Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.10.2008, 06:16
Mikak86 Mikak86 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 18
Perusasetus

Blazerin korottaminen jousilla??


Tere!!
Olis tällanen mielen päällä... mulla on autossa tällä hetkellä vähän korotusta (2" akselin ja jousien välissä ja v***n kuolleet jouset ja iskarit joka nurkassa) + 35x12.5/15 renkaat. Nyt olen tilaamassa USA:sta yli 1000$ osia ja tarvis tietoa ja kokemuksen omaavien kommentointia korottamisesta??

Mitenkäs luuletta että 6" korotusjouset toimis alla??? vai tilaanko 4" jouset ja anna olla ne noin 2" rautapalat siellä jousien ja akselien välissä?? Vai laitanko taakse shakle flipin ja jostain vakio jouset, ja eteen 4" jouset? (onko auto enää suorassa?)

Ja onkohan ne kuinka pirun jäykät (6") ku miettii et ne on jo aika kaarelle taottu?? varsinki takapäässä

Ja kuinkahan paljon mahtaa tulla tullimaksuja tilauksesta, osaako joku sanoa???

Vittu ku oon kohta ihan sekasin ku ei tiedä miten tekis ton korotuksen kans

ANTAKAA NYT REILUSTI KOMMENTTIA!! OON VIELÄ AIKA KOKEMATON TÄSTÄ AIHEESTA!!
Kiitän todella paljon jo etukäteen, toivottavasti jaksatta neuvoa!!

__________________
" Hällä väliä, Mulla löysä!! "
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.10.2008, 07:07
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.884
Perusasetus

search?

No, tuossa on ainakin yksi:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=39951

Ilman muuta korotuspalikat pois.
Tuo Shackle flip ei nosta kuin vajaa 10senttiä, äkkiä sanoisin että 8cm, mutta ainakin mulla kardaanikulmat pysyi asiallisina ilman mitään muita muutoksia
Tuo mitta tulee mieleen, kun aiemmin siinä oli 3" palikka jousen alla, eikä tuo flippi takapäätä nostanut juurikaan enempää.
Nyt on autossa tollainen takanoja:

Tuossa siis 35" alla ja edessä 52" pakat, 30mm alkuperäisiä pidemmillä riipuilla ja takana shackle flip alkuperäisillä riipuilla. Koria ei ole korotettu yhtään, mtaitaa olla päinvastoin kumit aika lätässä...
Eikä tuo keula kovin korkealla ole... Olisko 150 konepellin korkeus?

Mitäs tuo "v***n kuolleet jouset" tarkottaa? Takajousissa, onko vähän kaarta jäljellä, vai onko ne jo suorana/nurinpäin? Etujouset jos on suorana, niin ovat kunnossa... Nurinpäin kaarella, niin ovat kuoleentuneet.
35" ilman korotuksia, eli kuoleentuneilla jousilla ja noilla sun palikoilla ihan yhtälailla, ottaa kääntäessä lokarien kaarista kiinni oikein huolella, sekä etu että takareunasta. Ainakin noilla GM:än omilla 8.25" leveillä vanteilla, vaikkeivat kovin levittävät ole.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.

Viimeksi muokannut Gary Grand : 24.10.2008 09:24 Perustelu: lisää tietoa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.10.2008, 08:09
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Mulla edessä ranchon 4" jouset ja on älyttömän kova keula. Takana klossit jousen ja akselin välissä. Takapää toimii ihan hyvin. Muutan silti shakckle flippiin heti kun vain kerkiän. Nyt on persuus vähän alempana kun keula.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.10.2008, 10:22
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

mulla on takana orggis jouset, ennen niissä oli 100mm korotuspalat ja ajo oli aika hirveää, samoin kardaanin päälle se tuppas käymään, palikat on sulatossa ja tilalle shakle flip korvat ("mainos" löytyy vielä"mainos") vakio riipuilla, kardaanikulmat parani ja jousitus on paljon pehmeempi.. edessä on ranchon jouset, diisselin ja ison vinssin kanssa ne oli mukavat ja jousti aika hyvin, nyt bensapannun kanssa ne on vähän turhan jäykät ja ajo on vähän semmosta pökimistä...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.10.2008, 11:08
Mikak86 Mikak86 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 18
Perusasetus

??


