![]() |
Miksi liukukita?
Miks tyypit pistää aina liukukidan narun kans? Rullakidan rullien är (säde) on kuitenkin suurempi kuin liukukidan pyöristyksessä. Eli esim. sivulle vinssatessa naru tekee liukukidan kans jyrkemmän mutkan.
Jos toi liukukita nyt on pelkkää tuuninkia ni EI oo tulossa, jos siihen löytyy jokin järki selitys ni vois vaikka investoida. |
Vinoon vinssauksessa se naru on niiden rullien valissa alta aika yksikon.
|
Pitää olla pitkät rullat, ettei se kierrä väliin. Esim, tojotan oma kita toimii, kunhan kiillottaa rullat, ette niissä ole minkaanlaisia räystöjä tai ruostetta ja pyöriivät herkästi. Nyt onkin naru pleissattu kolmesta kohtaa...
Ite vaihoin alumiinisen mönkkärin liukukidan, ja sillä toimii nätisti, jos joutuu esim. yksinään vinssailemaan. Naru sortuu nätisti keskeltä laidoillepäin, muttei keräänny toiseen laittaan vinovinssauksessa, eli ei pääse niin helposti rummusta yli. |
Väliin?
1 Liiteet
Tollaset kilkkeet löytyy, en käsitä mihin väliin se naru olis menossa.
|
Lainaus:
|
1 Liiteet
Tuonne ne narut menneet on.....
|
liukukita on huomattavasti pienempi ja kevyempi
|
Lainaus:
|
Rullakita painuu kiitettävän tehokkaasti esim. ojan vastapenkkaan ja on joskus aika lujassa.
|
Vielä ei ole tullut syytä miksi MINÄ ostaisin liukukidan.
|
eikös tossa jo aika hyvä syy tullut?
|
Ei kannata ostaa yhtään mitään muiden antamien perustelujen pohjalta. Osta liukukita vasta sitten kun olet itse havainnut ongelmat rullakidan kanssa. Ainakin vakiosellaisen kanssa.
|
MINÄ en luovu vaijerista, enkä tarvitse liukukitoja. ;) Narut ja nyörit on pitsin nypläystä varten...
|
Lainaus:
|
Tosiaan jos on uusi naarmuton rullakita niin voi käyttää mut toi väliinjääminen on iso riski. Muutaman sadan euron narua ei viitti sen takii tuhota. Ton sais kyl korjattua niin että sivurullia siirtäs vähän sisempään. Mulla oli bjn vakiokita kavennettu silleen sen takia että yksin vinssatessa ei vaijeri hyppäs kelalta pois kun kelautuu toiseen reunaan. Sitä kun tapahtui useammin kuin usein. Sitten teinkin vinssiin sivuohjaimet jotka narun kanssa on suositeltavia.
|
Juuri tuota kidan kaventamista oon suunnitellu (jo vaijerinkin kanssa). Mutta taidan sittenkin tehä kidan putkesta Haarboorssin Cruiserssien tapaan. Luulis että noi vanhat Jojotat hylkis noita köykämiinisiä tuning osia.
|
Mites kestää sit vaijeri liukukidan kanssa? Kun ongelmana juurikin tuo sivuun kelautuminen
ja vaihtoehdot rullien kavennus tai liukukita. +nuo sivutopparit hj mekaaniseen kuten mikjusin kuvassa. |
Lainaus:
|
Olisko jollain vinkkiä mistä valurautaisen liukukidan löytää?
Pahoitteluni topikin lainauksesta :) |
Miks valurautainen, eikös vaijeri ajansaatossa kuluta siihen uria?? Äkkiseltää luulis, et kannattais laittaa jostai kovasta esim. karkastusta teräksestä. Vaijeri vaan liukuis siinä...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tuolla näyttäis ainaki netin mukaan olevan....=) Edit: Vähän päivitys vaan vanha... |
Jonetzu kun sais tehtyy noit liukukitoi titaanista niin ei olis kuluminen ongelma. Mulla on jo amuliini liukukidoissa selvät narun aiheuttamat kulumat. Vaijerille tarkoitetuissa liukukidoissa jotka on valurautaa on ollut nähtävillä melko pahojakin kulumia. Kai nääkin kuluu olemattomiin vuosien aktiivikäytöllä. Rullakidoissa kaikenlaisissa mulla oli kanssa sellanen ongelma että ne ei kestäneet vaan vääntyilivät mihin sattuu varsinkin nuo kiinalaiset. Syy tietysti megavahva mekaaninen vinssi vahvistetulla sokalla joka kyllä repii tarvittaessa kaiken rikki autosta lähtien.
T:mikjusnyybi |
Mutta eikös tuo valurauta toimi ikäänkuin laakerina vaijerille? Valurauta on liukasta jolloin vaijeri liukuu hyvin. Kidan kuluminen estää vaijerin kulumisen. Jos laitetaan teräskita ja teräsvaijeri niin ne purevat toisiinsa todella kovaa.
Minä mistään mitään tiedä mutta töissä keskustelin joskus inssin kanssa ja näin hän tuumasi. :o |
Lainaus:
Koitas viilata karkastua terästä(esim. vanhaa laakeria)... Ei pure, etkä saa kunnon naarmuakaa aikaseks... Ehkä ajankanssa kuluu, mut varmasti hitaammin ku valurautanen. |
Sivu luotu: 10:30 (GMT +2). |