![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Chevyn jakis vikaChevy Fleetside 91 4,3 man tuli jakolaatikkoon jotain häikkää ja nyt pitäis saada kuntoon. Neliveto päällä toimii hyvin mutta kun laittaa takavedon päälle ja lähtee paikaltaan peruuttamaan niin välillä menee takapyörät lukkoon ja kun lähtee paikaltaan eteenpäin ajamaan niin alkaa kuulumaan jakolaatikosta ulinaa,mutta ei joka kerta.Ulinan saa pois kun työntää jakiksen vaihdevipua sentin pari eteenpäin ja tuntuu selvä kolaus jakiksesta kuin nelivetolähtis pois.Sen jälkeen auto toimii normaalisti.Jakolaatikon päällä olevan tunnistimen liittimen kun ottaa irti niin sitten ei ulise eikä mene renkaat lukkoon.Ei toimi nelivetokaan kun liitin irti.Tuntuu kuin neliveto yrittäisi mennä päälle vaikka takaveto on päällä. Itse en keksi vikaa.Auttakaas vähän.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vivusto vikaa ? eli ei siirrä takavedolle kunnolla, jää kesken siirto. Kun kerran kädellä avustamalla toimii.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vivusto liikkuu hyvin kun ottaa jakiksesta irti ja vivustossa ei ole mitään säätöä.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Posted via Mobile Device
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mikäs jakis tommosessa on?
Kori ja runko elää + vivuissa välystä»kytkentä herran hallussa... Jos on joku planeettalelu niinkuin samanikäisissä Jeepeissä niin veikkaan vivustoa ensin ja toiseksi kytkentähaarukan liukupaloja ja noiden yhteenlaskettuna summana planeetan kytkentäholkin kuolemaa ;-) Öljythä on varmaan kans tarkistettu ahkerasti ;-) Posted via Mobile Device |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämä tähtitieteellisen tarkka diagnoosi lähetetty asteriksin lainalasella tihrustettuunn samsungiin litran votkahumalassa läheltä metsänreunaa laavun pihalta ;-) Posted via Mobile Device |
#7
|
||||
|
||||
![]() ![]() Samanlainen "planeettalelu" on kuin muutkin NP:n jakikset. Tuossa K1500:ssa on NP241 jakis ja johonkin siitäjä ongelmaanhan tuo kuulostais liittyvän, mutta voi siellä olla jotain isompaakin sekaisin sisällä kun ulisee. Keskenjäänyt siirto, tai kytkentä ei mitää ulinoita tai jumituksia aiheuta. Rytkähtelyä vaan käännöksissä, kun hyppää kytkentähampaat yli ja kytkee nelikolle, tai pois vasta siinä vaiheessa.. Tekee muuten hyvää hampaille.. ![]() Mut ekaksi se öljyjen lasku ulos! Jos ei rautaa tule niiden mukana kovin paljoa niin uudet sisään(ATF) ja siirtovivuston silmäilyä. ![]() Todennäköisesti sieltä tulee kuitenkin päittäislaakerin neuloja ulos öljyjen seassa.. ![]() EDITTIÄ: Tuossa räjäytyskuva http://www.enterpriseengine.com/prod...parts-diagram/
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. Viimeksi muokannut Gary Grand : 20.05.2014 07:07 Perustelu: lisää faktaa.. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nyt huutelee Toyota mies ihan Lemin metiköstä mitään tietämättä.
Voiko tuo mekkala ym.oireet tulla etuperästä kun tuossa on vissiin??? Se vahapatruunalla toimiva "napalukko" Eli jos se keppi jää kantamaan ettei nelikko lähe kokonaan pois niin sehän osaa tehdä kaikenlaisia temppuja samoin kuin jos sen nelikon kytkentäsynkrot jää kantamaan niin osaahan nekin antaa ääntä. Ja sittenkin siihen liittynee se ettei ne kalhaimet liiku oikein ym.jutut mutta äkkiä tuo osaa poikia enemmänkin remppaa. Nämä siis puhtaita arvauksia koskaan ko.lootaa näkemättä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kaikenlaista lipsumista, viivettä ja pauketta tuo vahahelvettikin voi kytkentään tehdä, muttei ulinaa..
![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
XJ Cherokeen NP 242 lootaan vaihdoin joskus siirtohaarukoiden liukupalat ja planeetan kytkentäholkkeineen auton alla purkamalla vain kardaanit ja takaseinän auki.
Kuvassa näyttää melko samanlaiselta, jos tuohonkin laatikkoon voisi kurkistaa purkamatta koko laatikkoa lattialle. Laatikon sisäisen siirtomekanismin kasaus tuotti vähän päänvaivaa ensimmäisellä kerralla mutta kasaan meni kun aikansa raapi päätä ja käänteli vipuja ![]() (sylki etuvetoa pois päältä ja pelkkä liukupalojen vaihto ei enää auttanut kun oli kytkentäholkki jo aavistuksen pyöristynyt. XJ:ssä holkin rikkoi vituiksi suunniteltu kepin vivusto + rikkinäinen moottorinkannakekumi) Huh kun hikoilee syystä tuntemattomasta ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj61 vika. | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 27.01.2013 17:48 |
Punto ei käy,ei käsitä VIKA LÖYTYI,UUSI VIKA? | kersantti | Tekniikka & Jutustelu | 40 | 20.04.2012 14:34 |
Missä vika? | Tekniikka & Jutustelu | 87 | 08.10.2007 17:00 | |
missä vika??? | pallero | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 12.11.2006 20:20 |
Metka vika | KajdePuu | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 16.02.2005 11:04 |