuin tiputtaa.

komulainen 15.08.2009 14:25

nyt ois auto taas kasassa olihan melko ahellys. piti tosiaan kuulat kynsiä ensin pois ennen ku pääsi etes kunnolla työstään. kiitos kaikille neuvoista ja vinkeistä


Sivu luotu: 16:51 (GMT +2).