Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.06.2008, 14:34
mpa567:n Avatar
mpa567 mpa567 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.05
Sijainti: Vesilahti, Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Kesäsuikka


Syksyllä muutettiin tänne toiselle puolelle Suomee ja vielä keskelle kylää asumaan työn perässä. Volvonkin joutui jättämään vanhaan paikkaan missä sentaan mahtui melskaamaan kun ei naapureita ollut puolen kilometrin säteellä eikä sitä tässä pihassa ja tallissa mahdu pyörittelemään. Sitten alkoi talven mittaan tuntua, ettei illat kulu sohvalla istuen ja siitä se ajatus sitten lähti...

Suzukiahan tuolla tallissa just mahtuis ropaamaan eli silmä kovana myynti-ilmoja lukemaan. Puhelimessa tuli sitten tehtyä kaupat autoa näkemättä.


Siellä se pikkuinen paleli orpona liikkeen pihalla, mutta nyt se pääsee lämpimään talliin.

Auton mukana tuli muuten myös käyttämätön rättikatto hiluineen. Sitten tutkimaan mitä tuli ostettua...


etukaarissa vähän mätää...

lattiat muutamaa pikku paikkatarvetta lukuunottamatta yllättävän ehjät

tuulilasin kehys oli uuden veroinen ei voi olla kovin vanha

takaposkien vaihdostakaan ei näytä olevan kovin kauan

kun kävi semmoinen tuuri, että oli 31" otteessa niin pitihän ne hankkia ja tehdä niille sopivat aukot. Oikean puolen kynnyskotelo oli pehmeä muovilistan alta, mutta jostain käsittämättömästä syystä en laittanut samalla palkkihelmoja

MS lasikuitutarvikkeesta löytyi näpsäkät levikkeet

pohjavärit alle...

...ja desert sand pintaan

lattioihin ensin sinkki ja sitten Moponetin Hammermaali

kotiin paluu maalauksen jälkeen. Pyörät huutaa korotusta.

taakse 2-lehtiset paraboliset & Calmini +1" riiput ja Dobinsonit -> nousi 6cm

eteen OMEn vahvistetut & Calmini +1" riiput ja Dobinsonit -> nousi 8cm
Lähtökohta oli tosin jonki verran lässähtäneet jouset.

Äkkiä kokeilemaan ja nippa nappa mahtuu kuin mahtuukin joustamaan ja kääntymään. Kääntöä piti vähän rajoittaa.


sehän näyttää ihan pikkumaasturilta

Seuraavaks vinssipuskuria hahmottelemaan...






alkais olla maalia vailla (kiitokset Mikolle)

Omat penkit oli aika räjähtäneet niin tilalle löytyi ja pikku suostettelulla mahtuikin tämmöset Passatin nahkapallit.

Lattiamatot löytyi Korjakumista ja verhouspahvit korvattiin Etran mustalla muovilevyllä, joka ei vety ja on helppo pitää puhtaana. Niistä ei tullut otettua kuvia.

...voi sitä onnen tunnetta, leima tuli ilman huomautuksia ja tuli tuettua katsastuskonttoriakin eli korotus merkattu otteeseen. Vinssinä on T-max 9500 (luulis riittävän Suikalle) ja kaapelit vaihdoin 50 mm2 juotetuin liitoksin. Oli niin kiire saada leima, että puskurista jäi vielä yläkaari ja vetopisteet puuttumaan. Ne tulee myöhemmin ja onhan siinä sentään alkuperäinen vetopiste.

seuraavaks pitäis sovitella kaaret paikalleen. Putket ois jo väänneltynä tallissa. Jää muuten nuo kattopalojen kiinnityslukot just kaarien taakse ettei voi käyttää. Tarvii miettiä joku muutos lukoille. Niin ja palkkipuskuri pitää värkätä myös taakse jossain vaiheessa.

Kuvien ulkopuolelta kerrottakoon, että tekniikkaan ei ole vielä koskettu kuin, että kaasari mäkeen ja ruisku mallia Racingrabbit tilalle (kiitokset jänölle).
Nuo 31" kyllä huutaa uusia välityksiä, joten se taitaa vielä mennä tämän kesän konkurssiin.

Muuten nautitaan tämä kesä näin ja koitetaan olla rikkomatta uudestisyntynyttä pikku taaperoa. Jos pääsis ehjänä talveen asti niin sitten panssarointeja ja lukkoja ja...


Viimeksi muokannut mpa567 : 13.06.2008 13:36
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.06.2008, 14:41
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Oletko mitannut joustoja?

