![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beadlockkien väsäystä, itse tein ja säästinSe on kuulkaas pojat semmonen homma että ainakaan beadlockkeja ei kannata ostaa valmiiksi hitsattuina (niinku ei yleensä mitään muutakaan kannata ku työhän maksaa ja ite tekee kuiteski paremman ja halvemmalla ku kukaan ikinä). Eihän siinä muuta kun tuumasta toimeen ja leikkuuttamaan kehiä amiksen pojilla... virhe... siinähän sitte vierähti semmonen 1,5kk ja valmiithan niistä tuli. Noin vain. ![]() Tosin eihän ne niihin vanteisiin niitä ollu hitsannu ku menin hakemaan niitä mutta hermona odottamisen älyttömästä määrästä nappasin vanteet ja kehät matkaan -> hitsaan ite. -Eihän siinä, sen takiapa ne sinne pitiki viedä että saivat cnc:llä tehtyä kiekot ja kierteet niin ainaki ne onnistu vaikkei paljo muuta onnistunukkaan... Sitten hitsuutettiin kehät kiinni, ja ei muutaku maalia päälle ja tuliki sitte komiat! Ei sole poka mikhän, vanteethan valamistu ku itehän minä ameriikkaanki ne vein sillon vuonna 1 ja 2, ei muuta ku kumeja päälle.. Tuosta noin Sitte kun käy näin: Niin aletaan miettimään missä meni vikaan, ja olisiko pitänyt hitsata kerralla ja kunnolla eikä räkiä pätkissä sitä saumaa, ->poistetaan pikkusen ylimääräistä maalia pinnasta ja mietitään olisiko ollut syytä tehdä yksi kerrallaan eikä liimata kaikkia onnessaan kasaan... Tämänhän ei pitänyt olla mitään avaruustiedettä, tekkee menemään vaan... Sitten rakennetaan oikein pyörivä hitsausteline: Ja taas hitsuutellaan. Välillä löydetään tallista mörkö: Toisaalla näpätään pajeroon soa: Akselin allekki mahtuu jo jotain: Eihän se tuommonen pyörivä teline ollu mistään kotosin, parempi lattialla: Tullaan siihen tulokseen ettei joku auton perässä lojunut tiivistemassa ollutkaan maailman parasta tavaraa tuohon käyttöön, tiivistetään ihan sillä oikealla tiptop aineella, toistetaan edellisiä hitsaus/hionta/paikkaus/tiivistyoperaatioitaparin vuorokauden ajan aamukuuteen, ja saadaan jopa aikaseksikki jotain: Laitamma ne alle, käytämme vielä yhden irti, laitamme tiivistysainetta raivohulluna n. aamuneljän aikoihin, kasaamme sen ruuvaamme paikalleen ja 'vot: Eli helppoa onpi kaikki, kuhan tekkee menemään eikä välitä pikku vastoinkäymisistä. Eikä ainakaan maksa kellekkään mittään jotta sais kerralla hyvät ja samontein valmiiksi -se se vasta virhe olis ollu, jotta näin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ei kannata oppia muiden virheistä vai miten se oli
![]()
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei tietenkään, painetaan vaan hulluna menemään ja mietitään jälestäpäin olisko jossain ollu jotain opinaihettaki
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nyt sokea ei oikein näe niin onko noi sisäkehät hitsattu vanteen sisäpuolelta kiinni vai onko sauma vaan ajettu niin tasaseksi?
Meinaan ettei kandee liikaa sitä saumaa rällätä pois tai voi muuten revetä sisäkehä irti. Olen jossain niin nähnyt tapahtuvan. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Saumasta toki tehtiin sileä ja ihanan tasainen jotta oli mukava sitten maalia laittaa päälle.
Myöhempien aikojen koittelemuksissa siinä on jopa pykälääkin eli nykyään kö ne pittää ilimaaki. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Oli hauskan näköstä kun kävin nuorisojaoksen turausta siellä tuijottelemassa. Energiaa on ku pienessä Haukiputaassa (Kylä). Räikät laulo ja oli tekemisen meininkiä.
