Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.02.2009, 21:31
valkkari valkkari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.05
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 192
Perusasetus

Yleistä pakoputken ja kaasujen sielun elämästä (avartamista)


Elikkä kysästää nyt täältäkin - pakoputken ja kaasujen elämästä...

Eli lähtökohtanahan toimii pajero 2,5 tdic - ja siitä nyt on ollu juttua, että avarammalla pakoputkella saa sitä kannen lämpökuormaa pienennettyä, ni tästähän tämäkin ajatus sit lähti...

Eli pakoputken teen tuohon kyseiseen kikottimeen 2,5" rosteri putkesta... käyny v-tuttaa tuo vanha putki (joka kylläkin on melkein uusi), mutta sen on joku pellepeloton tehny ja se ei jotenki tunnu sopivan sinne ollenkaa... En tiiä mistä johtuu, onko esim. automaagissa eri putki - no mut enivei se nyt ei oo täs pointtina...

No mutta itse asiaan... Eli lähdetään liikenteeseen koneen päästä ja turbon "down-pipestä" ja sehän on valurautaa...

Eli kysymys yksi: jos putken avartaa, mutta jättää tämän downpipen vakioksi, niin onko se sama kun loppu putkeakaan ei olisi avartanu???

Seuraava kysymys: Miten materiaalit vaikuttaa, jos tuon valurauta möykyn korvaa ihan normaalilla putkella?

Ja kysytään nyt viel mielipidettä äänen vaimentimista, ja niiden sijottelusta - mä haluun autosta hiljasen, mut ainaki patrolliin tein aikanaan yhdellä pienellä äänenvaimentimella joka oli ihan putken loppupäässä, ja toimi kyl ihan hyvin - et jotai tämmöst nytteki oli mieles...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.02.2009, 21:39
Blis Blis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.01.09
Sijainti: Temmes
Viestit: 168
Perusasetus

vaikuttaa se jonkin verran vaikka sen valurautamötkyn jättäisi sinne tulpaksi, minkä verran on eri asia... kaasun nopeushan hidastuu jos putken tilavuus kasvaa ja toisin päin, elikkä kaikkein paras ratkaisu olisi sopivasti virtaava putki. Liian isossa virtaus hidastuu liikaa joka ei ole hyvä ja toisaalta liian pieni putki aiheuttaa turhia vastuksia virtaukselle.

vaimentimesta, mielestäni turbokoneessa riittää yksi tolkku vaimennin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.02.2009, 22:06
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

mulla on 4runnerissa 2.4td 2.5t rosteriputki yhdellä olikohan marteliuksen vaimentimella joka ennen takaakselia ja ääni ei yhtään mieleinen.ei niinkää kova mutta liian "valmetmainen",pörisiä.muutoksia tule varmasti.muutokset sitten vakioon:vetää huomattavan paljon herkemmän oloisesti kiekkamittarin yläpäähän ja turbokin herää alempana.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.02.2009, 01:15
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Kokonaan vaan turbolta lähtien uusiksi,putkien sovitus laippoihin ajatuksen kanssa että tulee turbon epämääräisestä lähdöstä juohevasti pyöreäksi putkeksi.Hukkaportin kanava olisi hyvä eriyttää ihan turbon jälkeen jonkun kymmenen sentin matkalta,tosin vakiokoneessa tuskin paljon merkkaa.3" ei ole liioittelua ja vaimennin lienee hyvä olla...

Bensakoneissa on ahdot noussut parhaimmillaan 0,5bar pelkästään tuolla putken teolla ja kaverin pajerossa kulutus tipahtanut rajusti poistetun takapöntön ansiosta.Niin ja joskus on tullut todettua että rosteriputki on äänekkäämpi kuin musta(suora putki,611 valmet turbolla)

Viimeksi muokannut Jappi : 27.02.2009 01:18
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.02.2009, 05:30
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Alusta asti isompaa putkee. Kuulema voi pienentaa putken halkaisiaa puolen valin jalkeen, kaasut kuulemma jaahtyy matkalla ja ei tarvii enaa niin paksua putkea. ainakin vanhemmissa pajeroissa on aika ahdas hukkaportti, sitakin voi avartaa, ainakin mina avarsin. Minulla onkin pajeron puhaltimen jalkeen garretin 4 koppanen ja 3 tuumaa tuntus riittavan.
Kuvat on kivoja.

http://s271.photobucket.com/albums/j...t=HPIM0406.jpg
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tarinoita tosi elämästä (työ sellaisesta) Ex_inkkari Chit-Chat 5 15.11.2006 23:18
Päivä kunnon kansalaisen elämästä! Dr.Fhalcion Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 29.02.2004 22:50
Päivä kunnon kansalaisen elämästä! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 16:58
Parannusvoimat ja sielun olemassaolo todistettu! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 15:58


Sivu luotu: 02:27 (GMT +2).