![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() KesäsuikkaSyksyllä muutettiin tänne toiselle puolelle Suomee ja vielä keskelle kylää asumaan työn perässä. Volvonkin joutui jättämään vanhaan paikkaan missä sentaan mahtui melskaamaan kun ei naapureita ollut puolen kilometrin säteellä eikä sitä tässä pihassa ja tallissa mahdu pyörittelemään. Sitten alkoi talven mittaan tuntua, ettei illat kulu sohvalla istuen ja siitä se ajatus sitten lähti... Suzukiahan tuolla tallissa just mahtuis ropaamaan eli silmä kovana myynti-ilmoja lukemaan. Puhelimessa tuli sitten tehtyä kaupat autoa näkemättä. Siellä se pikkuinen paleli orpona liikkeen pihalla, mutta nyt se pääsee lämpimään talliin. Auton mukana tuli muuten myös käyttämätön rättikatto hiluineen. Sitten tutkimaan mitä tuli ostettua... etukaarissa vähän mätää... lattiat muutamaa pikku paikkatarvetta lukuunottamatta yllättävän ehjät tuulilasin kehys oli uuden veroinen ![]() takaposkien vaihdostakaan ei näytä olevan kovin kauan ![]() kun kävi semmoinen tuuri, että oli 31" otteessa niin pitihän ne hankkia ja tehdä niille sopivat aukot. Oikean puolen kynnyskotelo oli pehmeä muovilistan alta, mutta jostain käsittämättömästä syystä en laittanut samalla palkkihelmoja ![]() MS lasikuitutarvikkeesta löytyi näpsäkät levikkeet pohjavärit alle... ...ja desert sand pintaan lattioihin ensin sinkki ja sitten Moponetin Hammermaali kotiin paluu maalauksen jälkeen. Pyörät huutaa korotusta. taakse 2-lehtiset paraboliset & Calmini +1" riiput ja Dobinsonit -> nousi 6cm eteen OMEn vahvistetut & Calmini +1" riiput ja Dobinsonit -> nousi 8cm Lähtökohta oli tosin jonki verran lässähtäneet jouset. Äkkiä kokeilemaan ja nippa nappa mahtuu kuin mahtuukin joustamaan ja kääntymään. Kääntöä piti vähän rajoittaa. sehän näyttää ihan pikkumaasturilta ![]() Seuraavaks vinssipuskuria hahmottelemaan... alkais olla maalia vailla (kiitokset Mikolle) Omat penkit oli aika räjähtäneet niin tilalle löytyi ja pikku suostettelulla mahtuikin tämmöset Passatin nahkapallit. Lattiamatot löytyi Korjakumista ja verhouspahvit korvattiin Etran mustalla muovilevyllä, joka ei vety ja on helppo pitää puhtaana. Niistä ei tullut otettua kuvia. ...voi sitä onnen tunnetta, leima tuli ilman huomautuksia ja tuli tuettua katsastuskonttoriakin eli korotus merkattu otteeseen. Vinssinä on T-max 9500 (luulis riittävän Suikalle) ja kaapelit vaihdoin 50 mm2 juotetuin liitoksin. Oli niin kiire saada leima, että puskurista jäi vielä yläkaari ja vetopisteet puuttumaan. Ne tulee myöhemmin ja onhan siinä sentään alkuperäinen vetopiste. seuraavaks pitäis sovitella kaaret paikalleen. Putket ois jo väänneltynä tallissa. Jää muuten nuo kattopalojen kiinnityslukot just kaarien taakse ettei voi käyttää. Tarvii miettiä joku muutos lukoille. Niin ja palkkipuskuri pitää värkätä myös taakse jossain vaiheessa. Kuvien ulkopuolelta kerrottakoon, että tekniikkaan ei ole vielä koskettu kuin, että kaasari mäkeen ja ruisku mallia Racingrabbit tilalle (kiitokset jänölle). Nuo 31" kyllä huutaa uusia välityksiä, joten se taitaa vielä mennä tämän kesän konkurssiin. Muuten nautitaan tämä kesä näin ja koitetaan olla rikkomatta uudestisyntynyttä pikku taaperoa. Jos pääsis ehjänä talveen asti niin sitten panssarointeja ja lukkoja ja...
Viimeksi muokannut mpa567 : 13.06.2008 13:36 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Oletko mitannut joustoja?
Onkohan vinssin johtojen juotoksista enemmän hyötyä vai haittaa? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä tarkoitat haitoilla? Itse järkeilin, että sähkö kulkee liukkaammin johdosta liittimeen. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo ei juottamisesta ikinä haittaa ole. Sähkön johtavuus paranee ja samalla liitoksen korroosion kestävyys. Siistin sukisukin oot rakentanu.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Viimeisimmät päivitykset Kesäsuikkaan:
* Häkkisen välitetty jakis * Turvakaaret (vielä vähän kesken) * TML penkit * Vetopisteet ja vinssin suojaputki puskuriin * Pari virtakytkintä, joilla saa ensimmäisellä vinssin jännitteettömäksi ja toisella vinssiakut irti auton muista sähköistä eli voi huoletta imasta vinssiakut tyhjiks. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ootko muuten tarkistanu mitä mahtaa virtakytkimet kestää? Ettei vaan käy niin et ekassa kunnon vinssauksessa on vaan kasa sulanutta muovia. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
500A/10 s. En vaan isompiakaan löytäny
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kuis toi diakonaalitanko ja takapenkit...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Sehän noissa on ongelmana ettei meinaa kestäviä löytyä.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Löytyyhän niitä, mut hinta on ihan eri. Itelläni vastaavan tapanen on ainakin pelannu. Hyvät kontakti pinnat tollasissa on ja eihän siellä kipinöintiä tapahdu.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Irrotettava diagonaali holkkiliitoksilla. Holkkiliitoksen malli AKEn sääntökirjasta. Diagonaali veks kun takapenkkiläisiä kyydissä.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kaikki liittimet on tinattu ja maadotuksia olen koittanu tehdä varman päälle. Tuo on kyllä huoleton sydeemi kun on kaksi keltaista Optimaa vinssille ja ne ottaa kytkimellä irti auton sähköistä vinssauksen ajaksi. Ei tartte huolehtia vaikka sähkö loppuis vinssatessa. Sit kun vinssaus ohi eikä ole kuormaa vinssiakuille niin ei mee Suikan mahti 45A laturikaan polvilleen vaan "tankkaa nätisti akut seuraavaan koitokseen. Ottaa toki aikansa ![]() |