Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hdj:hin eberi (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52509)

tjl 04.11.2008 20:34

hdj:hin eberi
 
eli tilasin hodariin saksasta eberin niin jäi mietitytämään että onko tuossa -ohjattu lämppärin puhallin?
onkos muilla tullu mitään ongelmia asennuksen yhteydessä?

Mikki 16.11.2008 00:01

Ihan ekax...

Onko hajuakaan releen kytkemisestä lämmityslaitteen etvastukseen????

Jos vastaus on "EI" ja varsinkin jos hajukin hukassa, niin sitten HOMMANSA OSAAVALLE sähkömiehelle...

Jos taitoa piisaa, niin laita privaa, niin saat kytkiksen!
NM: Asennamme elääksemme lisälämmittimiä (Eberi, Webasto, Ardic, ym. lämmönkehittimet)

tjl 18.11.2008 20:11

joo eberi asennnettu. helppo homma loppujen lopuks. ite laitteen asensin apukuskin puolelle tulipeltiin,hiukan kannen alapuolelle. tilasin myös universal kitin mikä sisälsi kaikki tarvittavat.
kerrankin sellanen sarja missä on ylimääräisiä osia, esim klemmareita.

konehuoneeseen tulevan polttoaine linjan katkaisin ja laitoin t-kappaleen väliin, siittä syöttö eberille. sitten läppärin kennon ltku poikki ja eberiin ja siittä kennolle.

itse laitteen asennus oli ohi alle 2 tunnissa, lämppärin puhaltimen kytkeminen tuotti päänvaivaa. senkin ratkaisin sillä tavalla että kuskin jalkatilassa on puhaltimen rele.
sellanen retetaulu, missä kaikki muut releen on metallin väriä ja yksi musta. se musta on puhaltimen rele.

ensin ittasin mihin tulee jatkuva virta, seuraavaksi puhaltimelle menevän johdon mittasin(se toinen paksu) kun pistin puhaltimen päälle siihen tuli jännite. samalla kun käänsin puhaltimen päälle(virrat päällä tietenkin) mittasin vielä yhden + johdon, tämä ohut on heräte, sen katkaisin ja varmistin että on oikeasti heräte.

sitten liitin siihen johtoon eberiltä tulevat johdot. musta/lila osoittamaan releeseen ja pelkkä musta siihe toisee. nyt pystyy säätämään katkaisialta millä nopeudella puhallin pyörii kun lämmitin lähtee päälle.

kyseessä oli siis -91 mallinen hdj ilman ilmastointia.

kuvia sennuksesta jos joku niitä tuntee tarttevansa.

tjl 22.11.2008 14:01

kauankos porukka on käyttäny lämitintä esim kovalla pakkasella?

Gravehill 22.11.2008 14:33

30-40 minuuttia.

wannabee 22.11.2008 14:38

Ja akun keston kannalta suosittelen saman verran ajoa (eli 20 min lämmitys=n. 20 min ajoa/käyttöä) Liika on liikaa tässäkin lajissa.

pee 22.11.2008 14:38

jep 1/2 - 1 tunti riittää

mites kun

"konehuoneeseen tulevan polttoaine linjan katkaisin ja laitoin t-kappaleen väliin, siittä syöttö eberille. sitten läppärin kennon ltku poikki ja eberiin ja siittä kennolle"

onks täs joku takaisku, ettei hori ilmaa eberiltä käydessä ?

Pauli 22.11.2008 14:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 509122)
onks täs joku takaisku, ettei hori ilmaa eberiltä käydessä ?

mulla ainakin ardicin naftapumppu hoitaa sen takaiskun.

tjl 22.11.2008 19:36

ei mul siin mitää takaiskua ole, hyvin pelittää. näin oli asennusohjeessaki neuvottu.
elikkä jos kauhu pakkane ni 45min voi pitää päällä.

itse joskus autokuviossa asentelin nuita uusii volkkareihi mut ei enää mielessä mitää.
se on tiedossa et niin kauan kun lämmitin päällä ni tulisi myös ajaa.
mutta een usko tulevan ongelmaa kun hdj herää kun vaan näyttää avainta, startin ei tartte ku pörähtää.

-MaTTi- 22.11.2008 20:51

Joo, riippuu himpun eri asia käytön kannalta onko autossa 1x62Ah akku vai 2x100Ah. Ei oo jälkimmäisellä yhdistelmällä niin väliä jos joskus pöhöttää vähän pidempäänkin.

Oman Webaston pa-putki on otettu T-haaralla paluuputkesta, en tiedä onko tuolla väliä mihinkään.

tjl 22.11.2008 21:03

taitaa olla 2*60 tahi 2*80 kyllä virta riittää, se ei ole ongelma.

Jappi 23.11.2008 17:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 509247)

Oman Webaston pa-putki on otettu T-haaralla paluuputkesta, en tiedä onko tuolla väliä mihinkään.

Ainoastaan jos paluuputki loppuu tankissa polttoainepinnan yläpuolelle.

kristian 23.11.2008 21:31

Hj60/61:ssä loppuu paluu samaan korkoon kuin imu eli siitä kannattaa haarottaa..itsellä tosin eberi on otettu imulinjasta eikä häiriöitä koneelle ainakaan vielä ole ilmaantunut.

Gravehill 23.11.2008 21:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kristian (Viesti 509452)
Hj60/61:ssä loppuu paluu samaan korkoon kuin imu eli siitä kannattaa haarottaa..itsellä tosin eberi on otettu imulinjasta eikä häiriöitä koneelle ainakaan vielä ole ilmaantunut.

Mulla taas tulee eberille löpö omalla putkella tankilta asti.
Ja 60:ses paluu ei mene tankkiin.


Sivu luotu: 09:57 (GMT +2).