![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Hdj 4,2tdiNoni alkaa 400thkm lähestyä hdj80 ja t-belt valo syttyi tauluun,tarveisi siis alkaa tekemään jakopää remonnttia? mutta mitä sinne tarvii hihnan lisäksi vaihtaa(?kiristimet?vesipumppu?mitä ?),ja saako osia motonetistä ja millä hinnoilla olette osat saaneet jos olette ostaneet toyota liikkestä. Kyllä kai hihna olisi hyvä vaihtaa niin saisi ehkä myytyäkkin paremmin.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kiertokangen laakerit tais olla kaikkein kriittisen kohta tuolla kilometrimäärällä.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja moponetistä löytyy. vesipumppu: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=30-9394 jakohihna: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=25-5201
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
|
|||
|
|||
![]()
Eli onko kiertokangen laakerit paha vaihtaa?ja tuleekos hintaa remontille?
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
näin ainakin itse tein kun tuohon omaani ne laakerit uusin ja muutama liuska oli jo aika huonossa kunnossa... laakerit hommasin silloin SLCK palstalla vaikuttavalta timop nimimerkiltä... itse tehtynä tuo remontti ei maksa paljon mitään , laakerit ja vähän menee sitten silikoonia öljypohjaa takaisin laitettaessa... ja tietenkin momenttiavaimen tarvii kans... momentti on sitten annettu venakopan kannessa. samaan syssyyn kannattaa ainakin mun mielestä vielä sitten tarkistaa / säätää venttiili välykset. mittaa välykset ja lätkät vaihtaa sitten nätisti kun käyttää nokka-akselin irti niin ei tarvi taistella kun sitä erikoisavainta ei kuitenkaan löydy hyllystä. |
|
|||
|
|||
![]()
Joo o,autonostimella touhutaan ni ei tarvi niin paljoa kumarella,mutta saako laakerit ja liuskat motonetistä kun löysin vaan 4,0 laakerit.
|
|
|||
|
|||
![]() Kiertokangen laakerit ja paineventtiilit.
HDJ:ssä kiertokangen pultit kiristetään momenttiavaimella ensin perustiukkuuteen ja sitten asteet päälle.
(en muista tarkasti, olikohan jotain suuruusluokkaa 37Nm ja 90 astetta, voi olla jotain muutakin TARKISTA!) ja jos meinaat tehdä homman aivan viimmeisen pilkun tarkkuudella, niin silloin pitää purkaa kone ensin ja laskea merkit jokaisesta laakerista sekä kiertokangesta että kaulalta ja tilata laakerit sen mukaan. on muistaakseni noin 5 eri vahvuutta std:nä Homma hoidetaan yleensä "yleissarjalla" ja sekin on normikäyttöön hyvä. Kun öljypohja on irrallaan, itse tarkastaisin mäntien öljysuihkujen paineventtiilit.(ne pultit joilla suihkuputki on kiinni lohkossa) samat venttiilit kuin mm. 2L koneissa, joista jouset ovat usein poikki-> tyhjäkäynnillä paine alhainen ja sylinterit kuluu epätasaisesti. p.s kiertokangen pultit on erikoiskannalla, ainakaan tavallinen 6-kulmahylsy ei toimi, itselläni bilteman "multi kanta" hylsysarja. Ja öljypohjassahan ei ole muuta tiivistettä kuin silkoni, jos alkuperäinen niin voi olla työläs saada irti. ja öljyt kannattaa laskea koneesta pois jo edellispäivänä, valuu huomattavasti vähemmän silmille. |
|
|||
|
|||
![]()
Ok,kiitoksia,oiskos mitään paikkaa mistä sais land gruiserin käyttö ohje/huoltokirjoja? saakos alfamerin korjaus oppaan suomenkielisenä?
ja mistä laakereiden yleisarjan saa? |
|
||||
|
||||
![]()
ei taida olla opasta myynnis toho 80 malliin.. sa siitä oljypohjan irrotuksesta vielä: kannattaa ottaa ne vaihteiston tuet siitä molemmin puolin öljypohjan takaosaa pois niin saa lisää tilaa. ja laakereita kannattaa kysellä slck:n nimimerkiltä timop. siltä saa ACL:n punametallisia vahvempia laakereita edullisesti.
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
|
|||
|
|||
![]()
mulle tuli ainakin timop.ltä ihan normi väriset liuskat ja hyvin nuo on ainakin vielä kestäneet...
hdj:n padan heikkoutena vois pitää alakertaa ja sen alimitoitettuja laakereita, omaani vaihdan veivin laakerit taas uudestaan muutaman kymppitonnin ajon jälkeen, kun näyttää , että tulee välillä nykyään annettua vähän porsasta tuolle vehkeelle... ihan varalta , niin näkee miten ne kestää +1,5 bar ahtoja ja 100 hv:n tehonlisäystä... jos se ei porsi ennen sitä... tuosta laakerien välyksistä on juttua myös tuolla slck:n puolella ja ns. yleissarjalla ollaan terveessä koneessa aina valmistajan antamien välyksien sisällä... http://www.slck.net/viewtopic.php?t=3079 |
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä siihen oppaan saa. Ei tämän kauempaa tarvitse hakea:
http://www.suomalainen.com/sk/servle...%3DLANDCRUISER Itseltä löytyy tämä mutta en voi suositella. Kaikki tiedot kyllä löytyvät mutta todella sekava, koska siinä käsitellään montaa mallia. Kannattaa hakea netistä Toyotan oma engine repair manual n. (300s paketti) ja loppu autoa varten repair manual for body&chassis. Ensimmäinen löytyy suoraan pdf:ä toinen torrenttina. KK-laakereita saa varmasiti monesta paikkaa. Itse ostin remontin yhteydessä koneistamosta ja tulivat maksamaan 35€ ja ACL oli liuskojen merkki. Laskussa olin toisin paljon muutakin. Nuo toleranssihommat pätevät ymmärtääkseni vain alkuperäisten liuskojen kanssa. Eli tarvikeliuskoissa ei näitä ole. |
|
||||
|
||||
![]()
kannattanee ne kaulat, tai vanhat laakerit kuitenkin melko tarkkaan kurkkia, kahesta koneesta kokemuksia samasta asiasta, ja kummassakaan ei kaikki kaulat olleet / ole enää std koossa
eli aika usein ainakin yks kaula on jo kerran koneistettu sen 0,25 mulla löytyy tuo engine repair manual pdf. tiedostona, ISOhko paketti siirreltäväks sähköpostina mutta voin koittaa jos tarvetta
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
mulla oli kai ihan orkkis kamaa vielä ne liuskat ja kaulat oli samaa kalibeeria ne oli onneksi hyvät vaikka muutama liuska oli jo rotansyömä laiton yv.tä tuosta manuskasta Viimeksi muokannut Hilari : 24.02.2010 10:03 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
juuri näin !
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Toyota Hilux 2,2TDI intercooler rahapulan takia nopeasti! | OspreY | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.06.2009 12:02 |