Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.11.2006, 09:03
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Hiluxista katkes kampiakselin pultti.


Vm. -88 Hiluxista katkesi kampiakselin päästä pultti, siitä hihnapyörän päästä, missä ohjaustehostimen hihna pyörii. ( En osaa paremmin selvittää ). Säädätin autosta venttiilit ja ohjaustehostimen hihnaa kiristettiin viikon sisään pultin katkeamisesta. Voisiko em. toimenpiteillä olla yhteyttä asiaan? Vai katkesiko pultti vaan heikkouttaan?

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.11.2006, 08:43
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Eikö kellään ole vastaavaa sattunut?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.11.2006, 09:11
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Venttiilejä säädettäessä konetta pyöritetään juuri mainitsemastasi pultista, mutta se ei varmaankaan ole suoraan syyllinen sillä silloin se olisi katkennut jo säätöä tehdessä!
Toki vuodelta 88 oleva pultti oli jo todennäköisesti syöpynyt aika pahasti ja toi koneen pyörittäminen on kohdistanut siihen ylimääräistä rasitusta.

Eli komsii konsaa pultti katkesi vanhuuttaan koska venttiilit säädettiin??


T Junde

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.11.2006, 19:16
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mietin kyllä itse vähän samaa. Voiskohan kukaan ammattilainen vahvistaa ko. teoriaa?

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2007, 00:26
ProJanne ProJanne ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.02.07
Sijainti: vihti, Finland.
Viestit: 11
Perusasetus

Tai pajalla jääny kiinto avain kapuran päähän ja startattu.. Ei ennen näkymätöntä tai kuulumatonta..

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.02.2007, 00:43
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

paska pultti!............................


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.02.2007, 11:51
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Toyotan mekaanikkona olleena syy mielestäni on se että kun jakohihnaa vaihdetaan työmenetelmät on väärät.Pulttipyssyllä ei kuulu avata eikä kiristää ko.pulttia.Sen takia sillekkin annetaan momenttiarvo jotta se vedetään momenttiin avaimella.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.02.2007, 11:52
Rane_69 Rane_69 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Hevonvittu, Finland.
Viestit: 89
Perusasetus

edellinen oli minun kirjoittama.loggas jälleen ulos

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.02.2007, 19:47
Rane_69 Rane_69 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Hevonvittu, Finland.
Viestit: 89
Perusasetus

Edelliseen vielä liittyen niin on myös tarkka hihnojen kireyksistä että on oikein.Koneita suunnitellessa huomioidaan myös hihnojen välityksellä toimivien apulaitteiden aiheuttamat kuormat kampiakselille.Korostuu isommilla pyörimisnopuksilla ja suurilla kilometreillä.Todennäköinen syy on kuitenkin pultin väärä aukaisu ja kiinnitys.Aikoinaan oli paljon kampiakseli vammoja jakohihnan vaihdon takia.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ vetoakseli katkes SISU Tekniikka & Jutustelu 27 16.06.2009 23:14
Hiluxista tietoa reissumies37 Tekniikka & Jutustelu 1 07.04.2008 10:25
Keino irroittaa kampiakselin kiree pultti Cental73 Tekniikka & Jutustelu 5 10.07.2007 09:54
Hiluxista Flatbed? Tekniikka & Jutustelu 1 13.05.2007 20:40
hiluxista Karhu67 Tekniikka & Jutustelu 1 08.05.2005 14:25


Sivu luotu: 17:19 (GMT +2).