Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.07.2009, 17:05
JP-Patrol JP-Patrol ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.07.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 11
Perusasetus

Uusi patrolin omistaja


Tuli tossa lauantaina ostettua -91 patrol 2.8 td koneella. Mikäs ahdin tuolla on? Ja minkälaisia paineita se kestää? Vislailee ainakin siihen malliin, että joku edellisistä omistajista ois paineita nostanut. Kävin tänään ostaan ahtopainemittarin, mutta en ehtinyt asentaan sitä. Mikäs tossa on vakioahtopaine? Ja miten Tommoseen on välijäähyasennuksia tehty? onko syylärin eteen mahdollista tuoda ahtoputket jotakin kautta. Tohon on asennettu noin 50mm paksu behr merkkinen syyläri. Joka täyttää valojen välin. Itsellä on tig ja pystyn hitsaan kennon päätyihin kyllä lähdöt. Oisko mahdollista saada kuvia toteutuksista?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.07.2009, 19:15
nizzan nizzan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.06
Sijainti: konnevesi, Finland.
Viestit: 196
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JP-Patrol Näytä viesti
Tuli tossa lauantaina ostettua -91 patrol 2.8 td koneella. Mikäs ahdin tuolla on? Ja minkälaisia paineita se kestää? Vislailee ainakin siihen malliin, että joku edellisistä omistajista ois paineita nostanut. Kävin tänään ostaan ahtopainemittarin, mutta en ehtinyt asentaan sitä. Mikäs tossa on vakioahtopaine? Ja miten Tommoseen on välijäähyasennuksia tehty? onko syylärin eteen mahdollista tuoda ahtoputket jotakin kautta. Tohon on asennettu noin 50mm paksu behr merkkinen syyläri. Joka täyttää valojen välin. Itsellä on tig ja pystyn hitsaan kennon päätyihin kyllä lähdöt. Oisko mahdollista saada kuvia toteutuksista?
onnea uudelle autolle siellä hönkii garret t02 jos ei oo vaihdettu ja omassa oli vakioahdot 0,7bar ja nyt on kilo ahdonala syöttöä ja tavan syöttöruuvia on vähän pyöritelly 33" pyörillä jaksaa mennä ihan jees en oo ehtinyt välijäähyä laittaan (sellanen on jo hommattuna) niin en oo paineitakaan nostellu hukkis toimii sulakkeena ylipaineventtiili on poistettu kun päästi läpi ennen aikojaan kerran kokeilin lukkopihdit letkussa ni nosti helposti 2,3bar mutta en uskaltanu sen enempää vedätellä joo ja se vislaa vakionakin aikaslailla jos alat viritellä omaas ni todennäkösesti kytkin on seuraava investointisi alakaa luistella aika herkästi ite ainakin aion modauttaa ton ahtimen ennen seuraavaa tehonnosto yritystä eli kuuleria ja lisää syöttöö.....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.07.2009, 20:06
JP-Patrol JP-Patrol ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.07.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 11
Perusasetus

Yhdelle tutulle kerran hitsasinkin tollaseen imusarjaan lähdön sivulle ja tulppasin sen reiän sille popoffille. Kyllä äänen perusteella kuulostais siltä että tuolla enemmän ahtoa olis. Jossain vaiheessa ois haaveena tehdä joku oikeesti kunnon imusarja esim kakskammioinen wrc tyylinen. En tiedä tosin mitä hyödyttää dieselissä mut ei kai siitä haittaakaan ole.

Hätäsemmin toi kiihtyy 80km/h vauhtiin kun entinen primera.

Saakos tohon mistä kätevästi esim 15" peltivanteet ja saakos tonne lyödä 32" gummit alle? Käykös jonkun toisen auton orkkis vanteet helposti tonne että et säilyis sopivana. Tai mistä uusia kannattaa kysellä? Onkos tossa mitään hyötyä jos tekee esim 2,5" tai 3" putkiston ? Se tulee tällä hetkellä takapyörän edestä kuskin puolelta ulos, onkos se orkkis kohta?

edit: korkeimmilla kierroksilla huomaa että ahdin rupee tippumaan kartaltaan tai ei jaksa pitää painetta yllä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.07.2009, 21:26
JP-Patrol JP-Patrol ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.07.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 11
Perusasetus

Mitenkäs tälläistä saa budjettiratkaisuna korotettua? Valmiita settejä löytyy nettikaupoista 1500-2000e hintaan. Edessä ja takana kun on lehtijouset niin saako niitä toimimaan toisten iskareiden kanssa lyömällä esim lisää tavaraa sinne väliin? Olen aika aloittelija näiden kanssa. Ei siis itellä mitään havaintoa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.07.2009, 22:00
nizzan nizzan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.06
Sijainti: konnevesi, Finland.
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JP-Patrol Näytä viesti
Yhdelle tutulle kerran hitsasinkin tollaseen imusarjaan lähdön sivulle ja tulppasin sen reiän sille popoffille. Kyllä äänen perusteella kuulostais siltä että tuolla enemmän ahtoa olis. Jossain vaiheessa ois haaveena tehdä joku oikeesti kunnon imusarja esim kakskammioinen wrc tyylinen. En tiedä tosin mitä hyödyttää dieselissä mut ei kai siitä haittaakaan ole.

