Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.07.2004, 10:20
HEKULIINI HEKULIINI ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.04.04
Sijainti: Belarus.
Viestit: 1.681
Perusasetus

Jeepin jarrut


Huomasin tuossa mielikseni, kun soralla hieman jarruttelin, että taitaa takapyörät mennä lukkoon ennen etupyöriä. Jännä juttu, sillä takana on rummut ja edessä levyt. Tulee varmaan mielenkiintoisia hetkiä talvella. Kai asialle täytyy jotain tehdä, mutta mikähän siihen auttaisi? Muistan, että joku olisi myös joskus asiasta maininnut, muttei sen enempää että oliko kyseessä säätö vaiko täys jarruremppa...

4x4 KONTATEN OLISIT JO PERILLÄ!!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.07.2004, 10:40
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.183
Perusasetus

Eiköhän jeepulassakin ole kuormanmukaan säätyvät takajarrut eli olisko venttiilin säädin jumissa tai säätö tanko vääntynyt.
Mutta jamantilta tulee varmaan varmaa tietoa.



#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.07.2004, 10:42
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.183
Perusasetus

Jaa niin ja jos olet takapäätä nostanut jotenkin niin todennäkösesti säätö pielessä.

#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.07.2004, 10:46
HEKULIINI HEKULIINI ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.04.04
Sijainti: Belarus.
Viestit: 1.681
Perusasetus

Just Just, täytyykin selvittää tuo säädin homma... Takapäässä on vielä pelkkä iskarikorotus, mutta käyremmät jouset odottelee jo tallissa...

4x4 KONTATEN OLISIT JO PERILLÄ!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.07.2004, 10:51
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jos jousitusta nostaa, takapyörien jarrumomentti PIENENEE!! Suosittelisin takajarrujen putsaamista ens alkuun. Rummussa pyörivä tomu / savi pölly saa ihmeellisiä tehostusvaikutuksia aikaiseksi.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.07.2004, 10:55
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.183
Perusasetus

Ja jos on kuoleentuneet jouset niin olis kuin kuorma päällä.
Joo tehostaa kanssa jos kengät irti on kokemusta.

#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.07.2004, 11:35
HEKULIINI HEKULIINI ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.04.04
Sijainti: Belarus.
Viestit: 1.681
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Jos jousitusta nostaa, takapyörien jarrumomentti PIENENEE!! Suosittelisin takajarrujen putsaamista ens alkuun. Rummussa pyörivä tomu / savi pölly saa ihmeellisiä tehostusvaikutuksia aikaiseksi.

Note! This message was posted anonymously!
Eli syynä voi olla se, että etupää on jo korotettu laillisesti, ja on hieman korkeammalla, kuin takapää. Eli kun saan takapään ylös, niin pitäs tasaantua...

4x4 KONTATEN OLISIT JO PERILLÄ!!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.07.2004, 11:58
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.183
Perusasetus

Jep voipi parantua ja sitä säätö tankoo säätämällä sit loppu säätö
taivuttamalla tai jos siinä on joku liuku säätö.
Mutta ehdottomasti nosta se takapääkin ensin ennenkun säätelet.

#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.07.2004, 12:40
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Eiköhän jeepulassakin ole kuormanmukaan säätyvät takajarrut eli olisko venttiilin säädin jumissa tai säätö tanko vääntynyt.
Mutta jamantilta tulee varmaan varmaa tietoa.



#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################
Ei ole Cherokeessa kuorman tunnistus venttiiliä, Comanchesta sellainen löytyy. Kyllä suosittelisin ensin korkeuden tasaamista ja jarrujen puhdistusta ja samalla tietenkin tarkistaa että jarruissa ei ole esim. peräöljyä tai jarrunestettä (jotkut kitkamateriaalit kastuessaan peräöljyyn tai jarrunesteeseen alkavat ottamaan tosi herkästi kiinni). Kannattaa myös katsoa kitkapintoja sillä silmällä että onko korjattu mahdollista nestevuotoa mutta kitkat on vain puhdistettu eikä vaihdettu uusiin!!!! Samaten rummut, onko puhdistettu vai onko lämmittämällä poltettu nesteet huokosista (nimimerkki: CJ-7:n rumpua tänään grillaava)!

Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.07.2004, 12:47
HEKULIINI HEKULIINI ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.04.04
Sijainti: Belarus.
Viestit: 1.681
Perusasetus

Täytyy ottaa viikonloppuna homma työn alle, jos kerkeen, kun lupasin tutun ooppeliin laittaa uudet helmat... No onhan talveen vielä aikaa...

4x4 KONTATEN OLISIT JO PERILLÄ!!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj:n jarrut Tekniikka & Jutustelu 6 11.08.2007 13:35
jarrut ja pyh Cental73 Tekniikka & Jutustelu 3 25.04.2006 18:44
ISUZU:n JARRUT JaHa Tekniikka & Jutustelu 11 18.03.2006 12:21
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) Paavo Tekniikka & Jutustelu 20 12.12.2005 15:21
BJ 40/42 jarrut? MHS Tekniikka & Jutustelu 5 09.02.2005 23:16


Sivu luotu: 08:56 (GMT +2).