![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Patrol gr:n 2.8td syyläri tukossa vai kansiko?Tällainen ongelma ollut jo pidemmän aikaa. Epäilen syylärin olevan tukossa kun paisuntasäiliöön pukkaa nesteet. Epäilin kansivikaa mutta kun ilmasin jäähdytysjärjestelmän niin viikkoon ei pukannut nesteitä paisuntasäiliöön, mutta eräänä päivänä oli pukannut reilusti max merkin yläpuolelle.(tekee tätä silloin tällöin) Jos kansivikaa niin eikö pukkaa aina nesteet paisuntasäiliöön? Kun tänään katsoin paisuntasäiliöön niin reilusti yli max merkin, mutta ei korkkia myöten täynnä. tyhjensin paisuntasäiliön max merkkiin asti ja täytin syylärin, mutta kun otin sen ilmaruuvin ylävesiletkusta täytön ajaksi pois niin ylävesiletku pysyi tyhjänä vaikka täytin syylärin korkkia myöten täyteen. Onko tämä oikein? (auto ei ollut käynnissä) Minun mielestä ylävesiletkun kuuluisi täyttyä nesteestä. Otin käynnissä lämpimänä syylärinkorkin pois niin suhahti nestettä hieman lensi. Monet kertovat että pitäs kestää ottaa lämpimänä pois mutta on taas niitä ihmisiä jotka sanovat että ei missään tapauksessa saa ottaa, niin lukee myös korkissa. Korkissa lukee 0,9 tarkoittaako tuo painetta että 0,9bar jos tarkoittaa niin eikai tuota korkkia noilla paineilla kestä aukaista käynnissä lämpimällä koneella? Onko sitten syyläri tukossa kun kerää painetta ja ahistaa siten korkkia vasten kun ei syyläri kierrätä nestettä? Auto ei savuta, pukkaa sisälle lämmintä, öljyt ja nesteet eivät ole sekaisin ja toimii muutenki oikein. Syylärinkorkki on vaihdettu uuteen. paisuntasäiliön letkut puhallettu läpi ettei tukossa. Pari kuukautta sitten katsastettu, eikä mainittavaa päästöissä jos kansi vika niihin edes vaikuttaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vaihdas termari mitä sitten tekee .
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
etikalla putsaantui minun syyläri, jäähdytys teho parani huomattavasti..
nostaako se lämpöjä siis? jos syylöri olisi tukossa niin nostaisi kun ei vesi virtaisi, jos taas ei nosta lämpöjä niin veden ei tarvitse edes kiertää syylärin läpi niin ei se voi tällöin ahdistaa... tuo ilmaus tarve kansi vikaan viittaisi, mistä sitä ilmaa suljettuun järjestelmään muuten tulisi jos sitä ei jostain sinne menisi... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kaverin civic teki aikoinaan samaa, lopulta joutu tekee kansirempan. Ei nyt muistu mieleen oliko kannessa halkeema vai mikäsenytoli mutta oireet täsmää.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() jooLainaus:
Lämmöt ovat normaalissa kaikenlaisessa ajosssa eikä muutu vaikka kävis paikallaan kuinka kauan. Ei kuitenkaan viittis kantta käyttää irti on kuitenki sen verta iso operaatio jos vika mahdollisesti muualla. On kuitenki talvi että jos syyläri osittain tukossa niin nostaako helposti lämpöja jos kuitenki pikkasen neste kiertää. Jos kesäkeli niin tilanne voisi olla toinen. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä oli kans yhessä audissa samanlaiset kujeet. Lämpöjä pietteli ylhäällä eikä nesteet tahtonu oikein kiertää. Sitten vaihoin termostaatin sekä vesipumpun eikä vika miksikään muuttunu. Arvelin erään automekaanikon kans että kansivika ja niin tuli kansiki vaihettua eikä prkl vieläkään tullut kuntoon. Lopullinen syy olikin että lohko halki. Mahdollisesti halkeama oli tullut talvella laihan jäähytysnesteen ansiosta.. Tämmöisiäkin sattuu, että kantsii olla varma missä vika ennenkö menee uusia kansia vaihtaan!!
![]()
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Mikä vika?
Mun nähdäkseni sun autossas ei oo mitään vikaa. Siäl syylarissa on se 0.9 bar paine kun se kone on kuuma,ja paisuntaveden se pukkaa sinne paisariin. Oletkos ottanu huomioon et kun se koko vesimäärä siel järjestelmässä LAAJENEE ni tietenki paine nousee,siks siin korkis lukee et älä avaa kuumana kun se kuuma neste voi tulla silmille. Se yleensä ilmaa itse itsensä ajamalla ilman sinne paisariin myös,jos otat syylarin korkin auki ja sielt kokoajan pulputtaa ilmaa/kaasuja ni sillon vasta on jotain vialla. Joo ja se pitäs vetää myös nestettä sielt paisarista takasin järjestelmään kun kone jäähtyy.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() olin jäljilläLainaus:
En tuosta patrolin neste elämästä sen kummempaa tiedä joten kiitos selvennyksestä. Seurailen tilannetta kuitenki. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
kun neste laajenee lämmetessään korkki päästää sen syyläristä paisariin, ja kun se jäähtyy niin se menee taks syylärii. yksikertasta
Viimeksi muokannut pikku-maukka : 04.02.2010 14:47 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tarkista myös että se paisuntasäiliöön menevä letku on ehjä ja lähellä pohjaa jotta kykenee imemään takaisin jäähdyttimeen.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kansiko rikki BJ:stä , vai mitä ? | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.03.2009 10:46 |
Ostetaan O: patrol hyvä kuntoinen syyläri | mikkoimp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 25.06.2008 22:27 |
BJ syyläri? | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.09.2007 14:50 |
kansiko halki? -84 datsun | mikkoimp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.07.2006 07:02 |
O: HJ-60 syyläri | Woge | O/M/V Muut | 2 | 24.04.2005 08:17 |