![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Blazerin korottaminen jousilla??Tere!! Olis tällanen mielen päällä... mulla on autossa tällä hetkellä vähän korotusta (2" akselin ja jousien välissä ja v***n kuolleet jouset ja iskarit joka nurkassa ![]() Mitenkäs luuletta että 6" korotusjouset toimis alla??? vai tilaanko 4" jouset ja anna olla ne noin 2" rautapalat siellä jousien ja akselien välissä?? Vai laitanko taakse shakle flipin ja jostain vakio jouset, ja eteen 4" jouset? (onko auto enää suorassa?) Ja onkohan ne kuinka pirun jäykät (6") ku miettii et ne on jo aika kaarelle taottu?? varsinki takapäässä ![]() Ja kuinkahan paljon mahtaa tulla tullimaksuja tilauksesta, osaako joku sanoa??? Vittu ku oon kohta ihan sekasin ku ei tiedä miten tekis ton korotuksen kans ![]() ANTAKAA NYT REILUSTI KOMMENTTIA!! OON VIELÄ AIKA KOKEMATON TÄSTÄ AIHEESTA!! Kiitän todella paljon jo etukäteen, toivottavasti jaksatta neuvoa!! ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
search?
![]() No, tuossa on ainakin yksi: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=39951 Ilman muuta korotuspalikat pois. Tuo Shackle flip ei nosta kuin vajaa 10senttiä, äkkiä sanoisin että 8cm, mutta ainakin mulla kardaanikulmat pysyi asiallisina ilman mitään muita muutoksia ![]() Tuo mitta tulee mieleen, kun aiemmin siinä oli 3" palikka jousen alla, eikä tuo flippi takapäätä nostanut juurikaan enempää. Nyt on autossa tollainen takanoja: Tuossa siis 35" alla ja edessä 52" pakat, 30mm alkuperäisiä pidemmillä riipuilla ja takana shackle flip alkuperäisillä riipuilla. Koria ei ole korotettu yhtään, mtaitaa olla päinvastoin kumit aika lätässä... Eikä tuo keula kovin korkealla ole... Olisko 150 konepellin korkeus? Mitäs tuo "v***n kuolleet jouset" tarkottaa? Takajousissa, onko vähän kaarta jäljellä, vai onko ne jo suorana/nurinpäin? Etujouset jos on suorana, niin ovat kunnossa... Nurinpäin kaarella, niin ovat kuoleentuneet. 35" ilman korotuksia, eli kuoleentuneilla jousilla ja noilla sun palikoilla ihan yhtälailla, ottaa kääntäessä lokarien kaarista kiinni oikein huolella, sekä etu että takareunasta. Ainakin noilla GM:än omilla 8.25" leveillä vanteilla, vaikkeivat kovin levittävät ole.
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. Viimeksi muokannut Gary Grand : 24.10.2008 09:24 Perustelu: lisää tietoa |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla edessä ranchon 4" jouset ja on älyttömän kova keula. Takana klossit jousen ja akselin välissä. Takapää toimii ihan hyvin. Muutan silti shakckle flippiin heti kun vain kerkiän. Nyt on persuus vähän alempana kun keula.
|
|
||||
|
||||
![]()
mulla on takana orggis jouset, ennen niissä oli 100mm korotuspalat ja ajo oli aika hirveää, samoin kardaanin päälle se tuppas käymään, palikat on sulatossa ja tilalle shakle flip korvat ("mainos" löytyy vielä"mainos") vakio riipuilla, kardaanikulmat parani ja jousitus on paljon pehmeempi.. edessä on ranchon jouset, diisselin ja ison vinssin kanssa ne oli mukavat ja jousti aika hyvin, nyt bensapannun kanssa ne on vähän turhan jäykät ja ajo on vähän semmosta pökimistä...
|
|
|||
|
|||
![]() ??
" Tuossa siis 35" alla ja edessä 52" pakat, 30mm alkuperäisiä pidemmillä riipuilla ja takana shackle flip alkuperäisillä riipuilla. Koria ei ole korotettu yhtään, mtaitaa olla päinvastoin kumit aika lätässä...
Eikä tuo keula kovin korkealla ole... Olisko 150 konepellin korkeus? Mitäs tuo "v***n kuolleet jouset" tarkottaa? Takajousissa, onko vähän kaarta jäljellä, vai onko ne jo suorana/nurinpäin? Etujouset jos on suorana, niin ovat kunnossa... Nurinpäin kaarella, niin ovat kuoleentuneet. 35" ilman korotuksia, eli kuoleentuneilla jousilla ja noilla sun palikoilla ihan yhtälailla, ottaa kääntäessä lokarien kaarista kiinni oikein huolella, sekä etu että takareunasta. Ainakin noilla GM:än omilla 8.25" leveillä vanteilla, vaikkeivat kovin levittävät ole. __________________ "TAKEN OFF THE ROAD" Ei sieltä söörciltä mitään löydä ![]() Siis mulla on etujouset nurinpäin, paskat!! ja takana vähän kaarella, mutta ne on paskat!! Ostan kaikki uudet ja iskarit kans. Ja mulla ei yksikään ratas ota mihinkään kaareen kiinni, ei takana ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Rahamiehiä olet!!!! Halvemmallakin korottaa!! Iskarit nyt muutenkin kannattaa ostaa pitkät jotta ei vastusta joustoja.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
|
|||
|
|||
![]() Kertokaa....
