![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Toyota 8" perän panssaritHei. Onkos kellään valmiita piirustuksia 8" Toyotan akselipanssareista? Myös muutkin panssarien mitat kiinnostaa (LN65 Hiluxin jos joku on sattunut tekemään fiksuja panssareita)... Kattelin vähän tota Trail Gearin panssarimallia ja se on ainakin suhtkoht yksinkertainen. Laitan vaikka tähän threadiin mittoja piirustuksista, kunhan saan sen mallinettua koneelle... Tuo Trail-Gearin panssarihan on 6mm paksua ja käsittääkseni ihan mustaa rautaa. Jos tekis suurlujuusteräksestä niin vois olla vähän ohkasempaakin...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
paineastian päädyistä on paljon väännetty toimivia ja lujia panssareita tojon ja muidenkin vermeiden periin, se suojaa hyvin koko öljytilan.
toinen vaihtoehto on hitsata lautaspyörän kohdalle vaikka lattaraudasta jäykiste joska estää kuupan sisäänpainumisen tökättäessä johonkin. keräät kaiken raudan mitä tallista löydät ja hitsaat kiinni perään niin hyvä tulee. ja sitten kannattaa tehdä huolella tyhjennysropun ympäristö. itse olen esim. 60-80mm akseliin porannut reiän niin että 24mm hylsy mahtuu läpi ja hitsannut sen murikkaan kiinni. paksuutta sillai sopivasti että kestää muutaman vuoden hangata kivikossa ennenkuin kuluu ropun pintaan asti. on aikalailla hanurista ruveta vaihtamaan öljyjä sellaseen perään jossa tätä juttua ei ole tehty ja jolla on oikeesti ajettu metsässä.... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei siinä mitään piirrustuksia tarvi, mielikuvista ja lattarautaa vaan.
Roppu kannattaa suojata ihan senkin asian takia ettei se karsiudu maastossa pois. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Soppelit pokkaukset vaan niin ei tarvi ainevahvuutta paksuntaa niin hurjasti että saa jäykempää suojaa... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Paineastian päädystä tein Läjään, akseliputki varmasti antautuu ennemmin kuin tuo päädyn puolikas.
Yhdestä päädystä saa kaksi panssaria, hinta oli hivenen suolainen (about 30 euroo?) kun uutena osti mutta on maksoi itsensä moninkertaisesti takaisin. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mulla on antautunut jo kaksi paineastia päätyä läjän aksiloissa 6 aine vahavuurella. Helpoin on tehdä tosta paineastia päädystä
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa mun vanhassa arpin asennus topicissa on kuva paine-astia-pääty-panssaroinnista.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=26423 Ja hinta tosiaan on siellä 30 euron kantturoissa ja siitä saa molempaan perään tehtyä. Alapuolelle kannattaa tehdä jonkin näköisiä paskanpoistoreikiä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla kanssa 6mm paineastian päädystä ja edestä on jo länässä. Tosin pysähdyskin oli sitä luokkaa että pää napsahti ratiin niin lujaa että rattikin väänty mutkalle. Onneksi oli pehmee pikkugrantti muuten ois voinu nenä murtuu.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Toyota LJ-70 "Marimekko" 5000€, katsastettu, vaihto pakuun | offroadjouni | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 29.01.2009 14:05 |
Myyty hiluxin 8" perän kitkamurikka | lepoantti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.01.2009 07:48 |
toyota 8" perän räjäytyskuvat | tjl | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 01.03.2008 21:42 |
Toyota Perän välitysten vaihto ? | SL | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.01.2006 20:40 |
L / V: Toyota Semifloater perän vetarit ja kuoret | kivinen | O/M/V Muut | 1 | 31.07.2005 20:06 |