![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Miksi liukukita?Miks tyypit pistää aina liukukidan narun kans? Rullakidan rullien är (säde) on kuitenkin suurempi kuin liukukidan pyöristyksessä. Eli esim. sivulle vinssatessa naru tekee liukukidan kans jyrkemmän mutkan. Jos toi liukukita nyt on pelkkää tuuninkia ni EI oo tulossa, jos siihen löytyy jokin järki selitys ni vois vaikka investoida.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vinoon vinssauksessa se naru on niiden rullien valissa alta aika yksikon.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pitää olla pitkät rullat, ettei se kierrä väliin. Esim, tojotan oma kita toimii, kunhan kiillottaa rullat, ette niissä ole minkaanlaisia räystöjä tai ruostetta ja pyöriivät herkästi. Nyt onkin naru pleissattu kolmesta kohtaa...
Ite vaihoin alumiinisen mönkkärin liukukidan, ja sillä toimii nätisti, jos joutuu esim. yksinään vinssailemaan. Naru sortuu nätisti keskeltä laidoillepäin, muttei keräänny toiseen laittaan vinovinssauksessa, eli ei pääse niin helposti rummusta yli. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Väliin?
Tollaset kilkkeet löytyy, en käsitä mihin väliin se naru olis menossa.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ala/ylärullan päähän,sivulle tai vinoon vetäessä.Vaijerilla ei mitään ongelmaa mutta naru osaa sopia ihmeellisiin väleihin...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuonne ne narut menneet on.....
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
liukukita on huomattavasti pienempi ja kevyempi
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ja nätimpi.
![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Rullakita painuu kiitettävän tehokkaasti esim. ojan vastapenkkaan ja on joskus aika lujassa.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Vielä ei ole tullut syytä miksi MINÄ ostaisin liukukidan.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
eikös tossa jo aika hyvä syy tullut?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ei kannata ostaa yhtään mitään muiden antamien perustelujen pohjalta. Osta liukukita vasta sitten kun olet itse havainnut ongelmat rullakidan kanssa. Ainakin vakiosellaisen kanssa.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#13
|
||||
|
||||
![]()
MINÄ en luovu vaijerista, enkä tarvitse liukukitoja.
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla kun vetää narua vaikkapa alas ja sivulle niin automaattisestihan se naru löytää vaakarullan reunasta päittäisvälyksen ja alkaa nirhaamaan karvoja väliin... Narusta tulee äkkiä karvamato siitä kohtaa, vaikka ei jaksaisi väliin painuakkaan..
![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tosiaan jos on uusi naarmuton rullakita niin voi käyttää mut toi väliinjääminen on iso riski. Muutaman sadan euron narua ei viitti sen takii tuhota. Ton sais kyl korjattua niin että sivurullia siirtäs vähän sisempään. Mulla oli bjn vakiokita kavennettu silleen sen takia että yksin vinssatessa ei vaijeri hyppäs kelalta pois kun kelautuu toiseen reunaan. Sitä kun tapahtui useammin kuin usein. Sitten teinkin vinssiin sivuohjaimet jotka narun kanssa on suositeltavia.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Juuri tuota kidan kaventamista oon suunnitellu (jo vaijerinkin kanssa). Mutta taidan sittenkin tehä kidan putkesta Haarboorssin Cruiserssien tapaan. Luulis että noi vanhat Jojotat hylkis noita köykämiinisiä tuning osia.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Mites kestää sit vaijeri liukukidan kanssa? Kun ongelmana juurikin tuo sivuun kelautuminen
ja vaihtoehdot rullien kavennus tai liukukita. +nuo sivutopparit hj mekaaniseen kuten mikjusin kuvassa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Tuntuuhan nuo valurautaset liukukidat ja vaijerit pelata porukalla. Ainakin vähemmän särkyviä osia.
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Olisko jollain vinkkiä mistä valurautaisen liukukidan löytää?
Pahoitteluni topikin lainauksesta ![]()
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Miks valurautainen, eikös vaijeri ajansaatossa kuluta siihen uria?? Äkkiseltää luulis, et kannattais laittaa jostai kovasta esim. karkastusta teräksestä. Vaijeri vaan liukuis siinä...
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Itte tilasin MakeO:lta/ Mapplehill importista. 30€
__________________
KYM |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolla näyttäis ainaki netin mukaan olevan....=) Edit: Vähän päivitys vaan vanha... |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Jonetzu kun sais tehtyy noit liukukitoi titaanista niin ei olis kuluminen ongelma. Mulla on jo amuliini liukukidoissa selvät narun aiheuttamat kulumat. Vaijerille tarkoitetuissa liukukidoissa jotka on valurautaa on ollut nähtävillä melko pahojakin kulumia. Kai nääkin kuluu olemattomiin vuosien aktiivikäytöllä. Rullakidoissa kaikenlaisissa mulla oli kanssa sellanen ongelma että ne ei kestäneet vaan vääntyilivät mihin sattuu varsinkin nuo kiinalaiset. Syy tietysti megavahva mekaaninen vinssi vahvistetulla sokalla joka kyllä repii tarvittaessa kaiken rikki autosta lähtien.
T:mikjusnyybi |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Mutta eikös tuo valurauta toimi ikäänkuin laakerina vaijerille? Valurauta on liukasta jolloin vaijeri liukuu hyvin. Kidan kuluminen estää vaijerin kulumisen. Jos laitetaan teräskita ja teräsvaijeri niin ne purevat toisiinsa todella kovaa.
Minä mistään mitään tiedä mutta töissä keskustelin joskus inssin kanssa ja näin hän tuumasi. ![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koitas viilata karkastua terästä(esim. vanhaa laakeria)... Ei pure, etkä saa kunnon naarmuakaa aikaseks... Ehkä ajankanssa kuluu, mut varmasti hitaammin ku valurautanen. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Liukukita | Repro | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 27.06.2007 23:12 |
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.04.2006 19:18 | |
O: liukukita | krisu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 13.01.2006 08:31 |
O: Liukukita | Rak | O/M/V Muut | 1 | 29.06.2005 11:56 |
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? | MäIte | Health | 0 | 05.05.2002 17:56 |