Kävin HJ:ta tarjoomassa leimasedälle. Mielestäni hiukan omalaatuiset hylkäysperusteet.
Auton alla pena takoi voimalla kaikkea mahdollista. Veikkaan, että jotain normiautoa ei samalla voimalla hakata. Vois olla pellit hiukan rutussa... No enivei alustasta ei reikiä/pehmeetä löytyny, mutta hylky tuli ruostuneista ovien alareunoista kuskin puolella. Lisänoottia tuli hieman pehmenneistä takalokarin kaarista.
Ihmettelin hiukan penalle että kuinkas se nyt noin? Selitti, että vaikuttaa kolariturvallisuuteen. Nimittäin, jos tulee sivutörmäys, niin kuskille käypi köpelösti jos on oven alareunassa ruostetta. Näin siinäkin tapauksessa, että helmassa kulkee koko matkalla 50X100X6 RHS-palkki. Hahaa.
Muuta huomioitavaa: jarrut ok, savut ok, valot ok (toinen etulamppu näytti hiukan alas, josta jälkitarkastus!). Korjauskehotus tuli toisesta takariipukkeen puslasta josta oli toiselta puolelta kaulus pikkasen revenny. Kuskin turvavyössä pykimää -> uusittava.
Onko jollakulla kokemuksia hylkäyksestä ovien alareunojen ruosteisuuden takia? Onko jollakulla 600000km ajettu japanilainen maastoauto, jossa ovien alareunoista ei löydy ruostetta? Kuka osaa korjata ovien alareunoja? Onko niihin saatavana korjauspeltejä? Täytyykö lähteä Afrikasta ostamaan ehjät ovet? Hmph.