![]() |
Pajero-86 2,5 TD lyhyt: Voiko korjata?
Moi,
jokin aika sitten kyselin viasta, kun auto sammahti vaikka kuinka painoi kaasua. Ja sittenhän auto ei lopulta enää käynnistynyt. Hyviä vinkkejä tuli offipalstalaisilta ja nopeasti, ja niiden perusteella on vedet poistettu tankista, suodattimet vaihdettu, ja kun nekään eivät auttaneet avattiin sylinterikannen kotelo. Näky oli ikävä. Ainakin yksi venttiili oli jämähtänyt ja venttiilien kara (en tiedä oikeaa nimeä, mutta tanko, jossa venttiilit kiinni) oli poikki... Vielä ei tiedetä onko muuta mukavaa tulossa kun sylinterikannen avaa. Mitäs meinaatte, onko tällainen korjattavissa kohtuukustannuksin ja löytyykö käytettynä osia mistä? Onko todennäköistä, että sylinterikaluja joutuu vaihtamaan? t. Jari |
Korjattavissa on varmasti kansi hiluineen on jotain 3-400 € ja n.150- € muihin tarpeisiin mm.jakopää ja tiivisteet. Eli jollei oo tullu muutatuhoo niin n500 ja mustatkädet vois riittää.
|
Sulla on siinä ilmeisesti jo vaihtokone, kun siinä alunperin lienee ollut 2,3 litran kone.
Enivei, jos ei koneremonteista ole kokemusta, yks vaihtoehto vois olla ostaa siihen koko kone, jos hyvän ja halvan löytää voi päästä halvemmalla kuin mitä remontti maksais. Meinaan jos uuden kannen joutuu ostamaan, se voi maksaa jo lähelle tonnia. |
vaihtokansi 400€ ylöspäin sitten uudet venttiilit, koska vanhoja tuskin kanttaa ruveta koneistaan.
tarkoitatko venttiilinkaralla siis venttiilin vartta? koska venttiilissä ei ole muuta kiinni kun jousilautanen ja lukkokiilat. jos on venttiili päässyt tipahtaan niin siel voi olla pikku ylläri. mulla olis kohta koko pajero myynnis,vaihdan merkkiä. |
Termit hukassa...
Alottajalla ei ihan kaikki osien nimet ole hallussa, mutta pajeroa ropanneena voisin tulkita ja arvata, että keinuvipuakselin pultit on löystyny, keinuvipuakseli poikki ja ehkä joku keinukin paskana. Jos on pelkkä keinujen akseli poikki niin turha sillon on kantta avata. Itellä katkes myös yhen löystyneen pultin kohdalta ja kirin vaan pultilla nippuun katkenneen akselin. Siellä se katkos pysy prikan alla. On noita hitsattukkin, mutta vaikee saada suoraa jos ei oo sepän vikaa. Jos ostaa sellasen 400 euron vaihtokannen, niin siinä ei ole mukana noita venttiilikoneiston kilkkeitä, eli ei auta kysyjää yhtään. Ite ostin tehdasuuden kannen täydellisenä hintaan 950e Japan motorista.
|
kansi
Jos kerran venttiili jämähtänyt tod.näk väärässäkin, nokka-akseli poikke kannattaisi katsoa linjat suoraksi, moottoripaja tarkastaa ja koneistaa.
Heligoileil saa uudet kierteet helposti vanhojen tilalle. t:urvelotussimo mistään mitään tiedä, mutta kuvitelmissa on hyvä elää :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 14:19 (GMT +2). |