![]() |
Kesäsuikka
Syksyllä muutettiin tänne toiselle puolelle Suomee ja vielä keskelle kylää asumaan työn perässä. Volvonkin joutui jättämään vanhaan paikkaan missä sentaan mahtui melskaamaan kun ei naapureita ollut puolen kilometrin säteellä eikä sitä tässä pihassa ja tallissa mahdu pyörittelemään. Sitten alkoi talven mittaan tuntua, ettei illat kulu sohvalla istuen ja siitä se ajatus sitten lähti...
Suzukiahan tuolla tallissa just mahtuis ropaamaan eli silmä kovana myynti-ilmoja lukemaan. Puhelimessa tuli sitten tehtyä kaupat autoa näkemättä. http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1400 Siellä se pikkuinen paleli orpona liikkeen pihalla, mutta nyt se pääsee lämpimään talliin. Auton mukana tuli muuten myös käyttämätön rättikatto hiluineen. Sitten tutkimaan mitä tuli ostettua... http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1401 etukaarissa vähän mätää... http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1402 lattiat muutamaa pikku paikkatarvetta lukuunottamatta yllättävän ehjät http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1403 tuulilasin kehys oli uuden veroinen :) ei voi olla kovin vanha http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1404 takaposkien vaihdostakaan ei näytä olevan kovin kauan :) http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1405 kun kävi semmoinen tuuri, että oli 31" otteessa niin pitihän ne hankkia ja tehdä niille sopivat aukot. Oikean puolen kynnyskotelo oli pehmeä muovilistan alta, mutta jostain käsittämättömästä syystä en laittanut samalla palkkihelmoja :( http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1406 MS lasikuitutarvikkeesta löytyi näpsäkät levikkeet http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1407 pohjavärit alle... http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1408 ...ja desert sand pintaan http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1410 lattioihin ensin sinkki ja sitten Moponetin Hammermaali http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1409 kotiin paluu maalauksen jälkeen. Pyörät huutaa korotusta. http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1411 taakse 2-lehtiset paraboliset & Calmini +1" riiput ja Dobinsonit -> nousi 6cm http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1412 eteen OMEn vahvistetut & Calmini +1" riiput ja Dobinsonit -> nousi 8cm Lähtökohta oli tosin jonki verran lässähtäneet jouset. http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1413 Äkkiä kokeilemaan ja nippa nappa mahtuu kuin mahtuukin joustamaan ja kääntymään. Kääntöä piti vähän rajoittaa. http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1415 http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1414 sehän näyttää ihan pikkumaasturilta :) Seuraavaks vinssipuskuria hahmottelemaan... http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1416 http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1417 http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1418 http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1420 alkais olla maalia vailla (kiitokset Mikolle) http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1421 Omat penkit oli aika räjähtäneet niin tilalle löytyi ja pikku suostettelulla mahtuikin tämmöset Passatin nahkapallit. http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1422 Lattiamatot löytyi Korjakumista ja verhouspahvit korvattiin Etran mustalla muovilevyllä, joka ei vety ja on helppo pitää puhtaana. Niistä ei tullut otettua kuvia. http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1423 ...voi sitä onnen tunnetta, leima tuli ilman huomautuksia ja tuli tuettua katsastuskonttoriakin eli korotus merkattu otteeseen. Vinssinä on T-max 9500 (luulis riittävän Suikalle) ja kaapelit vaihdoin 50 mm2 juotetuin liitoksin. Oli niin kiire saada leima, että puskurista jäi vielä yläkaari ja vetopisteet puuttumaan. Ne tulee myöhemmin ja onhan siinä sentään alkuperäinen vetopiste. http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=1424 seuraavaks pitäis sovitella kaaret paikalleen. Putket ois jo väänneltynä tallissa. Jää muuten nuo kattopalojen kiinnityslukot just kaarien taakse ettei voi käyttää. Tarvii miettiä joku muutos lukoille. Niin ja palkkipuskuri pitää värkätä myös taakse jossain vaiheessa. Kuvien ulkopuolelta kerrottakoon, että tekniikkaan ei ole vielä koskettu kuin, että kaasari mäkeen ja ruisku mallia Racingrabbit tilalle (kiitokset jänölle). Nuo 31" kyllä huutaa uusia välityksiä, joten se taitaa vielä mennä tämän kesän konkurssiin. Muuten nautitaan tämä kesä näin ja koitetaan olla rikkomatta uudestisyntynyttä pikku taaperoa. Jos pääsis ehjänä talveen asti niin sitten panssarointeja ja lukkoja ja... |
Oletko mitannut joustoja?
Onkohan vinssin johtojen juotoksista enemmän hyötyä vai haittaa? |
Lainaus:
Mitä tarkoitat haitoilla? Itse järkeilin, että sähkö kulkee liukkaammin johdosta liittimeen. |
Lainaus:
|
Viimeisimmät päivitykset Kesäsuikkaan:
* Häkkisen välitetty jakis * Turvakaaret (vielä vähän kesken) http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=3283 * TML penkit http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=3282 * Vetopisteet ja vinssin suojaputki puskuriin http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=3285 * Pari virtakytkintä, joilla saa ensimmäisellä vinssin jännitteettömäksi ja toisella vinssiakut irti auton muista sähköistä eli voi huoletta imasta vinssiakut tyhjiks. http://forums.offipalsta.com/picture...pictureid=3286 |
Lainaus:
Ootko muuten tarkistanu mitä mahtaa virtakytkimet kestää? Ettei vaan käy niin et ekassa kunnon vinssauksessa on vaan kasa sulanutta muovia. |
500A/10 s. En vaan isompiakaan löytäny :(
|
Kuis toi diakonaalitanko ja takapenkit...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kaikki liittimet on tinattu ja maadotuksia olen koittanu tehdä varman päälle. Tuo on kyllä huoleton sydeemi kun on kaksi keltaista Optimaa vinssille ja ne ottaa kytkimellä irti auton sähköistä vinssauksen ajaksi. Ei tartte huolehtia vaikka sähkö loppuis vinssatessa. Sit kun vinssaus ohi eikä ole kuormaa vinssiakuille niin ei mee Suikan mahti 45A laturikaan polvilleen vaan "tankkaa nätisti akut seuraavaan koitokseen. Ottaa toki aikansa ;) |
Sivu luotu: 23:55 (GMT +2). |