![]() ![]() ![]() ![]() Oli kuulema ilmatki pysyny pienen ajelusession jäljilta. ![]() Pajeron peräsoa aiheutti kysymyksiä mielessä mutta ehkä Expitserianisti valaisee kuinka pajerolla pääsee etukenossa.... ![]() ![]() Onx Ashi ny sitten se virallinen "Kumipää" Moisin halunnu sen tittelin... ![]() Viimeksi muokannut SuurSyömäri : 31.03.2009 21:09 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ai, oisko sinne pitäny laittaa tiivistemössöäki? Ite pulttasin kyl kuivana.
Vissiin jossain nyt mokattiin pahasti, kun ei ykskään lokkikehä vuoda ![]() Sisälaidalle laitoin 3 metriä 14mm leveetä polyeteenislaissia, jottei ulkokehä väännä suotta pultteja... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eikö "vanhan jaoston" tuningit menekin perä ylhäällä, noh eise kovin ylös jäänyt kun laitoin hiluxin jouset
__________________
Napero 2,6B automaggi, 35x13,5-15 maxxis, http://offroadoulu.com/ |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Joo
Meijän bedlocckihäröily pirtein mielin meni tosi hyvin ![]() Tehtävänä oli vain laittaa 38,5/15/15 kumit 10x15 bedlockeille... Klähmy eli tiptopin innersealer käytiin koukkaamassa nuorisojaokselta pois ettei ne lutraa loppujakin sinne jonnekkin vanteiden sekaan. Tosin toi sealerikaan ei oo meitin vaan Rakin... hehheh Enivei eka meni nätisti kun oltiin viimein löydetty pultit jonku laatikon pohjalta. Toinenkin oli nätisti jo menossa. pultitkin oli alustavasti kiinnitetty kun kemppipera huomas että pitäs varmaan olla vanteessa jonku näköne venttiilikin paikoillaan... Däm. No tuijoteltiin lopukki kax vannetta havaitaksemme että toisestakin puuttui se tupelesventtiili. Venttiilejä on pajalla jossain useitakin... niitä etittiin tunti ja ei löyetty... Ei löydetty venttiilityökalujakaan joita on parit tsetit ostettu... Ja hokattiin siinä ettiessä että yhestä vanteesta oli venäjän reissun jäljilta pultitkin jossain pienemmässä laatikossa... Etittiin sitten tupeleksia, Venttiilityökaluja ja pultteja se puoli tuntia lisää.... Viimein luovutettiin ja päätettiin hankkia puuttuvat tavarat kaupoista. Ylihuomena kokeillaan uusix jos saatas ne loput kolme bökkyrääkin vanteille. Ei oo helppoo... ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Kikkailua
Minä onnellisen tietämättömänä ongelmista tein beadlockit. Ei vuotanut mistään. Mutta hitsasin rosteripuikoilla. Ne jotenkin sulavat ja leviävät hieman kuin tinalla olisi juotettu. Puikot varmaan pelasti vuodoilta.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kävästiin kyläilemässä tänään kattelemassa miten audin kutonen asemoituu Arpan volvoon siellä naapuritallilla, ja tultiin siihen tulokseen että kyllä se on ihan turhaa siivota ikinä mitään tai yleensäkään pitää järjestystä yllä. Onhan se vaan niin paljon mukamukavampaa katella niitä kamoja "sieltä jostain" kuin jostain ihmehyllyltä joistain puhtaista ihmelaatikoista joissa lukeekin jotain ihmetekstejä missä on mitäkin ihmetavaroita. Eihän sitä nyt tuollalailla saa laitella kamoja järjestykseen, eikös se oo puoli harrastusta kun saa katella tavaroita pitkin paikkoja... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tein itse ja säästin, miksi hävetä? | AVRO | Chit-Chat | 13 | 06.02.2009 22:06 |
"Tein itse ja säästin"-korjauksia | IironSika | Chit-Chat | 14 | 13.01.2009 16:30 |
Itse tein ja säästin; Nautarauta | Grau | Tekniikka & Jutustelu | 69 | 10.12.2006 19:04 |
tein itse ja säästin snorkkeli | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 16.05.2005 16:57 |
Itse tein ja säästin | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 22.11.2003 17:16 |