![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() jeep moottorin ohjainxj.n output ja tavallinen mitä eroa on moottoris vai onko mitään ja saako tavallisesta tehtyä helposti outputin. Mitä säätöjä on moottorin ohjainlaatikon kyljes (kaks reikää?) ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Niin siis meinaat "normaali" ja "high output". On eroa, periaatteessa paljon ja toisaalta ei juurikaan. Vanhemmat '87-'90 vuosimallin I6- koneiset bensa XJ:t on Renixin ohjauksella. Uudemmat '91-'01 sitten jenkkiboksilla. Vanhemmissa ~177hv ja uudemmissa ~190 hummaa, väännöt jokseenkin samat.
Käytännössä eroa on mekaanisesti mm. siten, että noissa vanhemmissa ja uudemmissa on eri imu- ja pakosarjat sekä eri kannet. Renix- ja HO- koneissa on eri tunnistimet, jos en ihan väärin muista niin oikeastaan yksikään tunnsitin tai anturi ei kelpaa koneesta toiseen ihan suoraan. Kannet ovat tietyiltä osin yhteensopivia (ts., Renix- lohkoon kelpaa HO- koneen kannet ja toisinpäin), mutta esim. Renix- koneen kanteen ei voi suoraan pultata imu- ja pakosarjaa HO- koneesta. Ne kyllä menee siihen, mutta tiiveyden kanssa voi olla ongelmia eikä virtauskanavatkaan osu välttämättä ihan kohdalleen. Vähän sama juttu on myös HO- konesarjan sisällä eri kilkkeiden kanssa. Eli siis, '91-'01 välillä HO-koneissa on ollut muistini mukaan kolmea eri kantta, kahta eri imusarjaa ja kahta eri pakosarjaa. Lisäksi HO- koneissa vaihtui ohjausboksi ODB I- versiosta ODB II- versioon jossain '96-'97 tietämillä. Ja sitten se suurin kysymys, eli miksi edes pitäisi tehdä Renix- koneesta HO-kone? Sen muutaman hepan takia se ei ole järkevää eikä edes kannattavaa, jollei satu olemaan erittäin halvalla tarjolla HO- koneen kantta, imu- ja pakosarjaa, antureita, boksia, johtosarjaa ja tarpeeksi ylimääräistä aikaa. Tähän voi lisätä myös erilaisen jäähdytysjärjestelmän - Renixin suljettu vs. HO:n avoin. Niitäkin voi kyllä käyttää ristiin, mutta vaatii tiettyjä muutoksia jäähdytykseen ja niiden osiin ja sijoitteluun = lisää rahaa ja aikaa. Suurin etu HO- koneissa verrattuna Renix- vehkeisiin on oikeastaan pari anturia vähemmän, parempi jälkimarkkinaosien saatavuus (=halvemmat hinnat) ja periaatteessa parempi jäähdytyssysteemi. Viimeksi muokannut Timo_L : 07.05.2009 00:06 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ettet vain löytänyt cruisen hilppeitä? Jos käsiin osui Renix- vehkeen kojelaudan alta boksi jossa on pari säätöruuvia ja autossasi on cruise, niin löysit cruisen boksin ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sitä vähän mietinkin että ei taida kannattaa ruveta järkeilee outtputtia, mutta en ollu varma mitä eroo niillä on niin päätin vähä kysellä viisaammilta, meinasin vaan jos se olis ollu joku pikku poksin vaihto tai säätö. se taitaa olla gruisen poksi se on kuskinpuoen koelaudan alla aivan rattiakselin kohdalla ja siinä lukee amc ja auto on 89
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
juu poksi on keltanen, oulsprait eli ei kannata sitte paljon järkeillä enempää muutaku kovvoo ajjoo ku viä pelaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Offroadtarvikkeen langaton kauko-ohjain? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 16.02.2009 23:26 |
12v radio-ohjain?? | Jeeper | Chit-Chat | 4 | 15.01.2009 12:34 |
Mistä langaton ohjain vinssille | kuningaskulkuri | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 14.08.2008 20:40 |
Lj moottorin laakerit | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.04.2008 07:37 |
Moottorin painot?? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.03.2005 23:44 |