" Tuossa siis 35" alla ja edessä 52" pakat, 30mm alkuperäisiä pidemmillä riipuilla ja takana shackle flip alkuperäisillä riipuilla. Koria ei ole korotettu yhtään, mtaitaa olla päinvastoin kumit aika lätässä...
Eikä tuo keula kovin korkealla ole... Olisko 150 konepellin korkeus?

Mitäs tuo "v***n kuolleet jouset" tarkottaa? Takajousissa, onko vähän kaarta jäljellä, vai onko ne jo suorana/nurinpäin? Etujouset jos on suorana, niin ovat kunnossa... Nurinpäin kaarella, niin ovat kuoleentuneet.
35" ilman korotuksia, eli kuoleentuneilla jousilla ja noilla sun palikoilla ihan yhtälailla, ottaa kääntäessä lokarien kaarista kiinni oikein huolella, sekä etu että takareunasta. Ainakin noilla GM:än omilla 8.25" leveillä vanteilla, vaikkeivat kovin levittävät ole.
__________________
"TAKEN OFF THE ROAD"

Ei sieltä söörciltä mitään löydä

Siis mulla on etujouset nurinpäin, paskat!! ja takana vähän kaarella, mutta ne on paskat!! Ostan kaikki uudet ja iskarit kans.
Ja mulla ei yksikään ratas ota mihinkään kaareen kiinni, ei takana eikä edessä vaikka mihin kääntää!! sitä en tiedä jos ihan ääripään joustoja etupäällä käännössä ottaa, et ottaako silloin kiinni, mut ei ainakaan vielä oo ottanu....
__________________
" Hällä väliä, Mulla löysä!! "
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2008, 11:13
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Rahamiehiä olet!!!! Halvemmallakin korottaa!! Iskarit nyt muutenkin kannattaa ostaa pitkät jotta ei vastusta joustoja.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.10.2008, 11:26
Mikak86 Mikak86 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja panzer Näytä viesti
Rahamiehiä olet!!!! Halvemmallakin korottaa!! Iskarit nyt muutenkin kannattaa ostaa pitkät jotta ei vastusta joustoja.
Kyllä tarkoitus ois tilata suoraan jorpakon takaa uusia osia!! on vielä tää euro/dollari kurssi niin vitun hyvä ehkä joku superlift/rancho/Skyjacker sarja ja bilsteinin puretttavat/säädettävät kaasuiskarit ja jotain muuta kivaa...
__________________
" Hällä väliä, Mulla löysä!! "
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.10.2008, 17:12
Mikak86 Mikak86 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 18
Perusasetus

Kertokaa....


no kai nyt jollain on 6" korotusjousista kokemusta???

entä 4" ja siitä jollain konstilla ylemmäs? mitkä ois hyvät??

ROHKEESTI VAAN......
__________________
" Hällä väliä, Mulla löysä!! "
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.10.2008, 17:45
pattis:n Avatar
pattis pattis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.08
Sijainti: turenki
Viestit: 341
Perusasetus

Mulla kans 35" rinkulat ja melko kuolleentuneet etujouset mut takana vielä kondiksessa, eikä ota kaariin kiinni paitsi mettässä...

Rytarilta ostin shakle flipit taakse ja löysin vanin jouset eteen kun ei blazerin jousia löytyny, mutta perhana kun ei oo kerenny asentaan vielä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.10.2008, 17:50
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.554
Perusasetus

mulla oli vanhassa blazerissä Skyjacker 6 korutus sarja, hyvin toimi mun mielestä, mitä nyt sillä kerkes ajaan,,,,kardaani kulmatkin pysy kohtuu asennossa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.10.2008, 18:40
Mikak86 Mikak86 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiku83 Näytä viesti
mulla oli vanhassa blazerissä Skyjacker 6 korutus sarja, hyvin toimi mun mielestä, mitä nyt sillä kerkes ajaan,,,,kardaani kulmatkin pysy kohtuu asennossa.
Juurikin tuollaista sarjaa netistä katselen ja yritän kysellä http://chevyk5blazer.com sivuilta skyjackereista (6") sarjasta, onko saanu kiitoksia!!
__________________
" Hällä väliä, Mulla löysä!! "
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 24.10.2008, 18:48
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikak86 Näytä viesti
Juurikin tuollaista sarjaa netistä katselen ja yritän kysellä http://chevyk5blazer.com sivuilta skyjackereista (6") sarjasta, onko saanu kiitoksia!!
katso sitten että on soft spring merkinnällä, mulla on neljä tuumanen edessä ja takana flippi ja 2` palat, alusta toimii oikein mukavasti, 37` renkaat alla. varmaan riitäs 35` noi korotukset.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.10.2008, 18:57
Mikak86 Mikak86 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
katso sitten että on soft spring merkinnällä, mulla on neljä tuumanen edessä ja takana flippi ja 2` palat, alusta toimii oikein mukavasti, 37` renkaat alla. varmaan riitäs 35` noi korotukset.
Mä oon kans miettiny et onko niitä kahdenlaisia, ku osassa paikkaa mainostetaan just sitä soft spring mallia
summit race:ssa ei nähtävästi myydä niitä???
__________________
" Hällä väliä, Mulla löysä!! "
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.10.2008, 21:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikak86 Näytä viesti

