Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Gr:n hehkut (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=73469)

gde 02.07.2010 21:20

Gr:n hehkut
 
Gr Patrollissahan on kahdenlaisia hehkuja. 4,5,6 sylintereille hehkuissa on kaksi kiskoa ja kait lyhyemmällä kiskolla hoidetaan jälkihehkutusta. Niitä hehkuja kutsutaan kaksinapaisiksi. Pitäisikö niissä olla ihan fyysisesti molemmille kiskoille omat kiinnitykset?
Omassa GR:ssa mollemat kiskot on samassa "navassa" kiinni. Vai onko hehkuissa kaksi "napaa" esikammion puolella, joista toinen on varsinainen hehku ja toinen jälkihehku.

Menin vaihtamaan 4,5,6 pimenneet hehkut ja nyt jäi hehkun valo vilkkumaan näillä uusilla.

sumpe 02.07.2010 21:29

1,2,3 ovat omansa ja 4,5,6 omansa jos on auton oma hehkujärjestelmä ei saa yhdistää

gde 02.07.2010 21:53

Alkuperäinen järjestelmä on. Kiskothan on eristetty toisistaan mutta ne on kyllä sitten samassa hehkun päässä kiinni. Ei ymmärrä mitä järkee tuossa on vai onko tulpat väärät? Hkt cp-71

sumpe 03.07.2010 05:03

Siihen kuuluu kahdet eri tulpat

gde 03.07.2010 08:57

Juu,niinhän kirjoitin että kahdet erilaiset tulpat.

Kysymys kuuluikin että onko ne oikeat/oikein kun molemmat kiskot ovat tulpassa kiinni siten että nehän saavat kosketuksen toisiinsa tulpan kierrepäätä koskettaen. (hankalasti selittäen)

suddendeath 03.07.2010 14:09

Vastahan noita isäukon gr:ään vaihdeltiin.
Muistikuva on kyllä, ettei ne sais kontaktia ottaa keskenään, mahtoi niissä kiskojen välissä olla jotkut välikappaleetkin sen estämiseksi?

Harmi kun ei auto oo nyt pihassa, että tarkastaisin.

EDIT. Eipä tuossa korjaamokäsikirjassakaan selvästi ollut tuota kiskojen kulkua.

gde 03.07.2010 15:13

Joo, eristeet on kiskojen välissä. Oudoksuttaa miten ne sitten voidaan kuitenkin kiinnittää samaan kohtaan tulppaa. Kai siinä jokin merkillinen systeemi, että tulpan yläpäässä on myös eristetty erilleen ne kohdat mihin kiskot kiinnittyvät. Tällä hetkellä se tilanne, että varsinainen hehku hehkuttaa kylmänäkin vain pari sekuntia ja jälkihehku täysin mykkä, jonka osoituksena hehkun merkkivalo vilkkuu liikkeelle lähtiessä. Outoa kun merkkivalo ei vilkkunut ja jälkihehku pelasi ennen tulppien vaihtoa :(

gde 03.07.2010 15:15

Ai niin. Hehkutulpat ovat 6.5V. Pitäisikö niille tulla 6.5V vai 12 V?

fintroll 04.07.2010 12:14

Hehkutulpat on erilainen. 1,2,3 on sama, ja samalla 4,5,6.
Kaikki on 12V. Hehkun on kaksi ilmenemismuoto. Ensi kaikki tuplat on 12V, ja sitten kaikki tuplat on 6V

Toivon tama auta

http://www.patrol-gr.net/im/trucs/163/13.jpg

Tulpat on 6,5,4,3,2,1 kaavakuvalla (bougies de prechauffage)

Ja "tension d'alimentation" on jännite (se on 12V)
"relais" on rele
"prechauffage" on esilämmitys
"postchauffage" on jälkilämmitys


Sivu luotu: 07:16 (GMT +2).