|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
uretaanista korotusKestääkö uretaani puslat korotuksessa. Aine 60mm halkasija 50mm korkee 12mm reikä keskelle. eli korin ja rungon väliin tulossa.
|
#2
|
||||
|
||||
Eikös uretaania ole eri kovuisina? Mitään alkuperäisiä kumipuslia pehmeämpää en laittaisi.
|
#3
|
|||
|
|||
Tuo uretaani on aika laaja käsite...sitä purkissa olevaa vaahtoa tuskin tarkoitetaan tässä mutta eiköhän nylonia tai "pommia" käytetä useimmin.
|
#4
|
|||
|
|||
Mulle tuli semmoista ihme kumia olevat korotuspalat. Joka vuosi pitää leimalle kiristää pultteja. Mä vaihdan ne ens kesänä nylonisiin. Haluakko nuo minun vanhat sitten. Alussa ne oli 60mm ja nyt ne on 50 mm. Ja tuntuu olevan tosi kovaa kummia. Luulin että kestäis mutta mitästä sitä vi**ua. Nää saa sitte joku ilmaiseksi.
|
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mulla pajerossa tällaiset: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=45-2113 Yhdestä rullasta tulee 2kpl,eikä maksa paljon...ja kestää varmasti.! |
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
kyllä joustoihin kuitenkin kannattaa panostaa enempi alustassa kuin korin korotuspaloissa... esim. lätkäkiekkohan on tunnetusti mukavan pehmeä, vaikkapa hampaisiin lämättynä, ja varsin usein käytetty korotuspalana... voishan kokeilla tietty jääpalloakin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
Sinne kun jättää lisäksi väliin ne alkuperäiset kumekset,niin saa niitä kaivattuja joustoja
|
#9
|
|||
|
|||
Alu?
Jos menis vanhalla reseptillä ja jättäs sinne ne orkkis kumilurtonkit ja laittas sit vaan holkit korin ja ylimmän prikan väliin? Sit vaan kilopultista uudet pultit ku vedät sahalla tai rälläkällä ne orkkikset paskaks ku nehän ei ehjänä kuitenkaa lähe?Näin jäis hieman joústoa eikä alkais kori pärisee ja tärisee ja halpaaki ois ku sahais vaa putkesta holkit. Viel jos alumiinista ni ois sport ja hipo. Saletisti natzaa.
|
#10
|
||||
|
||||
Tässä tämä mun ratkaisu noilla kölirullilla.
Korotukset ollut autossa noin 10-vuotta,eikä ole muuttunut mihinkään. |
#11
|
|||
|
|||
Korin korotus
Olenkohan ymmärtänyt väärin?
Siis nuo korotuspalat pistetään korin ja KUMITYYNYN väliin ja kiristetään JOUSTAMATTOMAKSI paketiksi pultilla. Siis kori, korotuspala ja ja kumityynyn korinpuoleinen osa liikkuu samaa tahtia. (siis ideahan on korottaa koria esim 50 mm, eikä saada lisää elävyyttä?, ainakin AKE: n (rib) mielestä). Tuo NHL korotus (2-3 kpl jääkiekkoja) on vähintäänkin epäilyttävä, vaikkakaan en ole kuullut yhdestäkään tieliikenteessä sattuneesta kolarista missä kori ja runko olisi jatkanut matkaansa erikseen. Joskin noita irtonaisia/katkenneita pultteja on tullut vastaan. Jos haluat lisää joustoa korin ja rungon väliin niin silloin asia on monimutkaisempi: pitää "keksiä-" miten kori ja runko pysyy päällekkäin AINA ja saada myös katsastusmiehet samaan mielipiteeseen rakenteen kestävyydestä ja mm. jarruputkien kestävyydestä yms. Itse saattaisin tehdä korotuspalat seuraavasti: korotuspala muodostuu 2 erivahvuisesta vesijohtoputkestä, pienemmän sisähalkaisija on noin 12mm, pultti menee siitä läpi, ja suurempi on noin kumityynyn ulkohalkaisija taikka pikkasen alle, ja korilaatat tms paketin molempiin päihin hitsaten molempiin putkiin. ja pala maalattas uittamalla sitä peltikattomaalissa tms. Toki nuo jäykkämuoviset ja alumiinipalat kestää paremmin, mutta lämpölaajeneminen ja sähkökemiallinen korroosio voi aiheuttaa ongelmia alle 10 vuoden...... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SOA korotus | LCHJ61 | Maasturiprojektit | 2 | 14.02.2010 13:35 |
ln 110 korotus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 18.11.2008 23:47 |
XJ:n korotus | Saku T. | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 02.06.2005 19:00 |
K-A:n korotus? | miksu1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.01.2005 21:05 |
FJ-55 Korotus? | jambo72 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 12.11.2004 09:23 |