![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hiluxista katkes kampiakselin pultti.Vm. -88 Hiluxista katkesi kampiakselin päästä pultti, siitä hihnapyörän päästä, missä ohjaustehostimen hihna pyörii. ( En osaa paremmin selvittää ). Säädätin autosta venttiilit ja ohjaustehostimen hihnaa kiristettiin viikon sisään pultin katkeamisesta. Voisiko em. toimenpiteillä olla yhteyttä asiaan? Vai katkesiko pultti vaan heikkouttaan? Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eikö kellään ole vastaavaa sattunut?
Note! This message was posted anonymously! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Venttiilejä säädettäessä konetta pyöritetään juuri mainitsemastasi pultista, mutta se ei varmaankaan ole suoraan syyllinen sillä silloin se olisi katkennut jo säätöä tehdessä!
Toki vuodelta 88 oleva pultti oli jo todennäköisesti syöpynyt aika pahasti ja toi koneen pyörittäminen on kohdistanut siihen ylimääräistä rasitusta. Eli komsii konsaa pultti katkesi vanhuuttaan koska venttiilit säädettiin?? T Junde |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mietin kyllä itse vähän samaa. Voiskohan kukaan ammattilainen vahvistaa ko. teoriaa?
Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tai pajalla jääny kiinto avain kapuran päähän ja startattu.. Ei ennen näkymätöntä tai kuulumatonta..
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
paska pultti!............................
Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Toyotan mekaanikkona olleena syy mielestäni on se että kun jakohihnaa vaihdetaan työmenetelmät on väärät.Pulttipyssyllä ei kuulu avata eikä kiristää ko.pulttia.Sen takia sillekkin annetaan momenttiarvo jotta se vedetään momenttiin avaimella.
Note! This message was posted anonymously! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
edellinen oli minun kirjoittama.loggas jälleen ulos
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Edelliseen vielä liittyen niin on myös tarkka hihnojen kireyksistä että on oikein.Koneita suunnitellessa huomioidaan myös hihnojen välityksellä toimivien apulaitteiden aiheuttamat kuormat kampiakselille.Korostuu isommilla pyörimisnopuksilla ja suurilla kilometreillä.Todennäköinen syy on kuitenkin pultin väärä aukaisu ja kiinnitys.Aikoinaan oli paljon kampiakseli vammoja jakohihnan vaihdon takia.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ vetoakseli katkes | SISU | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 16.06.2009 23:14 |
Hiluxista tietoa | reissumies37 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 07.04.2008 10:25 |
Keino irroittaa kampiakselin kiree pultti | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 10.07.2007 09:54 |
Hiluxista Flatbed? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 20:40 | |
hiluxista | Karhu67 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.05.2005 14:25 |