Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.10.2009, 17:43
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Chevy Van 6.2Diesel -92, 2+3 paku muutos Kuorma-autoksi


onnistuuko -92 G20 vanin muutos kuorma-autoksi miten? nykyisin tuo on pakettiauto, mut uuden veron myötä kuuluu vissiinkin siihen kaksikäyttöauto luokkaan kun on etupenkkien lisäks nuo tilapäiset istuimet 3:lle henkilölle. tarkoitus olis muuttaa kuorma-autoks jos vaan onnistuu. onko kukaan tehnyt? eli millä sais kantavuutta sen 500kg lisää?

__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.10.2009, 19:14
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
onnistuuko -92 G20 vanin muutos kuorma-autoksi miten? nykyisin tuo on pakettiauto, mut uuden veron myötä kuuluu vissiinkin siihen kaksikäyttöauto luokkaan kun on etupenkkien lisäks nuo tilapäiset istuimet 3:lle henkilölle. tarkoitus olis muuttaa kuorma-autoks jos vaan onnistuu. onko kukaan tehnyt? eli millä sais kantavuutta sen 500kg lisää?
Ei riitä painot, eikä ole kaksikäyttöauto (kovat penkit eivät ole varsinaisia istumapaikkoja). Valmistajan tai valmistajan edustajan (Metro-Auto) todistus on ainoa vaihtoehto kokonaismassan muutokselle. Metro varmasti haluton ottamaan kantaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.10.2009, 19:20
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.247
Perusasetus

Paikkakunnall on yks vani muutettu kuorkiks,oli kyll vanha ampuliisi.
Tais joutuu vaihtaan akseleita ja jotain muutakin.
Kysy Reetulta,se sen teki
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua.

Istun tai kävelen,
Pylly päästää sävelen!

RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet

LA CH 31 TT eli Tupla TEE




www.wuoksioffroad.com
montenegro offroad club #98
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2009, 19:32
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei riitä painot, eikä ole kaksikäyttöauto (kovat penkit eivät ole varsinaisia istumapaikkoja). Valmistajan tai valmistajan edustajan (Metro-Auto) todistus on ainoa vaihtoehto kokonaismassan muutokselle. Metro varmasti haluton ottamaan kantaa.
eli siis käyttövoimavero pysyy ennallaan eikä muutu henkilöauton mukaiseks? ku ei huvittais kahesta maksaa reiluu tonnii.. HDJ:ssä on ens vuonna mukavat maksut ku on 9 henk. auto...
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.10.2009, 19:33
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vepele Näytä viesti
Paikkakunnall on yks vani muutettu kuorkiks,oli kyll vanha ampuliisi.
Tais joutuu vaihtaan akseleita ja jotain muutakin.
Kysy Reetulta,se sen teki
pitääki kysellä..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2009, 07:26
jeeppi-eki:n Avatar
jeeppi-eki jeeppi-eki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.05.04
Sijainti: keminmaa, Finland.
Viestit: 976
Perusasetus

Vanhat vanit jotka on rek.kuorma-autoiksi om tunnistettavissa kahdeksan (8) pulttisista vanteista.....
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.10.2009, 09:22
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeeppi-eki Näytä viesti
Vanhat vanit jotka on rek.kuorma-autoiksi om tunnistettavissa kahdeksan (8) pulttisista vanteista.....
tuo nyt on ollu tiedossa iät ja ajat mut lähinnä se kiinnostaa et mitä muuta eroo niissä on ja saako esim taakse lisäämällä lehtiä jousiin lisää kantavuutta tai ilmapussien laitolla..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.10.2009, 10:01
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

G30 vaneissa on ne 8-pulttiset navat, G10&G20 on viispulttisia, ja ainakin takana pienempi akseli (10-bolt,jossain voi olla 12-bolt). Alkuperäisissä G30 on takana 14-bolt akseli, jolla akselipainot on jtn aivan toista kuin noissa pikkuperäsissä. Tässä on se suurin ero mihin heti tollanen homma tökkää jos akselia ei vaihda. Ja taitaa olla eroa myös jousituksessa, rungosta en tiedä. Etuakseli on kanssa luultavasti järeämpi, jarrut varmaankin myös isommat noissa isoissa vaneissa. Mutu-tiedolla kuvittelisin että orggis-G30:een ei mahdu 15" vanne... Muistaakseni näistä vanien muuttamisesta paku-->k-auto oli joskus juttua Overdrivella, kannattaa etsiä ja kysellä sieltä...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.10.2009, 14:41
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Noita lakijuttuja selailemalla löyty. eli jos tuo homma ei muutu enää tosta niin perusvero nousee 26c -->35c/päivä eli 127.75€ + käyttövoimavero 0.9c/päivä alkavalta 100kg:ltä eli 0.9*30=27c/päivä tekee 98.55€ vuosi eli yhteensä: 226.30€ eli korotusta tulee about 30€.. eli jos tuo vero ei enää muutu niin voi olla ettei jaksa käydä tota taka-akselia vaihtaa...

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20031281
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.10.2009, 21:53
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Juu juu..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
G30 vaneissa on ne 8-pulttiset navat, G10&G20 on viispulttisia, ja ainakin takana pienempi akseli (10-bolt,jossain voi olla 12-bolt). Alkuperäisissä G30 on takana 14-bolt akseli, jolla akselipainot on jtn aivan toista kuin noissa pikkuperäsissä. Tässä on se suurin ero mihin heti tollanen homma tökkää jos akselia ei vaihda. Ja taitaa olla eroa myös jousituksessa, rungosta en tiedä. Etuakseli on kanssa luultavasti järeämpi, jarrut varmaankin myös isommat noissa isoissa vaneissa. Mutu-tiedolla kuvittelisin että orggis-G30:een ei mahdu 15" vanne... Muistaakseni näistä vanien muuttamisesta paku-->k-auto oli joskus juttua Overdrivella, kannattaa etsiä ja kysellä sieltä...
Tommosta mäki luulisin,oon niit nähny muinoin.Sillon vissiin verojen takia muutettiin kuorkeiks kans ja navat ja ripustuxet ja taka axeli ja muita hiluja joutu vaihtaa.Tais olla USA classic parts tai cars ja vanha porintie osote ku niit on tehny enemmänki.Se ainaki tietäs,se myy niit romujaki.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.10.2009, 02:16
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mulla oli tehty toisinpäin, eli G30 vaniin oli vaihettu "pienemmät" akselit alle, jolloin kokonaismassa jöi 3330kg:aan.

Mulla on muutes takapihalla vielä yksi KA:ksi rekisteröity vandura varaosiksi, paperit ja akselit löytyis edullisesti :P
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Chevy Van -90 kuorma-auto Reetu O/M/V Ajoneuvot 6 12.01.2008 13:35
Defender kuorma-autoksi hemi8 Tekniikka & Jutustelu 12 09.07.2007 13:25
landrover 110stw kuorma-autoksi... wenkku Tekniikka & Jutustelu 10 06.11.2006 22:33
1500 Suburban kuorma-autoksi? Tekniikka & Jutustelu 9 12.06.2006 18:58
Paku muutos wannabee Tekniikka & Jutustelu 10 27.01.2005 14:26


Sivu luotu: 01:52 (GMT +2).