Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2008, 20:34
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

hdj:hin eberi


eli tilasin hodariin saksasta eberin niin jäi mietitytämään että onko tuossa -ohjattu lämppärin puhallin?
onkos muilla tullu mitään ongelmia asennuksen yhteydessä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.11.2008, 00:01
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Ihan ekax...

Onko hajuakaan releen kytkemisestä lämmityslaitteen etvastukseen????

Jos vastaus on "EI" ja varsinkin jos hajukin hukassa, niin sitten HOMMANSA OSAAVALLE sähkömiehelle...

Jos taitoa piisaa, niin laita privaa, niin saat kytkiksen!
NM: Asennamme elääksemme lisälämmittimiä (Eberi, Webasto, Ardic, ym. lämmönkehittimet)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.11.2008, 20:11
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

joo eberi asennnettu. helppo homma loppujen lopuks. ite laitteen asensin apukuskin puolelle tulipeltiin,hiukan kannen alapuolelle. tilasin myös universal kitin mikä sisälsi kaikki tarvittavat.
kerrankin sellanen sarja missä on ylimääräisiä osia, esim klemmareita.

konehuoneeseen tulevan polttoaine linjan katkaisin ja laitoin t-kappaleen väliin, siittä syöttö eberille. sitten läppärin kennon ltku poikki ja eberiin ja siittä kennolle.

itse laitteen asennus oli ohi alle 2 tunnissa, lämppärin puhaltimen kytkeminen tuotti päänvaivaa. senkin ratkaisin sillä tavalla että kuskin jalkatilassa on puhaltimen rele.
sellanen retetaulu, missä kaikki muut releen on metallin väriä ja yksi musta. se musta on puhaltimen rele.

ensin ittasin mihin tulee jatkuva virta, seuraavaksi puhaltimelle menevän johdon mittasin(se toinen paksu) kun pistin puhaltimen päälle siihen tuli jännite. samalla kun käänsin puhaltimen päälle(virrat päällä tietenkin) mittasin vielä yhden + johdon, tämä ohut on heräte, sen katkaisin ja varmistin että on oikeasti heräte.

sitten liitin siihen johtoon eberiltä tulevat johdot. musta/lila osoittamaan releeseen ja pelkkä musta siihe toisee. nyt pystyy säätämään katkaisialta millä nopeudella puhallin pyörii kun lämmitin lähtee päälle.

kyseessä oli siis -91 mallinen hdj ilman ilmastointia.

kuvia sennuksesta jos joku niitä tuntee tarttevansa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.11.2008, 14:01
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

kauankos porukka on käyttäny lämitintä esim kovalla pakkasella?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.11.2008, 14:33
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

30-40 minuuttia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.11.2008, 14:38
wannabee:n Avatar
wannabee wannabee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 371
Perusasetus

Ja akun keston kannalta suosittelen saman verran ajoa (eli 20 min lämmitys=n. 20 min ajoa/käyttöä) Liika on liikaa tässäkin lajissa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.11.2008, 14:38
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

jep 1/2 - 1 tunti riittää

mites kun

"konehuoneeseen tulevan polttoaine linjan katkaisin ja laitoin t-kappaleen väliin, siittä syöttö eberille. sitten läppärin kennon ltku poikki ja eberiin ja siittä kennolle"

onks täs joku takaisku, ettei hori ilmaa eberiltä käydessä ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.11.2008, 14:44
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
onks täs joku takaisku, ettei hori ilmaa eberiltä käydessä ?
mulla ainakin ardicin naftapumppu hoitaa sen takaiskun.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.11.2008, 19:36
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

ei mul siin mitää takaiskua ole, hyvin pelittää. näin oli asennusohjeessaki neuvottu.
elikkä jos kauhu pakkane ni 45min voi pitää päällä.

itse joskus autokuviossa asentelin nuita uusii volkkareihi mut ei enää mielessä mitää.
se on tiedossa et niin kauan kun lämmitin päällä ni tulisi myös ajaa.
mutta een usko tulevan ongelmaa kun hdj herää kun vaan näyttää avainta, startin ei tartte ku pörähtää.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.11.2008, 20:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Joo, riippuu himpun eri asia käytön kannalta onko autossa 1x62Ah akku vai 2x100Ah. Ei oo jälkimmäisellä yhdistelmällä niin väliä jos joskus pöhöttää vähän pidempäänkin.

Oman Webaston pa-putki on otettu T-haaralla paluuputkesta, en tiedä onko tuolla väliä mihinkään.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.11.2008, 21:03
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

taitaa olla 2*60 tahi 2*80 kyllä virta riittää, se ei ole ongelma.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.11.2008, 17:12
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Oman Webaston pa-putki on otettu T-haaralla paluuputkesta, en tiedä onko tuolla väliä mihinkään.
Ainoastaan jos paluuputki loppuu tankissa polttoainepinnan yläpuolelle.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.11.2008, 21:31
kristian kristian ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.02.05
Sijainti: hollola, Finland.
Viestit: 1.010
Perusasetus

Hj60/61:ssä loppuu paluu samaan korkoon kuin imu eli siitä kannattaa haarottaa..itsellä tosin eberi on otettu imulinjasta eikä häiriöitä koneelle ainakaan vielä ole ilmaantunut.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.11.2008, 21:47
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kristian Näytä viesti
Hj60/61:ssä loppuu paluu samaan korkoon kuin imu eli siitä kannattaa haarottaa..itsellä tosin eberi on otettu imulinjasta eikä häiriöitä koneelle ainakaan vielä ole ilmaantunut.
Mulla taas tulee eberille löpö omalla putkella tankilta asti.
Ja 60:ses paluu ei mene tankkiin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M ilmalämmitin eberi O/M/V Muut 12 21.01.2008 20:27
eberi asennusta oskari4x4 Tekniikka & Jutustelu 4 26.11.2007 09:25
D 5 W Eberi ja hj kristian Tekniikka & Jutustelu 7 03.11.2007 22:32
M: Diesel Eberi 24V las-c O/M/V Muut 5 15.06.2007 18:09
M:EBERI O/M/V Muut 0 07.10.2006 09:44


Sivu luotu: 15:15 (GMT +2).