![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Isuzun turpopaineet jälleen.Elikkäs nyt toi ooppeli eli isuzu pudottaa reippaasti turbon paineita. Lämmin kone ja kunnon vedätys, paineet tippuu ja kone puutuu. En ymmärrä mikä vois olla. Oon tutkinut letkut ja hukkiksen kellon. tuntuis toimivan mitä oon imeny/puhaltanut letkuun. Paineet on ollut parhaimmillaan 0.9 ja siitä tippunut 0.6-0.5:een Nyt välillä tiputtaa rajusti paineet 0.6->0.2 Joku läppä on ennen imusarjaa ja en oo saanu selville mitä se tekee. Ei ainakaan vaikutusta kun tyhjäkäynnillä kääntää läpän kiinni. Sen verran tänään purin imupuolen letkuja irti että toi läppä ei mene täysin kiinni kiinni mennessään. Läpän jälkeen lähtee kotelosta letku ahtopaine mittarille ja mihin lie venttiileille ja myös ahdonalaiselle syötölle. Voisiko ahdonalaisen syötön kalvo vuotaa? Kuvassa läppä turbon jälkeen. Moottorijarru??
|
|
||||
|
||||
![]()
mulla on semmoinen mielikuva että ainakin tojotassa(2l-t) läppä menee kiinni sammuttaessa ja aukeaa startatessa,korjaa joku jos olen hakoteillä.paineitten putoamiseen villejä veikkauksia vuodot hukkiksella,läpän takertelu ja voi vaikuttaa myös pumpun kello varsinkin jos ei reilua perussyöttöä.onko turbo ehjä?
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
- Tukkeutunut suodatin - Siirtopumpun ongelmat - Polttoaineen imuputkissa vuotoa ja vetää ilmaa sekaan - ... |
|
||||
|
||||
![]()
Turbo on tohon vissiin joskus uusittu. IHI turbo merkiltään.
Tänään Paheni vaan ongelma. Hieman ahtaa ja kiihtyminen on vaivalloista. Täytyy tarkastaa polttoaineen saanti. En oo ite viel suodatinta tohon vaihtanut. Vois olla korkeen aika. 4 vuotta auto ollu mulla. Läppä on auki oli auto käynnissä tai sammuksissa. |
|
||||
|
||||
![]()
tossa taas tutkin ja hutkin mutta ei mitään vikaa löytynyt. alipaine/paine letkuja vaihdoin. Ei merkitystä vaikka osa oli huonoja. Muutaman testi lenkin perusteella ei ainakaan hyytynyt. paineet 0.5-0.6
Yhen suuttimen päältä vuotaa polttoainetta mutta en tiedä onko sillä mitään merkitystä vikaan. Koitin kiristellä muttereita mutta saa nähdä pitääkö vai ei. Mites toi turbon hukkaportti toimii? Aukaseeko paine läppää vai sulkeeko? Mitäs tapahtuu jos kellolle menevän letkun tukkii? paineet nousee vai laskee?? Paljon maksaa kunnon ahtopainemittarit? Vois testata että pitääkö toi autogaugen mittari miten lähelle paikkaa. Niin ja turbon akselin kokeilin niin ei pitäis olla väljää. Ei ainakaan sormissa tuntunut. |
|
||||
|
||||
![]()
Ota ilmanputsari irti ja käy koittaas.......
Omassa patessa oli samanmoisia oireita ja putsari oli niin tukkeessa että ei saanut ilmaa kunnolla vedätyksessä......
|
||||
|
||||
![]()
No joo sekin kävi mielessä ja kopistelin sitä lattialle. ainakin vähän tuli hiekkaa. kartiofiltteri on siis suodin. Täytyy ilmanpaineella puhdistaa kunhan huomenna menee töihin.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on vapaavirtausfilsu.......suosittelevat että niitä ei puhallettais paineilmalla....rikkoo kuulemma jtn hienoja "verkkopunoksia" tjsp. Mulla riitti pelkkä pesu ja öljyäminen.
|
||||
|
||||
![]()
Ahaa. Joo no pitää koittaa pestä ja öljytä. Vissiin ihan normi moottoriöljy käy? Mites pesuaine? pelkkä vesi vai voiko jotain aineita käyttää??
|
|
||||
|
||||
![]()
Noihin on olemassa joku on pesuaine ja öljy mutta ite käytin vettä ja aseöljyä, puutarhaletkulla sisältä ulospäin huuhtelin huolella ja sitten sprayaseöljyä ulkopuolelle.
Sitä en tiedä onko tuo hyvä systeemi, mutta ainakin alkoi ilma liikkumaan...
|
||||
|
||||
![]()
joku on ratkaissut asian näin
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mahtaa toimia hyvin
|
|
||||
|
||||
![]()
Mitä vittua tuossa on haettu???
|
|
||||
|
||||
![]()
heräämistä ?
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Joo pitää taas potkia ittee päähän. Putsasin ilmansuodattimen ja kas kummaa. Ahtopaineet nousi 0.8:aan.
Lentää kyllä jorpakkoon toi kartiofiltteri. Aika paljon imee hienoa pölyä läpi. tai sit laittaa vanhaan koteloon kiinni ton suodattimen. |
|
||||
|
||||
![]()
kartio filttereitä on myös hyviä mutta ne maksaa ja putsata pitää noin 5000km välein pesu ja öljyäminen .
|
|
||||
|
||||
![]()
No toi on joku pilipali suodatin. Kaverilta sain ilmaiseksi. Kyllähän se sillon nosti ahtoja 0.1 baria.
Luulen et vakio suodin kelpaa viellä. jos joskus sais aikaiseksi hommattua coolerin keulalle niin kattoo sit uudestaan ilmansaanti puolta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Isuzun Renkaita | Lasse1978 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.04.2009 17:05 |
isuzun runkonumero | Eetwartti | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.01.2007 19:04 |
Isuzun vesipumppu | Ooppeli | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 02.11.2006 19:16 |
isuzun pumppu... | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 18.10.2006 14:50 | |
O: ISUZUN JARRUSATULAT | offipete | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 01.07.2006 10:42 |