Hätäsemmin toi kiihtyy 80km/h vauhtiin kun entinen primera.

Saakos tohon mistä kätevästi esim 15" peltivanteet ja saakos tonne lyödä 32" gummit alle? Käykös jonkun toisen auton orkkis vanteet helposti tonne että et säilyis sopivana. Tai mistä uusia kannattaa kysellä? Onkos tossa mitään hyötyä jos tekee esim 2,5" tai 3" putkiston ? Se tulee tällä hetkellä takapyörän edestä kuskin puolelta ulos, onkos se orkkis kohta?

edit: korkeimmilla kierroksilla huomaa että ahdin rupee tippumaan kartaltaan tai ei jaksa pitää painetta yllä.
imusarjasta en osaa sanoa, vanteita myy offroadtarvike,offivaruste,gros4wd ym. jotain varmaan 70€ kpl itellä on noi 33" pyörät ja meni leimalta tosta vaan 50€ oli muutoskatsastus että tuli otteeseen merkintä pulttijako on sama kun hiluxissa hj:ssa pajerossa 2,5" rööri on mulla ja oli siitä apua putki tulee kylkiputkella sivulle myös mutta alkuperänen pitäs kai tulla taakse asti ahdin tekee samaa omassa mutta luulen että sen kapasiteetti loppuu yläkierroksilla tai jos joku tietää enemmän siitä niin kertokoon lisää koska itekkin haluaisin tietää
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.07.2009, 22:10
nizzan nizzan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.06
Sijainti: konnevesi, Finland.
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JP-Patrol Näytä viesti
Mitenkäs tälläistä saa budjettiratkaisuna korotettua? Valmiita settejä löytyy nettikaupoista 1500-2000e hintaan. Edessä ja takana kun on lehtijouset niin saako niitä toimimaan toisten iskareiden kanssa lyömällä esim lisää tavaraa sinne väliin? Olen aika aloittelija näiden kanssa. Ei siis itellä mitään havaintoa.
jaa se olikin latijousilla toi mun on kierrejousilla itellä dopinsonin korottavat makso 400€ mut lehdet onkin sit tyyriimpiä ite ainakin alottelin joskus hj:ta korottaan tekemällä pidemmät riiput saa helposti/nopeasti/halvalla korotusta aikas hyvin mutta tietenkin jos enemmän aikoo maastossa ajaa ni tein sitte soan eli käänsin lehtijouset akselin yläpuolelle mutta siinä on sitte vähän enemmän hommaa mutta eipähän ole akselin alla enää tavaraa tarttumassa kiviin ja kantoihin jne.
tossa tuo mun kottero vm.90gr
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	patu1.jpg‎
Views:	240
Size:	96,8 Kt
ID:	6396  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.07.2009, 22:22
nizzan nizzan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.06
Sijainti: konnevesi, Finland.
Viestit: 196
Wink

tällä hetkellä keulasta puuttuu kaikenlaista käyn jyväskyläs töissä ni on saattanu tulla vastaan.... mut jos näkyy ni kernaasti saa tulla juttelee ja kyselee en itekkään mikään expertti näiden kans oo ollu mutta tunnen kavereita jotka on näitä ikänsä rassannu niiltä olen miekii kyselly ja opetellu...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.07.2009, 09:17
JP-Patrol JP-Patrol ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.07.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 11
Perusasetus

Täytyy yrittää tunnistaa Ois perkele pitäny ostaa GR korinen kanssa. Ostin ton lähinnä huoltoautoaihioksi. Meinasin kiskoa harrasteautoa trailerilla tolla. Ja toki töihin yms kulkea. Ja tollasella datsun patrolilla tuli 15veenä opeteltua ajamaan ja siitä jääny sit pieni himo tollaseen

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nizzan Näytä viesti
tällä hetkellä keulasta puuttuu kaikenlaista käyn jyväskyläs töissä ni on saattanu tulla vastaan.... mut jos näkyy ni kernaasti saa tulla juttelee ja kyselee en itekkään mikään expertti näiden kans oo ollu mutta tunnen kavereita jotka on näitä ikänsä rassannu niiltä olen miekii kyselly ja opetellu...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.07.2009, 22:05
JP-Patrol JP-Patrol ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.07.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 11
Perusasetus

Tuossahan on näköjää t25 ahdistin vakiona. Täytyypä metsästellä jostain 200sx s14 t28 tonne tilalle
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
auton useampi omistaja Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 30.08.2008 16:30
Uaz projektia... -Omistaja vaihtunut- samisami2 Maasturiprojektit 932 25.05.2008 22:15
m.bj 40 MYYTY! +uusi omistaja (kuva hj O/M/V Muut 14 07.07.2005 22:10
Ensinmäinen omistaja? ZR1 Yleiset 28 18.02.2004 17:24
Ysivitosen omistaja Vuosimallit 1984-1996 3 23.09.2003 18:44


Sivu luotu: 02:23 (GMT +2).