Jatketaan tässä uudessa topikissa topikissa...
Koneremontti tuli tuolloin 3 vuotta sitten tehtyä ja hyvin pelasi, kunnes viimesyksynä lohko halkesi pituussuunnassa about 5-8cm. Kaikenlaista kikkailua kokeiltu hitsaamisesta "purkkapaikkoihin" vaan ei näytä asettuvan. Tässä jotain aiemmasta
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52031
Uutta konetta tässä miettimässä ja haulla yritetty etsiä jotain tietoa. Varmennusta vielä näihin olettamuksiini haluaisin, niin täytyy turvautua nyt palstalaisten apuun!
Eli mielessä ois seuraavat vaihtoehdot(B-moottori unohdetaan);
3B, kävisi ilmeisesti melkkolailla suoraan tuohon, jolloin ei tarttis laatikkopaketille tehdä mitään. Ns. helpoin vaihtoehto? Turbotettuna varmaankin
2H tubotettuna, jolloin laatikkopaketin kanssa tulee ongelmia. Ilmeisesti kuitenkin HJ:n kytkinkopalla ja sovitelaipalla joku saanut tällaisenkin laitettua. Toinen vaihtoehto ois käyttää HJ:n laatikkopakettia (4-v), mutta tarttis suunnitella sitten jonkinlainen kardaanikäsijarru (akseleita ei nyt ois tarkoitus lähteä vaihtamaan)
13B-T, käy erään rakenteluprojektin mukaan helposti BJ42:sen 3B:n tilalle, mutta kuinka helposti menee B-moottorin korvaajaksi.
Auto siis BJ40 vm79. Noita vaihtoehtoja oon harkinnu ja miettiny. Mielellään nyt ottaisin vastaan vinkkejä moottorivaihtoja tehneiltä, jotta säästyis mahdollisimman monelta ongelmalta/päänsäryltä ;D