Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hiluxista katkes kampiakselin pultti. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=27042)

22.11.2006 09:03

Hiluxista katkes kampiakselin pultti.
 
Vm. -88 Hiluxista katkesi kampiakselin päästä pultti, siitä hihnapyörän päästä, missä ohjaustehostimen hihna pyörii. ( En osaa paremmin selvittää ). Säädätin autosta venttiilit ja ohjaustehostimen hihnaa kiristettiin viikon sisään pultin katkeamisesta. Voisiko em. toimenpiteillä olla yhteyttä asiaan? Vai katkesiko pultti vaan heikkouttaan?

Note! This message was posted anonymously!

24.11.2006 08:43

Eikö kellään ole vastaavaa sattunut?

Note! This message was posted anonymously!

Junde 24.11.2006 09:11

Venttiilejä säädettäessä konetta pyöritetään juuri mainitsemastasi pultista, mutta se ei varmaankaan ole suoraan syyllinen sillä silloin se olisi katkennut jo säätöä tehdessä!
Toki vuodelta 88 oleva pultti oli jo todennäköisesti syöpynyt aika pahasti ja toi koneen pyörittäminen on kohdistanut siihen ylimääräistä rasitusta.

Eli komsii konsaa pultti katkesi vanhuuttaan koska venttiilit säädettiin??


T Junde


29.11.2006 19:16

Mietin kyllä itse vähän samaa. Voiskohan kukaan ammattilainen vahvistaa ko. teoriaa?

Note! This message was posted anonymously!

ProJanne 25.02.2007 00:26

Tai pajalla jääny kiinto avain kapuran päähän ja startattu.. Ei ennen näkymätöntä tai kuulumatonta..


25.02.2007 00:43

paska pultti!............................


Note! This message was posted anonymously!

25.02.2007 11:51

Toyotan mekaanikkona olleena syy mielestäni on se että kun jakohihnaa vaihdetaan työmenetelmät on väärät.Pulttipyssyllä ei kuulu avata eikä kiristää ko.pulttia.Sen takia sillekkin annetaan momenttiarvo jotta se vedetään momenttiin avaimella.

Note! This message was posted anonymously!

Rane_69 25.02.2007 11:52

edellinen oli minun kirjoittama.loggas jälleen ulos


Rane_69 25.02.2007 19:47

Edelliseen vielä liittyen niin on myös tarkka hihnojen kireyksistä että on oikein.Koneita suunnitellessa huomioidaan myös hihnojen välityksellä toimivien apulaitteiden aiheuttamat kuormat kampiakselille.Korostuu isommilla pyörimisnopuksilla ja suurilla kilometreillä.Todennäköinen syy on kuitenkin pultin väärä aukaisu ja kiinnitys.Aikoinaan oli paljon kampiakseli vammoja jakohihnan vaihdon takia.



Sivu luotu: 15:28 (GMT +2).