Onkohan vinssin johtojen juotoksista enemmän hyötyä vai haittaa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.06.2008, 14:54
mpa567:n Avatar
mpa567 mpa567 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.05
Sijainti: Vesilahti, Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jnu Näytä viesti
Oletko mitannut joustoja?

Onkohan vinssin johtojen juotoksista enemmän hyötyä vai haittaa?
Joustot on mittaamatta. Muutenki ajokokemukset vielä olemattomat.

Mitä tarkoitat haitoilla? Itse järkeilin, että sähkö kulkee liukkaammin johdosta liittimeen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.06.2008, 17:38
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mpa567 Näytä viesti
Mitä tarkoitat haitoilla? Itse järkeilin, että sähkö kulkee liukkaammin johdosta liittimeen.
Joo ei juottamisesta ikinä haittaa ole. Sähkön johtavuus paranee ja samalla liitoksen korroosion kestävyys. Siistin sukisukin oot rakentanu.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.07.2008, 20:17
mpa567:n Avatar
mpa567 mpa567 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.05
Sijainti: Vesilahti, Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Viimeisimmät päivitykset Kesäsuikkaan:

* Häkkisen välitetty jakis

* Turvakaaret (vielä vähän kesken)



* TML penkit



* Vetopisteet ja vinssin suojaputki puskuriin



* Pari virtakytkintä, joilla saa ensimmäisellä vinssin jännitteettömäksi ja toisella vinssiakut irti auton muista sähköistä eli voi huoletta imasta vinssiakut tyhjiks.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.07.2008, 06:15
Zamppa:n Avatar
Zamppa Zamppa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.07.04
Sijainti: Vantaa, Finland
Viestit: 615
Wink

Lainaus:
* Pari virtakytkintä, joilla saa ensimmäisellä vinssin jännitteettömäksi ja toisella vinssiakut irti auton muista sähköistä eli voi huoletta imasta vinssiakut tyhjiks.


Ootko muuten tarkistanu mitä mahtaa virtakytkimet kestää? Ettei vaan käy niin et ekassa kunnon vinssauksessa on vaan kasa sulanutta muovia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.07.2008, 11:59
mpa567:n Avatar
mpa567 mpa567 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.05
Sijainti: Vesilahti, Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

500A/10 s. En vaan isompiakaan löytäny
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 21.07.2008, 12:57
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.031
Perusasetus

Kuis toi diakonaalitanko ja takapenkit...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.07.2008, 21:48
Zamppa:n Avatar
Zamppa Zamppa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.07.04
Sijainti: Vantaa, Finland
Viestit: 615
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mpa567 Näytä viesti
500A/10 s. En vaan isompiakaan löytäny
Sehän noissa on ongelmana ettei meinaa kestäviä löytyä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.07.2008, 22:13
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zamppa Näytä viesti
Sehän noissa on ongelmana ettei meinaa kestäviä löytyä.
Löytyyhän niitä, mut hinta on ihan eri. Itelläni vastaavan tapanen on ainakin pelannu. Hyvät kontakti pinnat tollasissa on ja eihän siellä kipinöintiä tapahdu.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.07.2008, 19:48
mpa567:n Avatar
mpa567 mpa567 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.05
Sijainti: Vesilahti, Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Kuis toi diakonaalitanko ja takapenkit...
Irrotettava diagonaali holkkiliitoksilla. Holkkiliitoksen malli AKEn sääntökirjasta. Diagonaali veks kun takapenkkiläisiä kyydissä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.07.2008, 19:57
mpa567:n Avatar
mpa567 mpa567 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.09.05
Sijainti: Vesilahti, Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Löytyyhän niitä, mut hinta on ihan eri. Itelläni vastaavan tapanen on ainakin pelannu. Hyvät kontakti pinnat tollasissa on ja eihän siellä kipinöintiä tapahdu.
Tänään tuli testattua vinssiä ja ei ainakaan pitkää Patrollia irti vinssatessa minkäänlaisia sähköongelmia. Ainoa "ongelma" oli Suzukin ja Patrolllin painoero, ei meinannu saada Suikkaa pysymään paikoillaan vinssatessa

Kaikki liittimet on tinattu ja maadotuksia olen koittanu tehdä varman päälle. Tuo on kyllä huoleton sydeemi kun on kaksi keltaista Optimaa vinssille ja ne ottaa kytkimellä irti auton sähköistä vinssauksen ajaksi. Ei tartte huolehtia vaikka sähkö loppuis vinssatessa. Sit kun vinssaus ohi eikä ole kuormaa vinssiakuille niin ei mee Suikan mahti 45A laturikaan polvilleen vaan "tankkaa nätisti akut seuraavaan koitokseen. Ottaa toki aikansa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 07:02 (GMT +2).