Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Uusi patrolin omistaja (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=61133)

JP-Patrol 13.07.2009 17:05

Uusi patrolin omistaja
 
Tuli tossa lauantaina ostettua -91 patrol 2.8 td koneella. Mikäs ahdin tuolla on? Ja minkälaisia paineita se kestää? Vislailee ainakin siihen malliin, että joku edellisistä omistajista ois paineita nostanut. Kävin tänään ostaan ahtopainemittarin, mutta en ehtinyt asentaan sitä. Mikäs tossa on vakioahtopaine? Ja miten Tommoseen on välijäähyasennuksia tehty? onko syylärin eteen mahdollista tuoda ahtoputket jotakin kautta. Tohon on asennettu noin 50mm paksu behr merkkinen syyläri. Joka täyttää valojen välin. Itsellä on tig ja pystyn hitsaan kennon päätyihin kyllä lähdöt. Oisko mahdollista saada kuvia toteutuksista?

nizzan 13.07.2009 19:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JP-Patrol (Viesti 575261)
Tuli tossa lauantaina ostettua -91 patrol 2.8 td koneella. Mikäs ahdin tuolla on? Ja minkälaisia paineita se kestää? Vislailee ainakin siihen malliin, että joku edellisistä omistajista ois paineita nostanut. Kävin tänään ostaan ahtopainemittarin, mutta en ehtinyt asentaan sitä. Mikäs tossa on vakioahtopaine? Ja miten Tommoseen on välijäähyasennuksia tehty? onko syylärin eteen mahdollista tuoda ahtoputket jotakin kautta. Tohon on asennettu noin 50mm paksu behr merkkinen syyläri. Joka täyttää valojen välin. Itsellä on tig ja pystyn hitsaan kennon päätyihin kyllä lähdöt. Oisko mahdollista saada kuvia toteutuksista?

onnea uudelle autolle siellä hönkii garret t02 jos ei oo vaihdettu ja omassa oli vakioahdot 0,7bar ja nyt on kilo ahdonala syöttöä ja tavan syöttöruuvia on vähän pyöritelly 33" pyörillä jaksaa mennä ihan jees en oo ehtinyt välijäähyä laittaan (sellanen on jo hommattuna) niin en oo paineitakaan nostellu hukkis toimii sulakkeena ylipaineventtiili on poistettu kun päästi läpi ennen aikojaan kerran kokeilin lukkopihdit letkussa ni nosti helposti 2,3bar mutta en uskaltanu sen enempää vedätellä joo ja se vislaa vakionakin aikaslailla jos alat viritellä omaas ni todennäkösesti kytkin on seuraava investointisi alakaa luistella aika herkästi ite ainakin aion modauttaa ton ahtimen ennen seuraavaa tehonnosto yritystä eli kuuleria ja lisää syöttöö.....

JP-Patrol 13.07.2009 20:06

Yhdelle tutulle kerran hitsasinkin tollaseen imusarjaan lähdön sivulle ja tulppasin sen reiän sille popoffille. Kyllä äänen perusteella kuulostais siltä että tuolla enemmän ahtoa olis. Jossain vaiheessa ois haaveena tehdä joku oikeesti kunnon imusarja esim kakskammioinen wrc tyylinen. En tiedä tosin mitä hyödyttää dieselissä mut ei kai siitä haittaakaan ole.

Hätäsemmin toi kiihtyy 80km/h vauhtiin kun entinen primera.

Saakos tohon mistä kätevästi esim 15" peltivanteet ja saakos tonne lyödä 32" gummit alle? Käykös jonkun toisen auton orkkis vanteet helposti tonne että et säilyis sopivana. Tai mistä uusia kannattaa kysellä? Onkos tossa mitään hyötyä jos tekee esim 2,5" tai 3" putkiston ? Se tulee tällä hetkellä takapyörän edestä kuskin puolelta ulos, onkos se orkkis kohta?

edit: korkeimmilla kierroksilla huomaa että ahdin rupee tippumaan kartaltaan tai ei jaksa pitää painetta yllä.

JP-Patrol 13.07.2009 21:26

Mitenkäs tälläistä saa budjettiratkaisuna korotettua? Valmiita settejä löytyy nettikaupoista 1500-2000e hintaan. Edessä ja takana kun on lehtijouset niin saako niitä toimimaan toisten iskareiden kanssa lyömällä esim lisää tavaraa sinne väliin? Olen aika aloittelija näiden kanssa. Ei siis itellä mitään havaintoa.

nizzan 13.07.2009 22:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JP-Patrol (Viesti 575346)
Yhdelle tutulle kerran hitsasinkin tollaseen imusarjaan lähdön sivulle ja tulppasin sen reiän sille popoffille. Kyllä äänen perusteella kuulostais siltä että tuolla enemmän ahtoa olis. Jossain vaiheessa ois haaveena tehdä joku oikeesti kunnon imusarja esim kakskammioinen wrc tyylinen. En tiedä tosin mitä hyödyttää dieselissä mut ei kai siitä haittaakaan ole.