Ja kuinkahan paljon mahtaa tulla tullimaksuja tilauksesta, osaako joku sanoa???

Vittu ku oon kohta ihan sekasin ku ei tiedä miten tekis ton korotuksen kans

ANTAKAA NYT REILUSTI KOMMENTTIA!! OON VIELÄ AIKA KOKEMATON TÄSTÄ AIHEESTA!!
Kiitän todella paljon jo etukäteen, toivottavasti jaksatta neuvoa!!
Tullia mennee n. 4.5 % osien ja rahdin hinnasta + alv. Ja rahti voi olla äkkiä yhen tuhannen taalaa myös, ota selvää ennen kuin vaan laitatat tulemaan!

Ja muutoskatsastuksessa kelpaa vain 3" (77 mm) jousituksen korotus, kai tämän tiedät?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.10.2008, 21:32
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

EI EI EIKU, ostat sen MBmokin tuolta myydään palstalta 3000€ ja laitat siitä maastoon sopivammat akselit alles, kuten tuo Tiku83 on tehnyt. Ei tartte kikkailla.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.10.2008, 21:41
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Mulla on 6 tuuman korotus, takana shakle flipit ja 2 tuumaset palat vielä akselin ja jousien väilissä, toimii tosi hyvin, edessä mä on juuri laittanut blazeri orkkis takajouset ja siinä myöskin 2 tuumaset palat, auto on aika suora, pikkasen korkeampi keulassa vaikka on diesel koneella..
Sitten mulla on vielä korinkorotus 3 tuuma, mahtuu 42" swamperit hyvin pyörimään.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 25.10.2008, 06:57
Mikak86 Mikak86 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 18
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Tullia mennee n. 4.5 % osien ja rahdin hinnasta + alv. Ja rahti voi olla äkkiä yhen tuhannen taalaa myös, ota selvää ennen kuin vaan laitatat tulemaan!

Ja muutoskatsastuksessa kelpaa vain 3" (77 mm) jousituksen korotus, kai tämän tiedät?
No ei helvetissä mitenkään tuu tuhatta taalaa rahdista!!?? ei sitten mitenkää... mut mistä otan selvää jos epäilystä on?? eng. kieli huono
ja konttorilla voi yrittää kusettaa
__________________
" Hällä väliä, Mulla löysä!! "
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.10.2008, 07:43
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Kyselin tuossa kesällä 4" kittiä paskarotteloon, rahti voi olla halpa ja hidas, tai kohtuullinen, tai nopea ja kallis...
tuollaista tuli summitilta:
--------------------------------------------------------------
>>The following quote is based on your requested parts in *US Dollar*:

1 ENS-3-2106G SPRING BUSHING REAR G $38.69
1 EXP-K1011 4" LIFT KIT $532.95

*******>>>>>Item or items requested are in-stock unless otherwise noted<<<<<******

Handling charge:>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>$24.95

Shipping Options (Choose one): ** ALL prices for these options are ESTIMATED **
(>>The following quotes are based on the shipping cost only and would be in ADDITION to the costs listed above<<)
**Shipping methods are based on delivery to your door unless otherwise noted**
DHL (5-10 Day) >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>$1,000.00
BAX Global (3-7 Day) Pick-up at International Airport>>>>$302.00
Sorry, we do not offer Ocean/Sea freight.