no kai nyt jollain on 6" korotusjousista kokemusta???
entä 4" ja siitä jollain konstilla ylemmäs? mitkä ois hyvät?? ROHKEESTI VAAN......
|
||||
|
||||
![]()
Mulla kans 35" rinkulat ja melko kuolleentuneet etujouset mut takana vielä kondiksessa, eikä ota kaariin kiinni paitsi mettässä...
Rytarilta ostin shakle flipit taakse ja löysin vanin jouset eteen kun ei blazerin jousia löytyny, mutta perhana kun ei oo kerenny asentaan vielä ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
mulla oli vanhassa blazerissä Skyjacker 6 korutus sarja, hyvin toimi mun mielestä, mitä nyt sillä kerkes ajaan,,,,kardaani kulmatkin pysy kohtuu asennossa.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() summit race:ssa ei nähtävästi myydä niitä???
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja muutoskatsastuksessa kelpaa vain 3" (77 mm) jousituksen korotus, kai tämän tiedät? |
|
|||
|
|||
![]()
EI EI EIKU, ostat sen MBmokin tuolta myydään palstalta 3000€ ja laitat siitä maastoon sopivammat akselit alles, kuten tuo Tiku83 on tehnyt. Ei tartte kikkailla.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on 6 tuuman korotus, takana shakle flipit ja 2 tuumaset palat vielä akselin ja jousien väilissä, toimii tosi hyvin, edessä mä on juuri laittanut blazeri orkkis takajouset ja siinä myöskin 2 tuumaset palat, auto on aika suora, pikkasen korkeampi keulassa vaikka on diesel koneella..
Sitten mulla on vielä korinkorotus 3 tuuma, mahtuu 42" swamperit hyvin pyörimään. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ja konttorilla voi yrittää kusettaa ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Kyselin tuossa kesällä 4" kittiä paskarotteloon, rahti voi olla halpa ja hidas, tai kohtuullinen, tai nopea ja kallis...
tuollaista tuli summitilta: -------------------------------------------------------------- >>The following quote is based on your requested parts in *US Dollar*: 1 ENS-3-2106G SPRING BUSHING REAR G $38.69 1 EXP-K1011 4" LIFT KIT $532.95 *******>>>>>Item or items requested are in-stock unless otherwise noted<<<<<****** Handling charge:>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>$24.95 Shipping Options (Choose one): ** ALL prices for these options are ESTIMATED ** (>>The following quotes are based on the shipping cost only and would be in ADDITION to the costs listed above<<) **Shipping methods are based on delivery to your door unless otherwise noted** DHL (5-10 Day) >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>$1,000.00 BAX Global (3-7 Day) Pick-up at International Airport>>>>$302.00 Sorry, we do not offer Ocean/Sea freight. -------------------------------------------------------------------- ja tuollaista JCW:ltä: Carrier: Federal Express Delivery Time: 4-6 WEEKS US $ 197.00 MERCHANDISE VALUE IN US FUNDS $ 323.95 TOTAL TO BE CHARGED $ 520.95 ALL PRICES QUOTED IN UNITED STATES DOLLARS. DUTIES AND TAXES NOT INCLUDED. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Korotuksen lainmukaisuus onkin sitten toinen juttu. Maksimikorotus kun ko. luokan autolla taitaa olla jotakin muuta... Kannattanee huomioida nämä hommat aina etukäteen. Juha |
|
||||
|
||||
![]()
KYM#5 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ite ajelin kyseisellä kampeella 40x17-15 renkailla mutta varovasti ettei pellit menny ruttuun ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
128cm on reikäväli elikkäs vähän pidemmät kun blazerin etujouset, mutta taas pikkusen lyhyemmät kun blazerin takajouset.
Ne jouset tais olla -90 tai -91 vanista, lehtiä siinä on muutama enemmän mut saahan niitä aina pois ![]() Oli meinaan pirun vaikee löytää blazerin takajousia... |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuohan voisi olla helpompi kun perinteinen 52" viritys.. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos vaikka ens viikolla pääsis alotteleen ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vitara -91 korottaminen | jamppa00 | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 11.06.2010 13:51 |
BJ-40 korottaminen | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 31.03.2008 13:15 | |
toyotan korotus rangen jousilla | kelkka700 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.09.2007 18:35 |
Korottaminen | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.07.2005 11:32 | |
BJ40 SOA Hj:. jousilla | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.03.2005 22:25 |