Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2011, 17:01
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

uretaanista korotus


Kestääkö uretaani puslat korotuksessa. Aine 60mm halkasija 50mm korkee 12mm reikä keskelle. eli korin ja rungon väliin tulossa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2011, 18:18
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Eikös uretaania ole eri kovuisina? Mitään alkuperäisiä kumipuslia pehmeämpää en laittaisi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2011, 18:24
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Tuo uretaani on aika laaja käsite...sitä purkissa olevaa vaahtoa tuskin tarkoitetaan tässä mutta eiköhän nylonia tai "pommia" käytetä useimmin.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2011, 20:01
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 841
Perusasetus

Mulle tuli semmoista ihme kumia olevat korotuspalat. Joka vuosi pitää leimalle kiristää pultteja. Mä vaihdan ne ens kesänä nylonisiin. Haluakko nuo minun vanhat sitten. Alussa ne oli 60mm ja nyt ne on 50 mm. Ja tuntuu olevan tosi kovaa kummia. Luulin että kestäis mutta mitästä sitä vi**ua. Nää saa sitte joku ilmaiseksi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2011, 20:31
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kestääkö uretaani puslat korotuksessa. Aine 60mm halkasija 50mm korkee 12mm reikä keskelle. eli korin ja rungon väliin tulossa.

Mulla pajerossa tällaiset: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=45-2113

Yhdestä rullasta tulee 2kpl,eikä maksa paljon...ja kestää varmasti.!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.02.2011, 18:30
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear Näytä viesti
Mulla pajerossa tällaiset: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=45-2113

Yhdestä rullasta tulee 2kpl,eikä maksa paljon...ja kestää varmasti.!
Eikä painu kasaan, Sen takaa teräsholkki joka on puslan sisällä. Joustaa yhtä hyvin kuin esimerkiksi alasin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2011, 18:37
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Eikä painu kasaan, Sen takaa teräsholkki joka on puslan sisällä. Joustaa yhtä hyvin kuin esimerkiksi alasin

kyllä joustoihin kuitenkin kannattaa panostaa enempi alustassa kuin korin korotuspaloissa... esim. lätkäkiekkohan on tunnetusti mukavan pehmeä, vaikkapa hampaisiin lämättynä, ja varsin usein käytetty korotuspalana... voishan kokeilla tietty jääpalloakin
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.02.2011, 18:47
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Eikä painu kasaan, Sen takaa teräsholkki joka on puslan sisällä. Joustaa yhtä hyvin kuin esimerkiksi alasin
Sinne kun jättää lisäksi väliin ne alkuperäiset kumekset,niin saa niitä kaivattuja joustoja
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.02.2011, 00:05
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

Alu?


Jos menis vanhalla reseptillä ja jättäs sinne ne orkkis kumilurtonkit ja laittas sit vaan holkit korin ja ylimmän prikan väliin? Sit vaan kilopultista uudet pultit ku vedät sahalla tai rälläkällä ne orkkikset paskaks ku nehän ei ehjänä kuitenkaa lähe?Näin jäis hieman joústoa eikä alkais kori pärisee ja tärisee ja halpaaki ois ku sahais vaa putkesta holkit. Viel jos alumiinista ni ois sport ja hipo. Saletisti natzaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.02.2011, 18:10
Black Bear:n Avatar
Black Bear Black Bear ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.12.10
Sijainti: Muhos
Viestit: 195
Perusasetus

Tässä tämä mun ratkaisu noilla kölirullilla.
Korotukset ollut autossa noin 10-vuotta,eikä ole muuttunut mihinkään.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Korinkorotus2.jpg‎
Views:	253
Size:	55,0 Kt
ID:	17254  
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.02.2011, 00:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Korin korotus


Olenkohan ymmärtänyt väärin?

Siis nuo korotuspalat pistetään korin ja KUMITYYNYN väliin ja kiristetään JOUSTAMATTOMAKSI paketiksi
pultilla.

Siis kori, korotuspala ja ja kumityynyn korinpuoleinen osa liikkuu samaa tahtia. (siis ideahan on korottaa
koria esim 50 mm, eikä saada lisää elävyyttä?, ainakin AKE: n (rib) mielestä).

Tuo NHL korotus (2-3 kpl jääkiekkoja) on vähintäänkin epäilyttävä, vaikkakaan en ole kuullut yhdestäkään
tieliikenteessä sattuneesta kolarista missä kori ja runko olisi jatkanut matkaansa erikseen.
Joskin noita irtonaisia/katkenneita pultteja on tullut vastaan.

Jos haluat lisää joustoa korin ja rungon väliin niin silloin asia on monimutkaisempi:
pitää "keksiä-" miten kori ja runko pysyy päällekkäin AINA ja saada myös katsastusmiehet samaan
mielipiteeseen rakenteen kestävyydestä ja mm. jarruputkien kestävyydestä yms.

Itse saattaisin tehdä korotuspalat seuraavasti: korotuspala muodostuu 2 erivahvuisesta vesijohtoputkestä,
pienemmän sisähalkaisija on noin 12mm, pultti menee siitä läpi, ja suurempi on noin kumityynyn ulkohalkaisija
taikka pikkasen alle, ja korilaatat tms paketin molempiin päihin hitsaten molempiin putkiin.
ja pala maalattas uittamalla sitä peltikattomaalissa tms.

Toki nuo jäykkämuoviset ja alumiinipalat kestää paremmin, mutta lämpölaajeneminen ja sähkökemiallinen
korroosio voi aiheuttaa ongelmia alle 10 vuoden......
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SOA korotus LCHJ61 Maasturiprojektit 2 14.02.2010 13:35
ln 110 korotus Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 12 18.11.2008 23:47
XJ:n korotus Saku T. Tekniikka & Jutustelu 10 02.06.2005 19:00
K-A:n korotus? miksu1 Tekniikka & Jutustelu 2 23.01.2005 21:05
FJ-55 Korotus? jambo72 Tekniikka & Jutustelu 1 12.11.2004 09:23


Sivu luotu: 15:47 (GMT +2).