--------------------------------------------------------------------

ja tuollaista JCW:ltä:

Carrier: Federal Express
Delivery Time: 4-6 WEEKS
US $ 197.00

MERCHANDISE VALUE IN US FUNDS $ 323.95

TOTAL TO BE CHARGED $ 520.95

ALL PRICES QUOTED IN UNITED STATES DOLLARS.
DUTIES AND TAXES NOT INCLUDED.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 25.10.2008, 08:32
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiku83 Näytä viesti
mulla oli vanhassa blazerissä Skyjacker 6 korutus sarja, hyvin toimi mun mielestä, mitä nyt sillä kerkes ajaan,,,,kardaani kulmatkin pysy kohtuu asennossa.
Taitaa nykyään olla minun omistuksessa oleva kone. Toimii ihan ok, vaikka 37x14,5 Creepyt ei äärijoustoissa mahdukkaan pyörimään ainakaan edessä. Renkaiden vaihto onkin suunnitteilla... ehkäpä 35x13,5 Mudzilla olisi parempi.

Korotuksen lainmukaisuus onkin sitten toinen juttu. Maksimikorotus kun ko. luokan autolla taitaa olla jotakin muuta... Kannattanee huomioida nämä hommat aina etukäteen.

Juha
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 25.10.2008, 09:20
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.281
Perusasetus

Tuolta tuli meidän blazerii 4" korotus sarja. ja hintaa sarjalla 700€
http://www.4x4parts.fi/
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 25.10.2008, 10:03
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.554
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Taitaa nykyään olla minun omistuksessa oleva kone. Toimii ihan ok, vaikka 37x14,5 Creepyt ei äärijoustoissa mahdukkaan pyörimään ainakaan edessä. Renkaiden vaihto onkin suunnitteilla... ehkäpä 35x13,5 Mudzilla olisi parempi.

Korotuksen lainmukaisuus onkin sitten toinen juttu. Maksimikorotus kun ko. luokan autolla taitaa olla jotakin muuta... Kannattanee huomioida nämä hommat aina etukäteen.

Juha

ite ajelin kyseisellä kampeella 40x17-15 renkailla mutta varovasti ettei pellit menny ruttuun
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 25.10.2008, 17:53
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pattis Näytä viesti
Mulla kans 35" rinkulat ja melko kuolleentuneet etujouset mut takana vielä kondiksessa, eikä ota kaariin kiinni paitsi mettässä...

Rytarilta ostin shakle flipit taakse ja löysin vanin jouset eteen kun ei blazerin jousia löytyny, mutta perhana kun ei oo kerenny asentaan vielä
Minkä mittaiset vanin jouset on? Mistä vanista?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 25.10.2008, 19:39
pattis:n Avatar
pattis pattis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.08
Sijainti: turenki
Viestit: 341
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Minkä mittaiset vanin jouset on? Mistä vanista?
128cm on reikäväli elikkäs vähän pidemmät kun blazerin etujouset, mutta taas pikkusen lyhyemmät kun blazerin takajouset.
Ne jouset tais olla -90 tai -91 vanista, lehtiä siinä on muutama enemmän mut saahan niitä aina pois
Oli meinaan pirun vaikee löytää blazerin takajousia...
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 26.10.2008, 07:49
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pattis Näytä viesti
128cm on reikäväli elikkäs vähän pidemmät kun blazerin etujouset, mutta taas pikkusen lyhyemmät kun blazerin takajouset.
Ne jouset tais olla -90 tai -91 vanista, lehtiä siinä on muutama enemmän mut saahan niitä aina pois
Oli meinaan pirun vaikee löytää blazerin takajousia...
Eli etukiinnikettä ei tarvitse siirtää? pysyykö akseli samassa paikassa?
Tuohan voisi olla helpompi kun perinteinen 52" viritys..
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 26.10.2008, 08:04
pattis:n Avatar
pattis pattis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.08
Sijainti: turenki
Viestit: 341
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Eli etukiinnikettä ei tarvitse siirtää? pysyykö akseli samassa paikassa?
Tuohan voisi olla helpompi kun perinteinen 52" viritys..
Akseli taitaa silti liikkua vähän eteenpaäin, mutta en osaa sanoo vielä kuinka paljon kun ei oo kiinni vielä...
Jos vaikka ens viikolla pääsis alotteleen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vitara -91 korottaminen jamppa00 Tekniikka & Jutustelu 27 11.06.2010 13:51
BJ-40 korottaminen Tekniikka & Jutustelu 3 31.03.2008 13:15
toyotan korotus rangen jousilla kelkka700 Tekniikka & Jutustelu 7 14.09.2007 18:35
Korottaminen Tekniikka & Jutustelu 4 14.07.2005 11:32
BJ40 SOA Hj:. jousilla Killer-Wo Tekniikka & Jutustelu 4 14.03.2005 22:25


Sivu luotu: 13:35 (GMT +2).