Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   mistä jakiksen välitys sarjat? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=54601)

santikko 03.01.2009 13:56

mistä jakiksen välitys sarjat?
 
tere, hojo tuntuu kulkevan liian lujaa, eikä viittis periä välittää kun tuntuu nuo pinionit olevan kulutus tavaraa, niin mistäs noita jakiksen välitys settejä saa? ja onko kokemuksia asennus/sopivuus/toimivuus/kannattavuus? jostakin ulkomaisilta sivuilta kattelin muistaakseni $350, mutta en oo aina aivan varma noista lontoonkielisistä sanoista, niin aattelin tällasen topicin avata. ja koitin searchilla ettiä, mutta ei löytyny vastaavaa.

JV73 03.01.2009 14:10

killer-wo niitä myy ja sitäpaitsi turku on suomen pe...ereikä.

santikko 03.01.2009 21:05

no, pori on ansaitusti kakkonen..:)

titanix 03.01.2009 21:29

tekeehän se häkkinenkin niitä välityksiä siellä outokummun kuppeessa

-MaTTi- 04.01.2009 22:30

Aihetta sivuten, onko kellään kokemusta pitkän puolen välittämisestä. Normaalitouhuista poiketen haikailisin vähän harvempaa kokonaisvälitystä pitkälle puolelle. Kun vääntöä kyllä riittäisi pari-kolmesataa kierrosta alempanakin maantievauhdissa, uskoisin kulutuksen tippuvan suotuisissa olosuhteissa suhteessa saman verran eli n. 10 %.

Ja Toyotasta kyse edelleen, jakolaatikon tyyppi ilmeisesti: VF4BM (auto KZJ90 eli jatkuvalla nelivedolla). Alunperinhän pitkä puoli on 1:1 välityksellä.
Löyty räjäytyskuvakin: http://www.panavi.kz/4runner/215/RM1..._1939-1944.pdf

Ei oikein avaudu päähän miltä toi näyttää kasattuna, että käviskö sinne vaan erilainen hammaspari?

panzer 04.01.2009 22:56

Laita alle pari tuumaa isommat nakit niin välit harvenee!!:D:D Hyvä vinkki katsurille!!!:p

FoTo 04.01.2009 23:37

Tere.
 
Eikös tuosta mee ihan suora välitys tuo planeetta vaihteen ja keskitasauspyörästön välillä. Et ei tuota ison puolen välitystä voi tuossa konstruktiossa vaihtaa ainakaan nuiden sisuskalujen puitteissa. Mut mitenkäs tuo planeetta vaihde? Eikös siitä ainakin jollain mallilla saa kolme välitystä ulos.

Bj Andy 04.01.2009 23:40

Lainaus:

Aihetta sivuten, onko kellään kokemusta pitkän puolen välittämisestä. Normaalitouhuista poiketen haikailisin vähän harvempaa kokonaisvälitystä pitkälle puolelle. Kun vääntöä kyllä riittäisi pari-kolmesataa kierrosta alempanakin maantievauhdissa, uskoisin kulutuksen tippuvan suotuisissa olosuhteissa suhteessa saman verran eli n. 10 %.

Ja Toyotasta kyse edelleen, jakolaatikon tyyppi ilmeisesti: VF4BM (auto KZJ90 eli jatkuvalla nelivedolla). Alunperinhän pitkä puoli on 1:1 välityksellä.
Löyty räjäytyskuvakin: http://www.panavi.kz/4runner/215/RM1..._1939-1944.pdf

Ei oikein avaudu päähän miltä toi näyttää kasattuna, että käviskö sinne vaan erilainen hammaspari?
Näyttäisi olevan pieni puoli planeetta välityksellä,eli ei liene aivan simppeli juttu,toisaalta toimiihan planeetta aika rajuna ylennys vaihteenakin,jos vie voiman planeetta pyöriltä sisään,ja joko kehältä,tai aurinko pyörältä ulos...:D:D Ei ehkä ihan bolt on juttuja...

kaitsu 04.01.2009 23:46

Joo eiköhän se ole tehty isopuoli 1:1 ja sitä on paha muuttaa. Perävälitys tai rengas muutos ainoita vaihtoehtoja. Päävaihteistossa vois olla jotain mahdollisuuksia, jos on ylivaihteellinen. Mutta ajatuskin jo vaikuttaa kalliilta.

Rekisteröimätön 05.01.2009 02:55

Kelpaisko volvotyyppinen ratkaisu pelkästään takavedolla ajettaessa, että laittaa laatikon nokkaan vielä yhden laatikon? Siis sähköylivaihdetta kehiin.

lepoantti 05.01.2009 08:46

oletko marks4wd:n sivuja selaillut, niiltä löytyy ainakin hojon lodjuihin settiä missä myös nopeeseen alueeseen kajotaan. ainakin hitaampaan suuntaan oli sellasta, joku vanha monta x monta lehti esitteli nallen 61 hojoon tuollaisen setin vaihdon. tai sitten advance adapters, niillä on kans aika omituista settiä olemassa

-MaTTi- 05.01.2009 13:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja panzer (Viesti 521301)
Laita alle pari tuumaa isommat nakit niin välit harvenee!!:D:D Hyvä vinkki katsurille!!!:p

No kun on jo (33"), mutta tosiaan 35":t olis passelit välitystenkin suhteen. Sellaset kyllä pitäis saada, mut ei tosiaan omilla luvilla viitti näissä hommissa ajella.

Perissähän on 4.30:1 välitykset. Ne olis varmastikin yksinkertaisinta vaihtaa, mutta sitten menee pikkupuoli myös pidemmäksi, mikä ei oo ollenkaan kiva asia.

En oo kyllä ihan niin varma enää tuosta laatikon mallista, onko siellä torsenia vai ei. Tyyppinimi on VF4B, ja vanhempaa mallia tuosta. Mutta planeettavaihteisto siellä ainakin on.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 521301)
Kelpaisko volvotyyppinen ratkaisu pelkästään takavedolla ajettaessa, että laittaa laatikon nokkaan vielä yhden laatikon? Siis sähköylivaihdetta kehiin.

Takapotku-asentoa ei tässä lodjussa ole, enkä sitä kaipaakkaan.


Sivu luotu: 05:52 (GMT +2).