Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jeepin jarrut (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=4557)

HEKULIINI 14.07.2004 10:20

Jeepin jarrut
 
Huomasin tuossa mielikseni, kun soralla hieman jarruttelin, että taitaa takapyörät mennä lukkoon ennen etupyöriä. Jännä juttu, sillä takana on rummut ja edessä levyt. Tulee varmaan mielenkiintoisia hetkiä talvella. Kai asialle täytyy jotain tehdä, mutta mikähän siihen auttaisi? Muistan, että joku olisi myös joskus asiasta maininnut, muttei sen enempää että oliko kyseessä säätö vaiko täys jarruremppa...

4x4 KONTATEN OLISIT JO PERILLÄ!!!

Tojo4wd 14.07.2004 10:40

Eiköhän jeepulassakin ole kuormanmukaan säätyvät takajarrut eli olisko venttiilin säädin jumissa tai säätö tanko vääntynyt.
Mutta jamantilta tulee varmaan varmaa tietoa.



#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################

Tojo4wd 14.07.2004 10:42

Jaa niin ja jos olet takapäätä nostanut jotenkin niin todennäkösesti säätö pielessä.

#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################

HEKULIINI 14.07.2004 10:46

Just Just, täytyykin selvittää tuo säädin homma... Takapäässä on vielä pelkkä iskarikorotus, mutta käyremmät jouset odottelee jo tallissa...

4x4 KONTATEN OLISIT JO PERILLÄ!!!

14.07.2004 10:51

Jos jousitusta nostaa, takapyörien jarrumomentti PIENENEE!! Suosittelisin takajarrujen putsaamista ens alkuun. Rummussa pyörivä tomu / savi pölly saa ihmeellisiä tehostusvaikutuksia aikaiseksi.

Note! This message was posted anonymously!

Tojo4wd 14.07.2004 10:55

Ja jos on kuoleentuneet jouset niin olis kuin kuorma päällä.
Joo tehostaa kanssa jos kengät irti on kokemusta.

#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################

HEKULIINI 14.07.2004 11:35

Lainaus:

quote:
Jos jousitusta nostaa, takapyörien jarrumomentti PIENENEE!! Suosittelisin takajarrujen putsaamista ens alkuun. Rummussa pyörivä tomu / savi pölly saa ihmeellisiä tehostusvaikutuksia aikaiseksi.

Note! This message was posted anonymously!
Eli syynä voi olla se, että etupää on jo korotettu laillisesti, ja on hieman korkeammalla, kuin takapää. Eli kun saan takapään ylös, niin pitäs tasaantua...

4x4 KONTATEN OLISIT JO PERILLÄ!!!

Tojo4wd 14.07.2004 11:58

Jep voipi parantua ja sitä säätö tankoo säätämällä sit loppu säätö
taivuttamalla tai jos siinä on joku liuku säätö.
Mutta ehdottomasti nosta se takapääkin ensin ennenkun säätelet.

#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################

JAMANT 14.07.2004 12:40

Lainaus:

quote:
Eiköhän jeepulassakin ole kuormanmukaan säätyvät takajarrut eli olisko venttiilin säädin jumissa tai säätö tanko vääntynyt.
Mutta jamantilta tulee varmaan varmaa tietoa.



#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################
Ei ole Cherokeessa kuorman tunnistus venttiiliä, Comanchesta sellainen löytyy. Kyllä suosittelisin ensin korkeuden tasaamista ja jarrujen puhdistusta ja samalla tietenkin tarkistaa että jarruissa ei ole esim. peräöljyä tai jarrunestettä (jotkut kitkamateriaalit kastuessaan peräöljyyn tai jarrunesteeseen alkavat ottamaan tosi herkästi kiinni). Kannattaa myös katsoa kitkapintoja sillä silmällä että onko korjattu mahdollista nestevuotoa mutta kitkat on vain puhdistettu eikä vaihdettu uusiin!!!! Samaten rummut, onko puhdistettu vai onko lämmittämällä poltettu nesteet huokosista (nimimerkki: CJ-7:n rumpua tänään grillaava)!

Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!

HEKULIINI 14.07.2004 12:47

Täytyy ottaa viikonloppuna homma työn alle, jos kerkeen, kun lupasin tutun ooppeliin laittaa uudet helmat... No onhan talveen vielä aikaa...

4x4 KONTATEN OLISIT JO PERILLÄ!!!


Sivu luotu: 00:25 (GMT +2).