Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.07.2010, 21:20
gde gde ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: Kmo
Viestit: 15
Perusasetus

Gr:n hehkut


Gr Patrollissahan on kahdenlaisia hehkuja. 4,5,6 sylintereille hehkuissa on kaksi kiskoa ja kait lyhyemmällä kiskolla hoidetaan jälkihehkutusta. Niitä hehkuja kutsutaan kaksinapaisiksi. Pitäisikö niissä olla ihan fyysisesti molemmille kiskoille omat kiinnitykset?
Omassa GR:ssa mollemat kiskot on samassa "navassa" kiinni. Vai onko hehkuissa kaksi "napaa" esikammion puolella, joista toinen on varsinainen hehku ja toinen jälkihehku.

Menin vaihtamaan 4,5,6 pimenneet hehkut ja nyt jäi hehkun valo vilkkumaan näillä uusilla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.07.2010, 21:29
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

1,2,3 ovat omansa ja 4,5,6 omansa jos on auton oma hehkujärjestelmä ei saa yhdistää
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.07.2010, 21:53
gde gde ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: Kmo
Viestit: 15
Perusasetus

Alkuperäinen järjestelmä on. Kiskothan on eristetty toisistaan mutta ne on kyllä sitten samassa hehkun päässä kiinni. Ei ymmärrä mitä järkee tuossa on vai onko tulpat väärät? Hkt cp-71
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.07.2010, 05:03
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Siihen kuuluu kahdet eri tulpat
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.07.2010, 08:57
gde gde ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: Kmo
Viestit: 15
Perusasetus

Juu,niinhän kirjoitin että kahdet erilaiset tulpat.

Kysymys kuuluikin että onko ne oikeat/oikein kun molemmat kiskot ovat tulpassa kiinni siten että nehän saavat kosketuksen toisiinsa tulpan kierrepäätä koskettaen. (hankalasti selittäen)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.07.2010, 14:09
suddendeath suddendeath ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 120
Perusasetus

Vastahan noita isäukon gr:ään vaihdeltiin.
Muistikuva on kyllä, ettei ne sais kontaktia ottaa keskenään, mahtoi niissä kiskojen välissä olla jotkut välikappaleetkin sen estämiseksi?

Harmi kun ei auto oo nyt pihassa, että tarkastaisin.

EDIT. Eipä tuossa korjaamokäsikirjassakaan selvästi ollut tuota kiskojen kulkua.

Viimeksi muokannut suddendeath : 03.07.2010 14:33
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.07.2010, 15:13
gde gde ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: Kmo
Viestit: 15
Perusasetus

Joo, eristeet on kiskojen välissä. Oudoksuttaa miten ne sitten voidaan kuitenkin kiinnittää samaan kohtaan tulppaa. Kai siinä jokin merkillinen systeemi, että tulpan yläpäässä on myös eristetty erilleen ne kohdat mihin kiskot kiinnittyvät. Tällä hetkellä se tilanne, että varsinainen hehku hehkuttaa kylmänäkin vain pari sekuntia ja jälkihehku täysin mykkä, jonka osoituksena hehkun merkkivalo vilkkuu liikkeelle lähtiessä. Outoa kun merkkivalo ei vilkkunut ja jälkihehku pelasi ennen tulppien vaihtoa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.07.2010, 15:15
gde gde ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: Kmo
Viestit: 15
Perusasetus

Ai niin. Hehkutulpat ovat 6.5V. Pitäisikö niille tulla 6.5V vai 12 V?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.07.2010, 12:14
fintroll:n Avatar
fintroll fintroll ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 296
Perusasetus

Hehkutulpat on erilainen. 1,2,3 on sama, ja samalla 4,5,6.
Kaikki on 12V. Hehkun on kaksi ilmenemismuoto. Ensi kaikki tuplat on 12V, ja sitten kaikki tuplat on 6V

Toivon tama auta



Tulpat on 6,5,4,3,2,1 kaavakuvalla (bougies de prechauffage)

Ja "tension d'alimentation" on jännite (se on 12V)
"relais" on rele
"prechauffage" on esilämmitys
"postchauffage" on jälkilämmitys

Viimeksi muokannut fintroll : 04.07.2010 12:19
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrol hehkut. Janne1986 Tekniikka & Jutustelu 0 15.02.2010 20:05
GR hehkut... cossieboy Tekniikka & Jutustelu 1 13.01.2009 06:34
hj-60 hehkut Tekniikka & Jutustelu 5 22.01.2006 20:40
HJ:n hehkut Tekniikka & Jutustelu 2 05.01.2006 22:13
Patrtollin hehkut Kisva Tekniikka & Jutustelu 5 23.02.2004 18:13


Sivu luotu: 11:59 (GMT +2).