Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2009, 13:56
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

mistä jakiksen välitys sarjat?


tere, hojo tuntuu kulkevan liian lujaa, eikä viittis periä välittää kun tuntuu nuo pinionit olevan kulutus tavaraa, niin mistäs noita jakiksen välitys settejä saa? ja onko kokemuksia asennus/sopivuus/toimivuus/kannattavuus? jostakin ulkomaisilta sivuilta kattelin muistaakseni $350, mutta en oo aina aivan varma noista lontoonkielisistä sanoista, niin aattelin tällasen topicin avata. ja koitin searchilla ettiä, mutta ei löytyny vastaavaa.

__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.01.2009, 14:10
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.238
Perusasetus

killer-wo niitä myy ja sitäpaitsi turku on suomen pe...ereikä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2009, 21:05
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

no, pori on ansaitusti kakkonen..
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2009, 21:29
titanix:n Avatar
titanix titanix ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.10.06
Sijainti: savonmua, Finland.
Viestit: 459
Perusasetus

tekeehän se häkkinenkin niitä välityksiä siellä outokummun kuppeessa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.01.2009, 22:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Aihetta sivuten, onko kellään kokemusta pitkän puolen välittämisestä. Normaalitouhuista poiketen haikailisin vähän harvempaa kokonaisvälitystä pitkälle puolelle. Kun vääntöä kyllä riittäisi pari-kolmesataa kierrosta alempanakin maantievauhdissa, uskoisin kulutuksen tippuvan suotuisissa olosuhteissa suhteessa saman verran eli n. 10 %.

Ja Toyotasta kyse edelleen, jakolaatikon tyyppi ilmeisesti: VF4BM (auto KZJ90 eli jatkuvalla nelivedolla). Alunperinhän pitkä puoli on 1:1 välityksellä.
Löyty räjäytyskuvakin: http://www.panavi.kz/4runner/215/RM1..._1939-1944.pdf

Ei oikein avaudu päähän miltä toi näyttää kasattuna, että käviskö sinne vaan erilainen hammaspari?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.01.2009, 22:56
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Laita alle pari tuumaa isommat nakit niin välit harvenee!! Hyvä vinkki katsurille!!!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.01.2009, 23:37
FoTo:n Avatar
FoTo FoTo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.01.06
Sijainti: Vesilahti
Viestit: 29
Perusasetus

Tere.


Eikös tuosta mee ihan suora välitys tuo planeetta vaihteen ja keskitasauspyörästön välillä. Et ei tuota ison puolen välitystä voi tuossa konstruktiossa vaihtaa ainakaan nuiden sisuskalujen puitteissa. Mut mitenkäs tuo planeetta vaihde? Eikös siitä ainakin jollain mallilla saa kolme välitystä ulos.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.01.2009, 23:40
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Aihetta sivuten, onko kellään kokemusta pitkän puolen välittämisestä. Normaalitouhuista poiketen haikailisin vähän harvempaa kokonaisvälitystä pitkälle puolelle. Kun vääntöä kyllä riittäisi pari-kolmesataa kierrosta alempanakin maantievauhdissa, uskoisin kulutuksen tippuvan suotuisissa olosuhteissa suhteessa saman verran eli n. 10 %.

Ja Toyotasta kyse edelleen, jakolaatikon tyyppi ilmeisesti: VF4BM (auto KZJ90 eli jatkuvalla nelivedolla). Alunperinhän pitkä puoli on 1:1 välityksellä.
Löyty räjäytyskuvakin: http://www.panavi.kz/4runner/215/RM1..._1939-1944.pdf

Ei oikein avaudu päähän miltä toi näyttää kasattuna, että käviskö sinne vaan erilainen hammaspari?
Näyttäisi olevan pieni puoli planeetta välityksellä,eli ei liene aivan simppeli juttu,toisaalta toimiihan planeetta aika rajuna ylennys vaihteenakin,jos vie voiman planeetta pyöriltä sisään,ja joko kehältä,tai aurinko pyörältä ulos... Ei ehkä ihan bolt on juttuja...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.01.2009, 23:46
kaitsu kaitsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: hauho
Viestit: 432
Perusasetus

Joo eiköhän se ole tehty isopuoli 1:1 ja sitä on paha muuttaa. Perävälitys tai rengas muutos ainoita vaihtoehtoja. Päävaihteistossa vois olla jotain mahdollisuuksia, jos on ylivaihteellinen. Mutta ajatuskin jo vaikuttaa kalliilta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.01.2009, 02:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kelpaisko volvotyyppinen ratkaisu pelkästään takavedolla ajettaessa, että laittaa laatikon nokkaan vielä yhden laatikon? Siis sähköylivaihdetta kehiin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.01.2009, 08:46
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.706
Perusasetus

oletko marks4wd:n sivuja selaillut, niiltä löytyy ainakin hojon lodjuihin settiä missä myös nopeeseen alueeseen kajotaan. ainakin hitaampaan suuntaan oli sellasta, joku vanha monta x monta lehti esitteli nallen 61 hojoon tuollaisen setin vaihdon. tai sitten advance adapters, niillä on kans aika omituista settiä olemassa
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.01.2009, 13:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.056
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja panzer Näytä viesti
Laita alle pari tuumaa isommat nakit niin välit harvenee!! Hyvä vinkki katsurille!!!
No kun on jo (33"), mutta tosiaan 35":t olis passelit välitystenkin suhteen. Sellaset kyllä pitäis saada, mut ei tosiaan omilla luvilla viitti näissä hommissa ajella.

Perissähän on 4.30:1 välitykset. Ne olis varmastikin yksinkertaisinta vaihtaa, mutta sitten menee pikkupuoli myös pidemmäksi, mikä ei oo ollenkaan kiva asia.

En oo kyllä ihan niin varma enää tuosta laatikon mallista, onko siellä torsenia vai ei. Tyyppinimi on VF4B, ja vanhempaa mallia tuosta. Mutta planeettavaihteisto siellä ainakin on.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kelpaisko volvotyyppinen ratkaisu pelkästään takavedolla ajettaessa, että laittaa laatikon nokkaan vielä yhden laatikon? Siis sähköylivaihdetta kehiin.
Takapotku-asentoa ei tässä lodjussa ole, enkä sitä kaipaakkaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mistä jakolaatikon välitys 410 suskaan??? _k3ijo_ Tekniikka & Jutustelu 6 15.09.2008 20:21
M:Viimeiset sarjat parabolisia suzukiin Racingrabbit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.12.2007 21:40
O: Suikan jakiksen kuoret asentaja O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 07.08.2007 21:37
Hj/jakiksen irroitus.. Heikki L Tekniikka & Jutustelu 2 20.10.2005 20:05
Parhaat SARJAT Suomen televisioverkoista Elmo TV / Series 0 21.02.2002 14:57


Sivu luotu: 17:49 (GMT +2).