Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2008, 19:43
Offroadrunner Offroadrunner ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.06.07
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

turbon ongelma, apuja kaivataan.


elikkäs 2l koneeseen on värkättynä pajeron turbo ja ongelmana on että turbo päästää öljyä mäntien päälle, ja paljon. mistä voisi johtua? puhallin on kaikinpuolin kunnossa, laakerit ei ole väljät jne. tuleva öljy on otettu t-haaralla laturin öljypumpusta ja paluuletku suoraan oljypohjaan. on esitetty että tulo-öljyssä liian suuri paine. jos paine on liian kova, niin onko kenelläkään tietoa paljonko se pitäisi olla?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2008, 19:57
azizp:n Avatar
azizp azizp ei ole kirjautuneena
Kultajäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.06
Sijainti: Hartola, Finland.
Viestit: 640
Perusasetus

Onkohan turbon öljykanava pystysuorassa!

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2008, 20:01
kuraputti kuraputti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.03.07
Sijainti: yppäri, Finland.
Viestit: 95
Perusasetus

Millanen öljyn paluuletkun sisä halkasia on? Se meinaan saa olla heti tosi reilu suhteessa siihen paine letkuun ja jos se on liian ahdas niin se on ihan tähtiin kirjotettu asia että se holovaa ne öljyt sinne imu/pako puolelle.
Seurasin tuossa ihan vierestä yhtä nissan 200 kikottimen "viritystä" ja siinä oli semmonen ongelma että kaikki oli laitettu taiteen sääntöjen mukaan mutta siihen öljyn tuloletkuun piti laittaa semmonen pieni kuristin jotta sai sen garretin pitämään öljyt oikeissa paikoissa.
Mutta kato se turbon öljyn paluuletkun koko ja samalla sen suntin sisähalkasia millä se tulee tonne öljypohjaan se öljy. Jos nämä on ok niin sitten se luultavimmin on se paine ongelma jota jo on joku spekuloinut, jos laakerit ovan kunnossa.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2008, 20:37
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Turbon laakerit voi olla kyllä kunnossa,riittää kun tiiviste vuotaa öljyä läpi.
Ainakin toyotan omassa turbossa aika yleinen vika.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2008, 21:28
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

ja kai paluu on öljy pinnan yläpuolella?

-------------------------
datsun patrol -83
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.02.2008, 18:09
neheman:n Avatar
neheman neheman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.03.07
Sijainti: nivala
Viestit: 234
Perusasetus

eikös ne lietsot yleesä kestä ottaa pääöljykanavasta öljynpaineen,harvoin liian kovaa painetta saa sinne aikaiseksi.paluupuole vikaa mäkin veikkaan,se paluu pitää olla esteetön ja alaspäin ja miel kohtuu isoo letkua/putkia niinku edellä jo mainitaan.4,2 litra koneese kerra väköstin solomun ja eka paluu putki oli 10mm kuparii rupes sotkiin öljyä joka paikkaan kun oikeen kepitti,vaihoin parikymppiseen ni jo loppu murheet.




*kyllä raaka voima älyn voittaa*
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2008, 18:40
Kopone:n Avatar
Kopone Kopone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.06
Sijainti: Kajaani, Finland.
Viestit: 295
Perusasetus

missä teillä on moottorin huohotin letku?

Se voittaa kellä on kuollessaan eniten romua..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.02.2008, 21:19
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

en juu ole kuullut että normaaleihin liukulaakeri turboihin olisi mitään kuristuksia tarvinnu laittaa, erikseen sitten kuulalaakeroidut jotka tarvitsevat kuristuksen

-------------------------
datsun patrol -83
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.02.2008, 21:53
kaskinikki kaskinikki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.08.07
Sijainti: eteläpohjanmaa, Finland.
Viestit: 56
Perusasetus

noh noissa nissanin ns.urheiluautoissa on kyllä sellanen kuristinpala ainakin vakiona tuossa turbon öljytuloputkessa.

se on noissa japseissa ainakin ollut sellanen metallinen palikka joka toisesta päästä ruuvattiin lohkon öljykanavaan ja sen toisesta päästä lähti tuo jarruputki tyyppinen turbon tuloputki, sielä palikan sisällä vain oli pieni reikä josta öljy virtasi öljyputkeen(3mm.jollei pienempi)

tossa on se ideana ettei se öljynpaine vaikuta siihen prätäämiseen vaan se määrä mikä pääsee virtaamaan vapaasti turbon läpi, toihan on varsin ahdas läpi mistä öljy kulkee eli jos ökäpumppu suoraan ruuttaa täysillä öljyä sinne turbon kanavaan niin ei se pääse tarpeeksi vapaasti virtaamaan paluuputkeen, sen takia se tuppaa laakereiden välistä väärään paikkaan.



Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.02.2008, 23:22
Offroadrunner Offroadrunner ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.06.07
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

öljyn paluuputken sisähalkaisija on mustaakseni 19mm eli niin paksua kuin turbon paluulähtöön päälle meni(hydrauliletkua) ja se on aivan öljypohjan yläreunassa, ei ole mutkia eli pitäisi päästä virtaamaan vapaasti. tulopuolella oli muuten kupariputken päässä liitin mutta se putki katkesi värkätessä... oliskohan siinä ollu joku kuristus.? pitää kattella jos se vielä löytys jostain. tulo ja paluu putket lähtee molemmat alaviistoon, muista öljykanavista en tiedä.

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.02.2008, 02:30
Raideri:n Avatar
Raideri Raideri ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 13.08.07
Sijainti: Kauttua, Finland.
Viestit: 19
Perusasetus

Kaverilla joskus samankaltainen vika, kaikki piti olla ok. Paluuputki tuli öljypohjan yläreunaan ihan ok paikkaan, mut siinä oli kurviosa jolla tuotu öljypohjan läpi ja tähän jäi nestelukko. Auto toimi muuten hyvin mutta kovissa kiihdytyksissä lykkäsi jumalattoman savun (eli kierrosten noustessa ölynpaine nousi jolloin virtauskapasiteetti ei enää paluuputkessa riittänyt, vaan nosti nestepatsaan ahtimelle saakka). Muutettiin öljypohjan läpivienti vinoonhitsatulla suoralla putkenpätkällä suoremmaksi mitä se oli ennen ja vika poistui. Se prikka/kuristus siinä painepuolella/tulopuolella saattaa olla siltäkin varalta että öljynpaine riittäisi paremmin koneen yläkertaankin (saattaa olla vähän naftiksi mitoitettu pumppu).

Range Rover 3,5EFI -86
Volvo 460 1,9TD -96
Opel Omega 2,0DTI -00
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.02.2008, 16:39
kaskinikki kaskinikki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.08.07
Sijainti: eteläpohjanmaa, Finland.
Viestit: 56
Perusasetus

joo tuo voi olla totta.

nuo on pirullisia vikoja kai ne kanssa vaan kokeilemalla selkiää

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajero 2.5 TD teho hukassa, apuja kaivataan Kelaperse Tekniikka & Jutustelu 30 14.01.2012 05:10
apuja 4wd onkin 2wd Tekniikka & Jutustelu 4 18.09.2007 19:10
Polttoainepainemittari apuja??? JAMANT Tekniikka & Jutustelu 10 24.02.2006 11:33
Apuja kaivataan sevy.8 Tekniikka & Jutustelu 2 03.08.2005 11:08
apuja bj muutoskatsastukseen tare Tekniikka & Jutustelu 7 09.09.2004 12:57


Sivu luotu: 02:04 (GMT +2).