Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.11.2008, 15:56
kamu kamu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.11.08
Sijainti: mikkeli
Viestit: 2
Question

Lj:n kierroslukkumittari


Neuvokaas tyhmää. Vaihdoin läjään uuden kiukaan, ja sen jälkeen ei oo toiminu kiekka mittari. Tuleeko tarvittava "pulssi" syöttöpumpulta vai laturilta?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.11.2008, 23:19
Optime Optime ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.03.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 23
Perusasetus

Kierroslukumittari saa käyntinopeustiedon pumpun kyljessä olevalta anturilta.
Ja tietenkin tuo anturi on juuri siellä lohkon puolella, eli oikeastaan tavoittamattomissa ilman pumpun irrotusta.

Vian veikkaisin johtuvan anturin puhkikuluneista johdo(i)sta. Pääsevät hieroutumaan pumppuun tai lohkoon koneen tärinässä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2008, 22:03
kamu kamu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.11.08
Sijainti: mikkeli
Viestit: 2
Unhappy

Niinpä tietenkin. Tossa koneessa on joku vanhemmanmallin pummppu mikä on tehty isommalla nestepäällä, eikä siihen mene ku yks johto. Eli siinä ei ilmeisesti ole koko anturia.. Mutta kiitos tiedosta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2010, 11:38
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

minkälainen toi anturi on tossa pumpussa?voisko siitä toimia mahdollisesti bensamallin kiekkamittari?
onko kaikissa läjissä tuo kierrosluku mittari?omistan koneen mutta en autoa....

Viimeksi muokannut diakka : 02.01.2010 11:44
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2010, 11:48
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

toimiiko tosta laturin W-navasta myös bensakierroslukumittari?vai pitääkö olla dieselmittari?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2010, 13:16
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Pensakoneen mittarihan on tarkoitettu toimiin puolan - navasta. Ja asteikkokin on vähän turhan laaja... Ja se erillinen dieselmittari pitää kalibroida takana olevasta ruuvista erillisen mittarin kans, latureille kun on eri hihnavälityksiä.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2010, 13:58
suppe:n Avatar
suppe suppe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja diakka Näytä viesti
minkälainen toi anturi on tossa pumpussa?voisko siitä toimia mahdollisesti bensamallin kiekkamittari?
onko kaikissa läjissä tuo kierrosluku mittari?omistan koneen mutta en autoa....
Sama vika että omistan koneen mutta en autoa... Selvittelin sitä asiaa ja boshin mies sanoi että se on vaan joku pulssi minkä se saa siitä anturista, joten diissel koneen kiekkamittari kiinni ja vaikka katsastus konttorille tai autokorjaamolle kalibroimaan sitä nehän saa samalla keksinnöllä auton kierrokset millä ne mittaa päästötkin.. Kytkentäkaava pitäis seurata mittarin mukana jos uuden ostat..

Ja huom. nämä toisenkäden tietoa kaikki!!! Fiksummat korjatkaa jos tarvetta!!!
__________________
Mitä vittuu se mulle kuuluu, mitä mulle kuuluu?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2010, 14:15
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

mulla on vaan toi alkuperänen bensan kiekkamittari mittaristossa mikä on unelmana saada toimimaa ,yks minkä mietin et tekis semmosen että liimais 2 magneettia laturin siipiin ja magneettikytkin ottaa 2 pulssia niistä,olen vaan miettiny että näyttääkö se oikein ja voiko mittaria kalibroida ollenkaa,koska se vaikuttaa siihen mitä mittari näyttää että kuinka etäällä magneetit ovat toisistaan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.01.2010, 22:02
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Vaikeuksia?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja diakka Näytä viesti
mulla on vaan toi alkuperänen bensan kiekkamittari mittaristossa mikä on unelmana saada toimimaa ,yks minkä mietin et tekis semmosen että liimais 2 magneettia laturin siipiin ja magneettikytkin ottaa 2 pulssia niistä,olen vaan miettiny että näyttääkö se oikein ja voiko mittaria kalibroida ollenkaa,koska se vaikuttaa siihen mitä mittari näyttää että kuinka etäällä magneetit ovat toisistaan.
Tolla systeemillä voi olla pikku vaikeusia sen kalibroimisen kans?Lisäks se pensa mallin värssykello ottaa sen signaalinsa silt toisiokäämilt siit puolast joten sen jännite on about 30volttia.Siin läjän pumpus on sillee et siit tulee 2pulssia/kierros ja pensa mittari haluaa 1pulssia/kierros.Mul on semmonen "säätäjä setä"nimimerkin tekemä adapteri jossa on hakkuri poweri ja joku piiri mis on joku softan pätkä jolla se rundi kello sit toimi.Mult ei moisen adapterin teko onnistu ja tekemättä jää monelt muultaki.Helpoin tapa on ostaa biltemast valmis värssykello dieseliin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 09:26 (GMT +2).