Hätäsemmin toi kiihtyy 80km/h vauhtiin kun entinen primera.

Saakos tohon mistä kätevästi esim 15" peltivanteet ja saakos tonne lyödä 32" gummit alle? Käykös jonkun toisen auton orkkis vanteet helposti tonne että et säilyis sopivana. Tai mistä uusia kannattaa kysellä? Onkos tossa mitään hyötyä jos tekee esim 2,5" tai 3" putkiston ? Se tulee tällä hetkellä takapyörän edestä kuskin puolelta ulos, onkos se orkkis kohta?

edit: korkeimmilla kierroksilla huomaa että ahdin rupee tippumaan kartaltaan tai ei jaksa pitää painetta yllä.

imusarjasta en osaa sanoa, vanteita myy offroadtarvike,offivaruste,gros4wd ym. jotain varmaan 70€ kpl itellä on noi 33" pyörät ja meni leimalta tosta vaan 50€ oli muutoskatsastus että tuli otteeseen merkintä pulttijako on sama kun hiluxissa hj:ssa pajerossa 2,5" rööri on mulla ja oli siitä apua putki tulee kylkiputkella sivulle myös mutta alkuperänen pitäs kai tulla taakse asti ahdin tekee samaa omassa mutta luulen että sen kapasiteetti loppuu yläkierroksilla tai jos joku tietää enemmän siitä niin kertokoon lisää koska itekkin haluaisin tietää

nizzan 13.07.2009 22:10

1 Liiteet
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JP-Patrol (Viesti 575387)
Mitenkäs tälläistä saa budjettiratkaisuna korotettua? Valmiita settejä löytyy nettikaupoista 1500-2000e hintaan. Edessä ja takana kun on lehtijouset niin saako niitä toimimaan toisten iskareiden kanssa lyömällä esim lisää tavaraa sinne väliin? Olen aika aloittelija näiden kanssa. Ei siis itellä mitään havaintoa.

jaa se olikin latijousilla toi mun on kierrejousilla itellä dopinsonin korottavat makso 400€ mut lehdet onkin sit tyyriimpiä ite ainakin alottelin joskus hj:ta korottaan tekemällä pidemmät riiput saa helposti/nopeasti/halvalla korotusta aikas hyvin mutta tietenkin jos enemmän aikoo maastossa ajaa ni tein sitte soan eli käänsin lehtijouset akselin yläpuolelle mutta siinä on sitte vähän enemmän hommaa mutta eipähän ole akselin alla enää tavaraa tarttumassa kiviin ja kantoihin jne.
tossa tuo mun kottero vm.90gr

nizzan 13.07.2009 22:22

tällä hetkellä keulasta puuttuu kaikenlaista käyn jyväskyläs töissä ni on saattanu tulla vastaan.... mut jos näkyy ni kernaasti saa tulla juttelee ja kyselee en itekkään mikään expertti näiden kans oo ollu mutta tunnen kavereita jotka on näitä ikänsä rassannu niiltä olen miekii kyselly ja opetellu...

JP-Patrol 14.07.2009 09:17

Täytyy yrittää tunnistaa :) Ois perkele pitäny ostaa GR korinen kanssa. Ostin ton lähinnä huoltoautoaihioksi. Meinasin kiskoa harrasteautoa trailerilla tolla. Ja toki töihin yms kulkea. Ja tollasella datsun patrolilla tuli 15veenä opeteltua ajamaan ja siitä jääny sit pieni himo tollaseen ;)

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja nizzan (Viesti 575421)
tällä hetkellä keulasta puuttuu kaikenlaista käyn jyväskyläs töissä ni on saattanu tulla vastaan.... mut jos näkyy ni kernaasti saa tulla juttelee ja kyselee en itekkään mikään expertti näiden kans oo ollu mutta tunnen kavereita jotka on näitä ikänsä rassannu niiltä olen miekii kyselly ja opetellu...


JP-Patrol 14.07.2009 22:05

Tuossahan on näköjää t25 ahdistin vakiona. Täytyypä metsästellä jostain 200sx s14 t28 tonne tilalle ;)


Sivu luotu: 20:08 (GMT +2).