Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.03.2009, 15:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pajero-86 2,5 TD lyhyt: Voiko korjata?


Moi,

jokin aika sitten kyselin viasta, kun auto sammahti vaikka kuinka painoi kaasua. Ja sittenhän auto ei lopulta
enää käynnistynyt. Hyviä vinkkejä tuli offipalstalaisilta ja nopeasti, ja niiden perusteella on vedet poistettu tankista, suodattimet vaihdettu, ja kun nekään eivät auttaneet avattiin sylinterikannen kotelo. Näky oli ikävä. Ainakin yksi venttiili oli jämähtänyt ja venttiilien kara (en tiedä oikeaa nimeä, mutta tanko, jossa venttiilit kiinni) oli poikki... Vielä ei tiedetä onko muuta mukavaa tulossa kun sylinterikannen avaa.

Mitäs meinaatte, onko tällainen korjattavissa kohtuukustannuksin ja löytyykö käytettynä osia mistä?
Onko todennäköistä, että sylinterikaluja joutuu vaihtamaan?

t. Jari

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.03.2009, 19:37
Keppo:n Avatar
Keppo Keppo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.07
Sijainti: Orivesi
Viestit: 135
Perusasetus

Korjattavissa on varmasti kansi hiluineen on jotain 3-400 € ja n.150- € muihin tarpeisiin mm.jakopää ja tiivisteet. Eli jollei oo tullu muutatuhoo niin n500 ja mustatkädet vois riittää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.03.2009, 06:57
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Sulla on siinä ilmeisesti jo vaihtokone, kun siinä alunperin lienee ollut 2,3 litran kone.
Enivei, jos ei koneremonteista ole kokemusta, yks vaihtoehto vois olla ostaa siihen
koko kone, jos hyvän ja halvan löytää voi päästä halvemmalla kuin mitä remontti maksais.
Meinaan jos uuden kannen joutuu ostamaan, se voi maksaa jo lähelle tonnia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.03.2009, 07:56
jamppa.w:n Avatar
jamppa.w jamppa.w ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.07
Sijainti: hämeenkoski, Finland.
Viestit: 450
Perusasetus

vaihtokansi 400€ ylöspäin sitten uudet venttiilit, koska vanhoja tuskin kanttaa ruveta koneistaan.
tarkoitatko venttiilinkaralla siis venttiilin vartta? koska venttiilissä ei ole muuta kiinni kun jousilautanen ja lukkokiilat.
jos on venttiili päässyt tipahtaan niin siel voi olla pikku ylläri. mulla olis kohta koko pajero myynnis,vaihdan merkkiä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.03.2009, 08:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Termit hukassa...


Alottajalla ei ihan kaikki osien nimet ole hallussa, mutta pajeroa ropanneena voisin tulkita ja arvata, että keinuvipuakselin pultit on löystyny, keinuvipuakseli poikki ja ehkä joku keinukin paskana. Jos on pelkkä keinujen akseli poikki niin turha sillon on kantta avata. Itellä katkes myös yhen löystyneen pultin kohdalta ja kirin vaan pultilla nippuun katkenneen akselin. Siellä se katkos pysy prikan alla. On noita hitsattukkin, mutta vaikee saada suoraa jos ei oo sepän vikaa. Jos ostaa sellasen 400 euron vaihtokannen, niin siinä ei ole mukana noita venttiilikoneiston kilkkeitä, eli ei auta kysyjää yhtään. Ite ostin tehdasuuden kannen täydellisenä hintaan 950e Japan motorista.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2009, 22:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kansi


Jos kerran venttiili jämähtänyt tod.näk väärässäkin, nokka-akseli poikke kannattaisi katsoa linjat suoraksi, moottoripaja tarkastaa ja koneistaa.
Heligoileil saa uudet kierteet helposti vanhojen tilalle.

t:urvelotussimo

mistään mitään tiedä, mutta kuvitelmissa on hyvä elää
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2009, 23:50
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.323
Perusasetus

Lainaus:
Sulla on siinä ilmeisesti jo vaihtokone, kun siinä alunperin lienee ollut 2,3 litran kone.
1986 malleissa voi olla kumpaakin, mullakin on 2,5. Mutta siinä on kuitenkin 2,3 litraisen öljynsuodatin. Osia sotkettu kuin valmeteissa konsanaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.03.2009, 20:38
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
1986 malleissa voi olla kumpaakin, mullakin on 2,5. Mutta siinä on kuitenkin 2,3 litraisen öljynsuodatin. Osia sotkettu kuin valmeteissa konsanaan.
Mitäs eroa 2,3 ja 2,5 suodattimissa? Tuli vaan sellanen juttu vastaan tossa omassa 2,3 ku tarvikkeesta antovat aina "ison" suodattimen ku se on kuulemma parempi. No viimeksi ei ollu isoa niin jouduin " tyytymään" pieneen niin öljynpaineet on paremmat tolla pienemmällä... ? Autoon asennettu erillinen öljynpaine mittari.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Voiko tankkia korjata Jess Tekniikka & Jutustelu 62 15.01.2010 20:42
"O" lyhyt pajero make69 O/M/V Ajoneuvot 1 21.11.2007 16:08
Voiko aluvanteita korjata Discovery Tekniikka & Jutustelu 10 20.11.2006 20:05
Jarruputket voiko korjata vai joutuuko vaihtamaan Discovery Tekniikka & Jutustelu 32 18.04.2006 08:55
M: Pajero -87 lyhyt O/M/V Muut 4 16.08.2004 22:10


Sivu luotu: 00:29 (GMT +2).